rozhodli, že 6. mája, keď sa odvysiela posledná časť, ešte raz poriadne "podoja" reklamný priemysel.
Priemerná cena za 30-sekundový reklamný šot totiž dosiahne pre seriály rekordnú výšku dva milióny dolárov (67,2 milióna Sk).
Vzhľadom na klesajúcu účinnosť televíznej reklamy ide o vydarenú rozlúčku, napísali noviny Wall Street Journal.
Dva milióny dolárov za polminútovú reklamu sa zvyčajne platia iba počas superbowlu - finále národnej ligy amerického futbalu.
Objednávateľov reklamy však rozladil výsledok prieskumu, podľa ktorého si chce poslednú časť Priateľov pozrieť iba asi 50 miliónov divákov.
Raz takú sledovanosť, 105 miliónov divákov, mala v roku 1983 posledná časť seriálu M.A.S.H. Za 30-sekundovú reklamu sa vtedy platilo 450 000 dolárov (v súčasnosti by to bolo asi 850 000 dolárov), no aj účinok reklamy bol pred 20 rokmi iný.
Večer 6. mája bude na NBC venovaný celý Priateľom. Začne ho zostrih najlepších scén seriálu. Nasledovať budú posledné dve polhodinové časti. Vo večernom programe šiestich hlavných predstaviteľov Rachel, Moniky, Phoebe, Chandlera, Joeyho a Rossa vyspovedá v kulisách seriálovej kaviarne Central Perk moderátor Jay Leno.
Už nasledujúci májový týždeň sa NBC rozlúči po 11 rokoch s ďalším úspešným seriálom Frasier. Oproti priateľom je cena necelých 800 000 dolárov (necelých 27 mil. Sk) za jeden reklamný šot takmer akciová.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.