pôvodne plánovaných úžitkových vozidiel rozhodla sa malosériovo produkovať luxusný športový automobil novej značky. Podľa nových vlastníkov táto činnosť mala vzdelávať zamestnancov.
Don Wilfredo Ricart pri tejto príležitosti naprojektoval strhujúce Pegaso vybavené vidlicovým osemvalcom (2474 cm3) so štyrmi vačkovými hriadeľmi uloženými v hlavách. Na parížskom autosalóne v roku 1951 vyhlásila veľká reklama Pegaso Z102 za najrýchlejší automobil sveta. A naozaj, v septembri 1953 na belgickej pretekárskej trati v Jabbeke utvoril kilometrový a míľový rekord s letmým štartom (243 km/h, resp. 245 km/h). Aj keď sa značka Pegaso vytratila z trhu už v roku 1957, nedalo sa hovoriť o nedostatku verzií: Z102B s motorom so zdvihovým objemom 2,8 l, Z102SS s objemom 3,2 l a Z103 s objemom 4 l, 4,5 l a 4,7 l. Na objednávku sa dodávalo tiež Rootsovo dúchadlo. Továreň celkovo vytvorila 125 kusov modelu Z102 a tri kusy Z103. Z102 mal vo všetkých modifikáciách (2,5 l, 2,8 l a 3,2 l) motor z hliníkovej zliatiny so smaltovaným povrchom, mazaním so suchou kľukovou skriňou, polguľovými spaľovacími priestormi, prípadne až štyri karburátory a dve Rootsove dúchadlá. Spotreba paliva 13,2 l - 14,5 l/100 km a výkon, 154,4 kW (210 k) pri 6300 ot/min., postačoval na vyvinutie maximálnej rýchlosti 205 km/h. Podvozok mal De Dionovu zadnú nápravu charakteristickú priečnou rúrou, nachádzajúcou sa pred rozvodovkou a veľké brzdy zadných kolies na poloosiach po bokoch rozvodovky. Plošinový rám z chrómovo-molybdénovej ocele sa väčšinou osádzal dizajnovo hodnotnými karosériami od slávnych karosárov tých čias. Napríklad Touring predstavil v roku 1953 vynikajúcu malú limuzínu Thrill.
Barcelonské vozidlá Pegaso patrili od svojho prvého verejného vystúpenia k špičke svetového automobilového priemyslu, hoci ich spoľahlivosť zaostávala za vysokou cenou a prehnanou zložitosťou konštrukcie. Fascinujúce miniatúry modelov Pegaso nemajú problém priťahovať každého človeka so vzťahom ku skutočnej a nefalšovanej kvalite.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.