Korzár logo Korzár

Kresta víťazom jubilejného ročníka, Cserhalmi dominoval v Európskom pohári

V posledných rokoch sa tradičná automobilová súťaž Rallye Tatry presunula spod Tatier na Považie a aj v tomto 35. ročníku Rallye Matador Tatry -

Valašská Rallye sa priaznivci tohto športu tešili na nanajvýš zaujímavé podujatie. Po prvý raz v histórii sa išiel slovenský šampionát cez územie dvoch krajín - Slovenska a Česka. Aj termín tohtoročnej súťaže bol viac ako symbolický, pretože podujatie štartovalo v deň vstupu Slovenska i Česka do Európskej únie. Valašská rallye už raz zavítala na Slovensko, a to v roku 1993, keď sa tu uskutočnili 4 rýchlostné skúšky. Jedno podujatie rely sa na území Česka a Slovenska konalo aj za čias bývalého Československa v roku 1986 a 1987, keď trate Barum Tríbeč rallye viedli po oboch častiach bývalého spoločného štátu. Výsledky 35. ročník Rallye Matador Tatry - Valašská Rallye 2004 sa zaratúvali do seriálu majstrovstiev Európy s koeficientom 5, FIA Európskeho pohára - východ, Medzinárodných majstrovstiev Česka a Slovenska.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Štartové pole bolo rozdelené na triedu A8, ktorej posádky mohli bodovať iba v otvorených majstrovstvách Slovenska a Česka a ostatné autá skupiny A a N súťažili aj Európskom pohári. Pozornosť pútali hlavne automobily v prevedení WRC, ktorých sa na štart postavilo deväť. Medzi najväčších favoritov patrila posádka Roman Kresta -Jan Tománek na Subaru Impreza WRC, ako aj trojnásobní víťazi Rallye Matador Tatry Václav Pech - Petr Uhel na Ford Focus WRC či posádka vo farbách Matadoru Jan Kopecký - Filip Schovánek na Škode Fabia WRC. Počas prvého dňa absolvovali posádky, ktorých sa na štart postavilo 114 deväť rýchlostných skúšok za riekou Moravou a hne´d na prvej mal problémy Tomáš Vojtěch. Nezvládol svoj Peugeot 206 WRC, skončil mimo trati, pričom mu začala horieť predná časť auta. Rýchlostná skúška bola prerušená a zostávajúce autá je absolvovali voľným prejazdom. Od začiatku sa na čele usadil Kresta, ktorý musel zvádzať tuhý bol s Pechom a Kopeckým. Ten sa po tretej ereske dostal pred Krestu, no v šiestej už bol na čele opäť dvadsaťosemročný rodák z Trnavy. Svoje vedenie si po prvom dni udržal pred Kopeckým a Pechom. "Sobotňajšia etapa bola značne vyrovnaná a v poslednej ereske sme si vytvorili malý náskok, ktorý budú chcieť súperi iste zmazať. Musíme zvoliť správne tempo," povedal po prvom dni R. Kresta. Piata priečka po sobotňajšej etape patrila slovensko-českej posádke Jozef Béreš - Petr Starý ma Hyundai Accent WRC. "Počas celého dňa sme riešili nastavenie auta, ktoré nám v zákrutách išlo po predku von, čo mi nevyhovovalo. Súperi nám ušli, no v druhý deň sa chceme zrýchliť," hovoril J. Béreš v cieli prvej etapy. Zaujímavý súboj zvádzali aj produkčné autá, kde jasne dominovala česká posádka Václav Arazim - Július Gál na Mitsuhichi Lancer EVO VII, ktorej sekundoval Prešovčan Tibor Cserhalmi s Martinom Krajňákom na rovnakej značke auta. "Jazdí sa veľmi rýchlo, je to dosť náročné a nič ešte nie je rozhodnuté. Zatiaľ sme spokojní, auto ide bez problémov, a keď zajtra v druhej etape poprší bude to ešte zaujímavé až do poslednej rýchlostky," prezradil T. Cserhalmi.

SkryťVypnúť reklamu

Pred druhou etapou v okolí Púchova riešila väčšina posádok dilemu s pneumatikami, pretože z rána bola trať mokrá a na desiatej ereske pršalo. Najlepšie obul Béreš, ktorý túto rýchlostku vyhral pred enkármi Vlčekom, Caisom, Cserhalmim a Palkom. Mladý Debradčan sa postupne zlepšoval a prebojoval sa na štvrté miesto pred Š. Vojtecha, ktorý mal problémy s turbom. V predposlednej však technika zradila aj Béreša jr. a musel odstúpiť. Druhú priečku priebežného poradia stratil Kopecký, práve na RS Domaniža, kde vlani nepríjemne havaroval. Kresta vyrovnanou jazdou vedenie v súťaži nepustil. "Ako som vravel v sobotu, do vývoja súťaže môže prehovoriť počasie - a presne to sa stalo. Na prvej rýchlostke dosť zapršalo. Volili sme kompromis, vpredu mokré pneumatiky, vzadu sliky, to kvôli ďalším trom rýchlostným skúškam. Povedal by som, že nám to vyšlo. Zbytočne sme neriskovali, bolo umením vôbec držať auto na ceste. Ten slovenský asfalt ide skutočne niekedy do extrému. Som spokojný s výsledkom, hoci nejaké chybičky boli, ale občas sa niečo môže stať. Spokojný som nebol len s autom, ale aj s prácou mechanikov a celého tímu. Funguje to už tak, ako si želám a ako by to fungovať malo. Môj ďalší program? Za mesiac český šampionát v Českom Krumlove, hneď ďalší týždeň na to ideme do Grécka na Akropolis," povedal víťaz jubilejného ročníka Rallye Matador Tatry - Valašská Rallye Roman Kresta.

SkryťVypnúť reklamu

Nečakaný vývoj nastal v hodnotení Európskeho pohára, keď vedúca posádka za predčasný príchod do časovej kontroly dostala penalizáciu šesť minút a na čelo sa dostal T. Cserhalmi. Dobrou jazdou si prvú priečku udržal a v absolútnom poradí skončil na šiestou mieste za päticou weércečiek. ""Super! Išli sme trochu nervózne, nevedeli sme, do čoho sa obuť. Zvolili sme trochu horšiu voľbu pneumatík ako ostatní. Dali sme skôr pneumatiky na vodu ako na sucho, našťastie sme to udržali. Spokojný je celý tím, auto fungovalo super, mechanici perfektne. Opakujem, všetko je super. Po tom, ako vypadol Václav Arazim, som necítil žiadny tlak. Chcel som udržať aj to šieste miesto v absolútnom poradí, pred WRC-čkom Trněného, takže sme v závere aj trochu zariskovali a podarilo sa nám to," netajil radosť z víťazstva v Európskom pohári.

Výsledky 35. ročníka Rely Matador Tatry - Valašská rely, absolútne poradie: 1. Roman Kresta, Jan Tománek (ČR/Subaru Impreza WRC) 1:37:41,4, 2. Václav Pech, Petr Uhel (ČR/Ford Focus WRC) +32,3, 3. Jan Kopecký, Filip Schovánek (ČR/Škoda Fabia WRC) +49,1, 4. Martin Prokop, Petr Novák (ČR/Škoda Octavia WRC) 3:51,0, 5. Štěpán Vojtěch, Michal Ernst (ČR/Peugeot 206 WRC) +5:36,0, 6. Tibor Cserhalmi, Martin Krajňák (SR/Mitsubishi Lancer EVO VII) +7:49,7, 7. Karel Trněný, Václav Pritzl (ČR/Škoda Octavia WRC) +7:53,7, 8. Miroslav Cais, Pavel Ondrejčík (ČR/Mitsubishi Lancer EVO VII) + 8:13,9,...14. Vladimír Palko, Róbert Müller (SR/Mitsubishi Lancer EVO VII) + 10:06,3. Európsky pohár - východ: 1. Tibor Cserhalmi, Martin Krajňák (SR/Mitsubishi Lancer EVO VII) 1:40:24,6, 2. Miroslav Cais, Pavel Ondrejčík (ČR/Mitsubishi Lancer EVO VII) + 24,2, 3. Michal Solowow, Maciej Baran (Poľ./Mitsubishi Lancer EVO VII) + 36,9, ... 8. Vladimír Palko, Róbert Müller (SR/Mitsubishi Lancer EVO VII) + 2:16,6.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 225
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 251
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 070
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 101
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 787
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 223
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 546
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 544
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu