Korzár logo Korzár

Ferrari dominuje aj gétečkám

Po suverénnom vstupe do sezóny, keď posádky tímu BMS Scuderia Italia na vozidlách Ferrari 550 Maranello dominovali na Monze aj vo Valencii sa konečne

k slovu dostala aj konkurencia. Tretí podujatie šampionátu FIA GT na francúzskom okruhu v Magny Cours v nedeľu vyhrala nemecká posádka Michael Bartels a Uwe Alzen na vozidle Saleen S7. V priebežnom poradí šampionátu to však nič nezmenilo, pretože víťazi úvodných dvoch pretekov Fabrizio Gollin a Luca Cappellari došli do cieľa na treťom mieste a udržali si vedenie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prekvapivo dobre si posádky na vozidlách Saleen viedli už v kvalifikácii, keď sa Lechner aj Bartels postavili do prvého radu. Až za nimi potom stála celá enkláva červených Ferrari na čele s Cappellarim. Štart do závodu sa lepšie vydaril Bartelsovi, ktorý sa ujal vedenia pred Lechnerom jr. a Cappellarim. Až za nimi boli Wendlinger a Bobbi. Do prvej PIT STOP sa potom poradie na vedúcich miestach stabilizovalo, keď iba Bobbi na predbehol Wendlingera. Po prvej z dvoch zastávok v depe prevzal od Bartelsa vedenie tímový kolega Alzen, ktorý náskok bezpečne kontroloval. Zatiaľ však druhé miesto stratil druhý Saleen pilotovaný Lechnerom jr. (striedal ho Seiler), pretože počas PIT STOP im zhasol motor. To bola príležitosť pre striehnucu svorku Ferrari. Lenže zápal s akým sa obe červené rakety pustili do súboja bol až nezdravý a vo vzájomnej kolízii (počas súboja o druhé miesto) v 44. kole kolidovali! Nuž a zatiaľ čo Gardel pokračoval na druhom mieste, Gollin sa roztočil a klesol na siedme miesto. "Gabriele bol veľmi rýchly. Snažil som sa ho udržať za sebou, no nepodarilo sa mi to," povedal na margo kolízie Fabrizio Gollin. V polovici trojhodinového závodu teda vpredu jasne viedol Alzen za ktorým potom nasledovali Gardel, Wolff, Seiler, Babini, Hezemans a Gollin. Ani po druhej sade zastávok v depe (okolo 70. kola) sa poradie na prvých troch miestach nezmenilo. S blížiacim sa záverom závodu sa (na radosť divákov) do vážnej konfrontácie dostali vozidlá na štvrtom až siedmom mieste. V 92. kole tento zápas nevydržala (presnejšie ich motor) posádka Naspetti/Hezemans a zvyšná trojica jazdila už v rozpätí jednej sekundy. Cieľom nakoniec prešiel prvý Bartels pred Bobbim a Wendlingerom za ktorými sa nakoniec utriaslo poradie Cappellari, Konrad a Babini. Po pretekoch však Gardela komisári "odmenili" 50 sekundovým trestom za zavinenie kolízie v 44. kole a posádka Bobbi/Gardel sa tak prepadla štvrté miesto. Tím BMS Scuderia sa však rozhodol odvolať a tak výsledky sú iba predbežné. Na víťazstve posádky Bartels/Alzen sa ale nič nezmení a radosť Michaela Bartelsa (mimochodom niekdajšieho vážneho priateľa Stef Grafovej) bola zaslúžená. "Po dvoch nevydarených pretekoch sme sa konečne dočkali veľkého víťazstva," neskrýval spokojnosť Bartels. "Auto bolo skutočne rýchle a nemali ste s ním žiadny problém. Myslím, že sme odviedli dobrú prácu. Výrazne nám pomohli pneumatiky Pirelli a tiež musím povedať, že tento výsledok je výsledkom poctivej práce celého tímu, ktorý od pretekov vo Valencii tvrdo pracoval. Tento výsledok nám naviac dodáva optimizmus pred závodom na domácom Hockenheime a všetci dúfame, že sa nám ho podarí zopakovať." Nuž žiada sa povedať, že úspech Saleensu si želá aj väčšina fanúšikov, pretože by to spestrilo šampionát, ktorému v poslednej dobe výrazne dominovali vozidlá Ferrari 550 Maranello. O dva týždne sa teda dozvieme ako to dopadlo na Hockenheime a v závere mája (30. 5.) sa šampionát GT a ETCC bude jazdiť aj v Brne.

SkryťVypnúť reklamu

Výsledky FIA GT Magny Cours (105 kôl): 1. Bartels/Alzen (Saleen S7) 3:00:13,044 (154,13 km), 2. Wendlinger/Wolff/Lechner (Ferrari 575 M) + 38,230, 3. Cappellari/Gollin (Ferrari 550 M) + 1:04,038, 4. Bobbi/Gardel (Ferrari 550 M) + 1:20,191, 5. Konrad/Seiler/Lechner Jr. (Saleen S7) + 1:53,632, 6. Peter/Babini (Ferrari 575 M) 1 kolo, 7. Campbell-Walter/Derbyshire (Lister Storm), 8. (1.N-GT) Maassen/Luhr (Porsche 996 GT3-RS), obaja 2 kolá.

Priebežné poradie po troch podujatiach: 1. Gollin, Cappellari 26 bodov, 3. Bobbi, Gardel 21, 5. Wendlinger, Wolf, Lechner Jr. 13, 8. Bartels, Alzen 10, 10. Babini, Peter 9, 12. Kox, Gavin, Camúbell-Walter, Derbyshire 6, 16. Naspetti, Hezemans 5, 18. Bryner, Calderari 4. Tímy: 1. BMS Scuderia Italia 47 bodov, 2. JMB Racing 17, 3. GPC Giesse Squadra Corse 14, 4. Vitaphone Racing Team 10, 5. Reiter Engineering a Creation Autosport po 6.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 222
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 246
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 067
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 092
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 783
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 208
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 555
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 543
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu