Korzár logo Korzár

Dokážu naplniť jazdci 'červeného' tímu ciele Rossa Brawna?

A je to von! V dobrom rozmare po triumfe v Imole sa technický riaditeľ tímu Ferrari, Ross Brawn, pred novinármi preriekol, že "červený" tím chce

tento rok zvíťaziť vo všetkých Veľkých cenách! Je to trúfalosť, prehnané sebavedomie či realita? V doterajšej histórii F1 sa to ešte nikomu nepodarilo. Najbližšie k tomu mal v roku 1988 tím McLaren, keď vyhral pätnásť zo šestnástich grand prix a tú poslednú stratil iba v predposlednom kole veľkej ceny Talianska na Monze po tom, čo sa v jednej zo šikán vedúcemu Sennovi neustúpil Jean-Louis Schlesser. Ambícia Ferrari však rozhodne nie je nereálna. Zvlášť ak si uvedomíme, že od 29. júla 2001 Michael Schumacher nedokončil iba jediné podujatie (šmyk v Brazílii 2003) a v roku 2002 sa dokonca vo všetkých sedemnástich veľkých cenách sezóny umiestnil na stupňoch víťazov, pričom horší ako druhý skončil iba raz (tretí)!!! Štyri víťazstvá v úvode sezóny sú rozhodne výborným vykročením, no nezabúdajme, že podobný vstup do sezóny mal Nemec už v roku 1994, kedy sa jeho suverenita v ceste za prvým titulom napokon zmenila v drámu vrcholiacu nezabudnuteľnou konfrontáciou s Damonom Hillom v austrálskom Adelaide (nevraviac už o tom, že Schumacher vtedy ani zďaleka pomýšľať na víťazstvo vo všetkých pretekoch nemohol). Dnes je však situácia úplne iná. Michael žijúci vo Švajčiarsku je oveľa zrelším matadorom a Ferrari už takmer dosiahlo pomyselnú hranicu dokonalosti. Naviac v situácii, keď konkurencia stále červeným bolidom z Maranella nestačí to potom môže byť skutočne pravou výzvou pre pilota, ktorý už dokázal prakticky všetko. Vyhrať všetky preteky sezóny a doviesť naviac piaty titul v jednom rade!?! Hm, nuž tak to by už ozaj bolo niečo! Rovno si však priznajme, že všetky tieto úvahy sa dnes pohybujú iba v teórii snov a pred jazdcami je stále ešte štrnásť pretekov v ktorých sa môže stať čokoľvek. Veď z úplne iného uhla pohľadu sa na veci budeme dívať už možno po nedeľňajšej veľkej cene Španielska v Barcelone.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Na katalánskom okruhu sa formula jeden bude jazdiť štrnástykrát (34. GP Španielska). Je to jeden z najznámejších okruhov šampionátu, pretože po britskom Silverstone sa na ňom testuje najčastejšie. Tímy ho preto detailne poznajú a piloti ho zasa v láske veľmi nemajú. Napriek tomu je to z hľadiska nastavenia jeden z najnáročnejších okruhov, pretože sa tu často menia klimatické podmienky. Trať, ktorá pred nadchádzajúcim závodom podstúpila úpravy vo ôsmej zákrute a jej dĺžka sa z 4730 metrov zmenila na 4627 metrov, má štyri rýchle dlhé zákruty, čo zvyšuje nároky na pneumatiky (volia sa preto skôr tvrdšie). Z pohľadu voľby stratégie sa jazdí zvyčajne na tri zastávky v depe. Pokiaľ ide o víťazstvá, tak najviac ich na trati ležiacej na predmestí Barcelony zatiaľ zozberal tím Williams. V posledných rokoch tu však jednoznačne dominuje tím Ferrari, ktorý nielenže vyhral tri ostatné závody (Schumacher), ale získal aj štyri pole position v rade. "Červení" už tradične ťažšia z dokonale prepracovanej aerodynamiky, ktorá tu hrá zásadnú úlohu. Posledné testy na tejto trati tímy F1 absolvovali v závere prvej aprílovej dekády a vynikajúcimi časmi sa tu prezentoval čierny kôň sezóny, tím BAR. Aj preto (zvlášť po posledných výsledkoch) je hlavným súperom jazdcov z Maranella práve Jenson Button. Zaujímavosťou je, že práve nadchádzajúci závod bude pre Michaela Schumachera jubilejný dvestý v kariére pilota F1 a Nemec ho určite o to viac bude chcieť korunovať úspechom. Zvýšenej pozornosti na východe Pyrenejského polostrova však neujde ani domáci miláčik Fernando Alonso, ktorý tu vlani skončil na výbornom druhom mieste a tento rok by ho Španieli radi videli stáť ešte vyššie. Ako sa s takýmto tlakom mladý vyrovná, to sa dozvieme už v nedeľu. Štart je tradične o štrnástej hodine.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 225
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 250
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 070
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 099
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 786
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 221
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 548
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 543
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu