tento rok zvíťaziť vo všetkých Veľkých cenách! Je to trúfalosť, prehnané sebavedomie či realita? V doterajšej histórii F1 sa to ešte nikomu nepodarilo. Najbližšie k tomu mal v roku 1988 tím McLaren, keď vyhral pätnásť zo šestnástich grand prix a tú poslednú stratil iba v predposlednom kole veľkej ceny Talianska na Monze po tom, čo sa v jednej zo šikán vedúcemu Sennovi neustúpil Jean-Louis Schlesser. Ambícia Ferrari však rozhodne nie je nereálna. Zvlášť ak si uvedomíme, že od 29. júla 2001 Michael Schumacher nedokončil iba jediné podujatie (šmyk v Brazílii 2003) a v roku 2002 sa dokonca vo všetkých sedemnástich veľkých cenách sezóny umiestnil na stupňoch víťazov, pričom horší ako druhý skončil iba raz (tretí)!!! Štyri víťazstvá v úvode sezóny sú rozhodne výborným vykročením, no nezabúdajme, že podobný vstup do sezóny mal Nemec už v roku 1994, kedy sa jeho suverenita v ceste za prvým titulom napokon zmenila v drámu vrcholiacu nezabudnuteľnou konfrontáciou s Damonom Hillom v austrálskom Adelaide (nevraviac už o tom, že Schumacher vtedy ani zďaleka pomýšľať na víťazstvo vo všetkých pretekoch nemohol). Dnes je však situácia úplne iná. Michael žijúci vo Švajčiarsku je oveľa zrelším matadorom a Ferrari už takmer dosiahlo pomyselnú hranicu dokonalosti. Naviac v situácii, keď konkurencia stále červeným bolidom z Maranella nestačí to potom môže byť skutočne pravou výzvou pre pilota, ktorý už dokázal prakticky všetko. Vyhrať všetky preteky sezóny a doviesť naviac piaty titul v jednom rade!?! Hm, nuž tak to by už ozaj bolo niečo! Rovno si však priznajme, že všetky tieto úvahy sa dnes pohybujú iba v teórii snov a pred jazdcami je stále ešte štrnásť pretekov v ktorých sa môže stať čokoľvek. Veď z úplne iného uhla pohľadu sa na veci budeme dívať už možno po nedeľňajšej veľkej cene Španielska v Barcelone.
Na katalánskom okruhu sa formula jeden bude jazdiť štrnástykrát (34. GP Španielska). Je to jeden z najznámejších okruhov šampionátu, pretože po britskom Silverstone sa na ňom testuje najčastejšie. Tímy ho preto detailne poznajú a piloti ho zasa v láske veľmi nemajú. Napriek tomu je to z hľadiska nastavenia jeden z najnáročnejších okruhov, pretože sa tu často menia klimatické podmienky. Trať, ktorá pred nadchádzajúcim závodom podstúpila úpravy vo ôsmej zákrute a jej dĺžka sa z 4730 metrov zmenila na 4627 metrov, má štyri rýchle dlhé zákruty, čo zvyšuje nároky na pneumatiky (volia sa preto skôr tvrdšie). Z pohľadu voľby stratégie sa jazdí zvyčajne na tri zastávky v depe. Pokiaľ ide o víťazstvá, tak najviac ich na trati ležiacej na predmestí Barcelony zatiaľ zozberal tím Williams. V posledných rokoch tu však jednoznačne dominuje tím Ferrari, ktorý nielenže vyhral tri ostatné závody (Schumacher), ale získal aj štyri pole position v rade. "Červení" už tradične ťažšia z dokonale prepracovanej aerodynamiky, ktorá tu hrá zásadnú úlohu. Posledné testy na tejto trati tímy F1 absolvovali v závere prvej aprílovej dekády a vynikajúcimi časmi sa tu prezentoval čierny kôň sezóny, tím BAR. Aj preto (zvlášť po posledných výsledkoch) je hlavným súperom jazdcov z Maranella práve Jenson Button. Zaujímavosťou je, že práve nadchádzajúci závod bude pre Michaela Schumachera jubilejný dvestý v kariére pilota F1 a Nemec ho určite o to viac bude chcieť korunovať úspechom. Zvýšenej pozornosti na východe Pyrenejského polostrova však neujde ani domáci miláčik Fernando Alonso, ktorý tu vlani skončil na výbornom druhom mieste a tento rok by ho Španieli radi videli stáť ešte vyššie. Ako sa s takýmto tlakom mladý vyrovná, to sa dozvieme už v nedeľu. Štart je tradične o štrnástej hodine.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.