momentálne dostupná vo všetkých nových procesoroch Intel® Pentium® 4. Táto technológia mení spôsob práce s PC, pomáha uspokojiť stále rastúce požiadavky pri súčasnej prevádzke niekoľkých aplikácií alebo pri práci s optimalizovaným softvérom zabezpečuje plynulejšiu prevádzku a rýchlejšiu odozvu. V priebehu desiatich rokov od uvedenia prvého procesora Pentium prekonal svet hier závratný rozvoj, a to práve predovšetkým vďaka vývoju procesorov. Dnes máme 3D grafiku, realistické prostredie, video, sieťové a on-line hry, výborný zvuk, zložité herné zápletky a umelú inteligenciu. Nič však nie je zadarmo: nové hry majú nové, vyššie požiadavky na výkon procesora. HT technológia ovplyvní herné prostredie niekoľkými spôsobmi. Bezprostredne umožňuje efektívnejšiu prevádzku PC v prostredí multitaskingu. Väčšina hráčov sa obáva spustiť súbežne s hrou aj iný softvér zaťaží sa tak procesor a výsledkom sú výpadky v zobrazení hry, vo zvuku alebo plynulosti deja. Vďaka HT technológii tento problém zmizne, ku hre je možné doplniť vlastný zvuk z MP3 prehrávača alebo vypaľovať CD-R na pozadí a hra stále beží plynulo. K pochopeniu predností HT technológie si bude dobré pripomenúť, akým spôsobom počítač pracuje so spustenými aplikáciami resp. vláknami (threads). Predstavme si pre ilustráciu obsluhu v stánku rýchleho občerstvenia. Najskôr si objednáme hamburger, pitie a hranolčeky, hej, a ešte kečup. Pokiaľ bude stánok občerstvenia fungovať ako štandardný PC, najskôr nám obsluha vráti peniaze, potom pripraví hamburger, potom pôjde po hranolčeky, naleje malinovku a všetko nám odovzdá. Pokiaľ však pôjde o organizáciu s technológiou Hyper-Threading, bude tu ďalší pracovník, ktorý behom vracania drobných pripraví sendvič a než obsluha naleje limonádu, prinesie hranolčeky v konečnom dôsledku budeme omnoho rýchlejšie obslúžení. Teraz môžeme zmeniť objednávku na dal by som si výkonnú 3D grafiku, k tomu MP3 hudbu, umelú inteligenciu, realistické prostredie, hej, a ešte priestorový zvuk a princíp technológie Hyper-Threading je hneď jasný. Procesor môže pracovať v skutočnom multitaskingu, dokáže spracovávať dve vlákna v rovnaký okamih akoby mal spolupracovníka. Tieto vlákna sú síce spracované behom milisekúnd, ale všetky dohromady tvoria objem činností potrebných k prevádzke hier s najmodernejšou grafikou. Táto schopnosť je rovnako dôležitá ako rýchlosť procesora.Hráči však pocítia výhody HT technológie ešte inak - v optimalizovaných aplikáciách, ktoré spúšťajú niekoľko vlákien súbežne. Tzv. multi-threaded software umožňuje súčasnú prevádzku niekoľkých činností, takže vlákno umelej inteligencie môže bežať súčasne s vláknom starajúcim sa o prehrávanie hudby. Hry ako Unreal Tournament 2, využívajúce technológiu Hyper-Threading, dosahujú napríklad vyššiu frekvenciu snímkov spoločne s realistickejšími zvukovými efektmi. Výsledkom je zaujímavejší, príťažlivejší a jednoznačne zábavnejší svet počítačových hier. Dostupnosť HT technológie je momentálne možná vo všetkých procesoroch Pentium 4 s taktom 2,4; 2,6; 2,8; 3,0; 3,2 a 3.4 GHz.
Autor: div
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.