kilometra a budú v ňom jazdiť, podobne ako v Eurotuneli, špeciálne vlaky. Vlaky by cez tunel mali premávať každých 90 sekúnd. Turecký minister dopravy Binali Yildirim je presvedčený, že nový tunel pomôže aspoň čiastočne vyriešiť dopravný chaos v Istanbule, a to tým, že vlaky prepravia cezeň každú hodinu až 150 000 ľudí. Tým by sa mal podstatne znížiť počet áut, ktoré dnes blokujú dopravu na nájazdoch mostov cez Bospor. Podľa dlhodobých plánov by sa tunel mal stať súčasťou železničného spojenia medzi západnou Európou a strednou i južnou Áziou. Európska únia podporuje železničné spojenie medzi Európou a Áziou, pretože skráti čas prepravy tovaru medzi oboma kontinentmi z doterajších 4 až 6 týždňov na maximálne tri týždne.
Výstavba tunelu pod Bosporom bude stáť okolo dvoch miliárd eur. Výstavbu financuje Japonská banka pre medzinárodnú spoluprácu a Európska investičná banka.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.