tunelom na svete. Tento tunel, ktorého dĺžka bude 57 kilometrov, skráti dobu jazdy vlakom z Milána do Zürichu na jednu hodinu. Ak sa vám marí, že predsa pod Svätým Gotthardom už železničný tunel existuje, marí sa vám dobre. Nový tunel sa však buduje približne 500 metrov pod starým tunelom, takže nájazdy do tunela z oboch strán budú pozvoľné, bez veľkých stúpaní. To umožní, aby cez tunel prechádzali aj ťažké nákladné vlaky. Pri výstavbe nového tunela sa najväčšia pozornosť venuje bezpečnosti. Projektanti sa inšpirovali usporiadaním Eurotunela pod Lamanšským prielivom a rozhodli sa pre koncepciu dvoch tunelových rúr, ktoré sú od seba vzdialené 40 metrov. Obe rúry sú každých 325 metrov prepojené spojovacími chodbami. Prvé vlaky by mali novým tunelom prejsť v roku 2010. Cestujúci v týchto vlakoch, ktoré budú cez tunel jazdiť rýchlosťou až 250 km/h, si ani neuvedomia, že na ich hlavami budú dva kilometre alpskej skaly.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.