svojom víťazstve rozhodol už v prvej zákrute, kde predbehol najrýchlejšieho muža kvalifikácie a svojho krajana Enrica Toccacela. Na trati, kde sa výkonnostne vyrovnané monoposty nedokázali veľmi predbiehať to bol jediný rozhodujúci moment celého závodu, ktorý určil poradie na stupňoch víťazov i v priebežnom hodnotení šampionátu. "Štart sa mi vydaril, hoci som štartoval zo špinavšej strany trate. Auto sa aj dnes správalo perfektne a nemal som vôbec žiadne problémy. Dve víťazstvá v dvoch pretekoch, tak to by sa mi páčilo, ak by to pokračovalo takto aj ďalej," radoval sa v cieli Vitantonio Liuzzi, ktorý samozrejme nezabudol poďakovať celému tímu Arden, v ktorom je nováčikom. Napriek druhému miestu nebol v cieli nespokojný ani Enrico Toccacelo: "Závod môžem hodnotiť len pozitívne, pretože ďalšie druhé miesto dvoch v pretekoch nie je zlé. Na štarte sa mi prešmykli kolesá a nedokázal som odraziť Liuzziho nástup. Neskôr som mal ešte problémy s prevodovkou, keď mi odišiel najprv piaty stupeň a závod som dokončil so štyrmi prevodmi zo šiestich. Šampionát je však ešte dlhý pred nami je veľa času, aby sme Liuzziho náskok dobehli." Hoci sa v Barcelone veľmi predbiehať nedá, tak podobne ako Tomáš Enge v Imole, tak tentoraz závod agresívnou dravou jazdou korenil Raffaele Gianmaria, ktorý štartoval až desiateho miesta, no postupne sa prepracoval až na tretie. Nič na jeho výkone neznižuje ani fakt, že Gianmaria v priamom súboji predbehol iba štyroch pretekárov. K postupu na ďalšie miesta mu potom pomohlo aj odstúpenie niektorých súperov. A práve do tejto kategórie v Barcelone patril Čech Tomáš Enge, ktorý si v kvalifikácii postavením v treťom rade vyrobil celkom slušný základ do závodu. V polovici pretekov ho však z trate zostrelil Yannick Schroeder z tímu Durango. Tomáš sa po štarte prepracoval na štvrté miesto, ktoré ale dlho neudržal. Aj preto zachádzal do boxov medzi prvými (už v deviatom kole) a následne klesol na pätnáste miesto. Neskôr sa znova prebojoval na piatu priečku, no zozadu na neho nezdravo dorážal Schroeder. V devätnástom kole 25-ročný Francúz vo štvrtej zákrute už svoje auto neudržal, narazil zozadu do Engeho a poslal ho v hodinách mimo trať. Pre oboch sa tým preteky skončili. Tomáš sa potom znechutený ponáhľal na letisko a tím mu ani nestihol oznámiť, že je medzi šiestimi pretekármi, ktorí sa po pretekoch majú podrobiť antidopingovej skúške. Našťastie ho síce telefonicky chytili ešte na diaľnici na letisko, no Enge mal potom problém nájsť cestu späť na okruh (nebolo vraj kde odbočiť do protismeru) a na kontrolu tak prišiel až päťdesiat minút po skončení pretekov! Pochopiteľne, že sa to komisárom nepáčilo a čaká sa, aké to bude mať dozvuky. Pre Tomáša Engeho je to obzvlášť nepríjemné, pretože už v roku 2002 mal pozitívny dopingový test na Hungaroringu a neskôr mu nielenže odobrali body za toto podujatie (čo ho stálo titul) ale dostal aj ročnú podmienku, ktorá ho prakticky pripravila o záujem tímom zo strany F3000 i F1.
Výsledky F3000 Barcelona (33 kôl): 1. Vitantonio Liuzzi (Arden) 53:22,107 (171,522 km/h), 2. Enrico Toccacelo (BCN) + 11,664, 3. Raffaele Gianmaria (AEZ) + 49,014, 4. Patrick Friesacher (SuperNova) + 52,595, 5. Esteban Guerrieri (BCN) + 52,977, 6. Jose maria Lopez (CMS) + 56,049. Priebežné poradie po dvoch podujatiach: 1. Liuzzi 20 bodov, 2. Toccacelo 16, 3. Gianmaria 11, 4. Doormbos 6, 5. Friesacher 5, 6. Enge a Guerrieri po 4, 8. van Hooydonk a Lopez po 3, 10. Lauda a Schroeder po 2, 12. de Merwe a Ribeiro po 1. Tímy: 1. Arden 26 bodov, 2. BCN Competition 20, 3. AEZ I.E. Engineering 11, 4. Super Nova 6, 5. CMS Performance 5, 6. Ma-Con Engineering 4, 7. Coloni 3, 8. Durango 3.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.