Korzár logo Korzár

Renault chystá nový van Modus

Jedným z prekvapení jarného ženevského autosalónu bol prototyp kompaktného vanu Modus, ktorý na svojom stánku vystavovala francúzska firma Renault.

Modus predstavuje alternatívu k tradičným päťdverovým vozidlám segmentu B a v sortimente firmy Renault má byť doplnkom k modelom Twingo a Clio. Van Modus je v porovnaní s Cliom o 17,2 cm vyšší a o 7 cm širší a má preto veľmi pohodlný interiér. Celková dĺžka vozidla je 3 792 mm, jeho výška je 1 589 mm. Vďaka veľkému čelnému oknu (jeho plocha je 1,32 m2), veľkým bočným oknám a priesvitnej streche je interiér veľmi svetlý. Poťahy sedadiel sú zhotovené z inovatívneho materiálu, na ktorom sa fototlačou dajú vytvárať rôzne motívy. Prístroje sú umiestnené v strede prístrojového panela a vidia na ne všetci cestujúci. Ovládacie prvky automatickej klimatizačnej sústavy a CD prehrávača výkonu 4x40 W sú sústredené v strednej konzole. Hlavným inovatívnym prvkom Modusu sú zadné sedadlá Triptic. Tie možno pozdĺžne posúvať v rozsahu 170 mm, pričom ich možno zaaretovať v štyroch polohách. Na zadných sedadlách môžu sedieť dve alebo tri osoby. V konfigurácii pre dve osoby môžu byť sedadlá v hociktorej zo štyroch polôh, pre trojsedadlovú konfiguráciu sú k dispozícii dve pozdĺžne polohy. Premena z dvoch na tri sedadlá sa robí v tretej polohe a to tak, že sedadlá sa od seba oddelia a sklopením stredného operadla sa vytvorí tretie sedadlo. Zaujímavo sú riešené aj zadné temer zvislo postavené dvere. Tie sú delené vodorovne, pričom ich možno otvoriť (smerom nahor) ako celok, alebo možno otvoriť (smerom nadol) len ich spodnú časť. To uľahčuje vkladanie menších predmetov do batožinového priestoru, keď za Modusom stojí veľmi tesne ďalšie vozidlo. Na zadnú časť vozidla možno upevniť špeciálne navrhnutý nosič na bicykle, nazvaný Velofix. Na tento nosič možno upevniť dva bicykle celkovej hmotnosti 30 kg. Novinkou v tomto segmente sú svetlomety, ktoré sa natáčajú do zatáčky. Prototyp Modusu je poháňaný 1,6-litrovým 16-ventilovým motorom výkonu 85 kW.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Zatiaľ čo v Ženeve bol vystavený ešte len prototyp Modusu, na neskorších autosalónoch v Madride a Birminghame predstavila firma Renault už sériovú verziu svojho nového kompaktného vanu. Renault súčasne oznámil, že Modus sa bude dodávať s piatimi pohonnými jednotkami, z ktorých dva budú vznetové. Dvojicu vznetových motorov tvoria dve výkonové verzie 1,5-litrového motora so vstrekovacím systémom common rail. Slabšia verzia má maximálny výkon 48 kW a jej najvyšší krútiaci moment je 160 Nm, výkonnejšia verzia vyvíja 60 kW a jej krútiaci moment vrcholí pri 185 Nm. Najslabší 1,2-litrový zážihový motor má výkon 55 kW a jeho maximálny krútiaci moment je 103 Nm. Motor zdvihového objemu 1,4 litra má najvyšší výkon 72 kW a jeho maximálny krútiaci moment je 127 Nm. Najvýkonnejšou pohonnou jednotkou Modusu bude 1,6-litrový motor, ktorého maximálny výkon je 83 kW a maximálny krútiaci moment je 152 Nm.

SkryťVypnúť reklamu

Nový kompaktný van Renault Modus by sa na trhu mal objaviť už v septembri.

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 15 096
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 181
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 276
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 6 540
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 028
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 044
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 222
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 084
  1. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  4. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  5. Vlado Jakubkovič: Andrej, poď k nám.
  6. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  7. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  8. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 415
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 917
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 63 784
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 187
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 505
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 678
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 060
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 700
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  3. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Tupou Ceruzou: Medvede
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  4. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  5. Vlado Jakubkovič: Andrej, poď k nám.
  6. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  7. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  8. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 415
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 917
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 63 784
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 187
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 505
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 678
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 060
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 700
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  3. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Tupou Ceruzou: Medvede

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu