Modus predstavuje alternatívu k tradičným päťdverovým vozidlám segmentu B a v sortimente firmy Renault má byť doplnkom k modelom Twingo a Clio. Van Modus je v porovnaní s Cliom o 17,2 cm vyšší a o 7 cm širší a má preto veľmi pohodlný interiér. Celková dĺžka vozidla je 3 792 mm, jeho výška je 1 589 mm. Vďaka veľkému čelnému oknu (jeho plocha je 1,32 m2), veľkým bočným oknám a priesvitnej streche je interiér veľmi svetlý. Poťahy sedadiel sú zhotovené z inovatívneho materiálu, na ktorom sa fototlačou dajú vytvárať rôzne motívy. Prístroje sú umiestnené v strede prístrojového panela a vidia na ne všetci cestujúci. Ovládacie prvky automatickej klimatizačnej sústavy a CD prehrávača výkonu 4x40 W sú sústredené v strednej konzole. Hlavným inovatívnym prvkom Modusu sú zadné sedadlá Triptic. Tie možno pozdĺžne posúvať v rozsahu 170 mm, pričom ich možno zaaretovať v štyroch polohách. Na zadných sedadlách môžu sedieť dve alebo tri osoby. V konfigurácii pre dve osoby môžu byť sedadlá v hociktorej zo štyroch polôh, pre trojsedadlovú konfiguráciu sú k dispozícii dve pozdĺžne polohy. Premena z dvoch na tri sedadlá sa robí v tretej polohe a to tak, že sedadlá sa od seba oddelia a sklopením stredného operadla sa vytvorí tretie sedadlo. Zaujímavo sú riešené aj zadné temer zvislo postavené dvere. Tie sú delené vodorovne, pričom ich možno otvoriť (smerom nahor) ako celok, alebo možno otvoriť (smerom nadol) len ich spodnú časť. To uľahčuje vkladanie menších predmetov do batožinového priestoru, keď za Modusom stojí veľmi tesne ďalšie vozidlo. Na zadnú časť vozidla možno upevniť špeciálne navrhnutý nosič na bicykle, nazvaný Velofix. Na tento nosič možno upevniť dva bicykle celkovej hmotnosti 30 kg. Novinkou v tomto segmente sú svetlomety, ktoré sa natáčajú do zatáčky. Prototyp Modusu je poháňaný 1,6-litrovým 16-ventilovým motorom výkonu 85 kW.
Zatiaľ čo v Ženeve bol vystavený ešte len prototyp Modusu, na neskorších autosalónoch v Madride a Birminghame predstavila firma Renault už sériovú verziu svojho nového kompaktného vanu. Renault súčasne oznámil, že Modus sa bude dodávať s piatimi pohonnými jednotkami, z ktorých dva budú vznetové. Dvojicu vznetových motorov tvoria dve výkonové verzie 1,5-litrového motora so vstrekovacím systémom common rail. Slabšia verzia má maximálny výkon 48 kW a jej najvyšší krútiaci moment je 160 Nm, výkonnejšia verzia vyvíja 60 kW a jej krútiaci moment vrcholí pri 185 Nm. Najslabší 1,2-litrový zážihový motor má výkon 55 kW a jeho maximálny krútiaci moment je 103 Nm. Motor zdvihového objemu 1,4 litra má najvyšší výkon 72 kW a jeho maximálny krútiaci moment je 127 Nm. Najvýkonnejšou pohonnou jednotkou Modusu bude 1,6-litrový motor, ktorého maximálny výkon je 83 kW a maximálny krútiaci moment je 152 Nm.
Nový kompaktný van Renault Modus by sa na trhu mal objaviť už v septembri.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.