MODELÁRSTVO
Henry-Théodore Pigozzi založil v roku 1934 spoločnosť Société Industrielle de Mécenique et Carrosserie Automobile - Simca, s úmyslom vyrábať v licencii automobily Fiat.
Prvé vozidlá z továrne v Nanterre zodpovedali modelu Tipo 508 Balila. Nasledujúce vychádzali z modelu Tipo 518 Ardita a Simca Cinq bol vlastne Fiat 500 Tipolino. Iba Simca Huit sa v detailoch odlišovala od svojho vzoru, Fiatu 1100. V roku 1951 mal premiéru model Aronde so samonosnou karosériou, prvý automobil úplne vyvinutý v závode Simca. V prvom roku sa z továrne dostalo 21 000 kusov a do roku 1959 toto číslo vzrástlo na vyše 200 000. Simca Aronde sa dala kúpiť v mnohých modifikáciách, čo vyvolávalo nespokojnosľ u časti zákazníkov. Obľubu si získala pre dobré jazdné vlastnosti a ľahkú ovládateľnosť. V roku 1954 firma Simca prevzala Fordovu továreň v Poissy a zároveň licenčné práva na model Vedette, neskôr známy ako Simca Vedette. V krátkom čase sa väčšina produkcie presunula do Poissy a v roku 1961 továreň v Nenterre odkúpil Citroën. V roku 1957 bol uvedený štvorvalec Ariane s motorom z Aronde a podvozkom z Vedette. O dva roky prevzala Simca firmu Talbot, ale jej značku nemala v úmysle využívať. V tom čase začala mať o Simcu záujem spoločnosť Chrysler a so skupovaním jej akcií neotáľala. V roku 1962 prišla na trh Simca 1000 s motorom vzadu a malou karosériou, ktorá sa stala nesmierne populárnou. O desať rokov jej na cestách bolo vyše milióna. V roku 1969 vznikla verzia 1000 Special nasledovaná verziami 1300 Rallye, 1005 a Rallye 2. Výrobný program sa ešte rozšíril o tri nové modely - 900, 1300 a 1500. V roku 1968 sa do predajní dostala Simca 110 s priečne uloženým motorom a pohonom predných kolies. O dva roky Simca prevzala konštrukčné oddelenie spoločnosti Matra. V tom čase mal Chrysler v rukách 99 percent akcií Simca a spoločnosť vzápätí premenoval na Chrysler France. Posledný model 1610 pod značkou Chrysler Simca prezentovali v roku 1977. O rok sa Chrysler stiahol z Európy, výrobné zariadenia po závode Simca kúpil Peugeot, ktorý uprednostnil značku Talbot.
Simcu je možné nazvať symbolom technických schopností Francúzov. Modelárske firmy prejavili záujem hlavne o povojnové modely značky Simca. Za všetky sa dajú spomenúť špičkovo spracované modely pochádzajúce z firmy Norev.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.