obľúbený automobil oslavuje práve v týchto dňoch svoje tridsiate narodeniny. Automobilka Volkswagen, ktorá sa preslávila svojím chrobákom so vzadu umiestneným a vzduchom chladeným motorom, predstavuje v máji roku 1974 motoristickým novinárom z celého sveta kompaktný automobil úplne novej koncepcie. Novinka sa volá Golf a vyznačuje sa vpredu uloženým, kvapalinou chladeným motorom, poháňajúcim predné kolesá. Golf sa postupne stáva etalónom pre kompaktné limuzíny a vytvára si vlastnú triedu. V súčasnosti sa vyrába Golf už piatej generácie.
Na nedávnej výstave Techno-Classica v Essene, ktorá je najväčším veľtrhom klasických automobilov na svete, predstavila firma Volkswagen rôzne modely z celej tridsaťročnej histórie Golfa. Vzácnym exponátom na tejto výstave bol prvý prototyp Golfa (na snímke), pochádzajúci z roku 1969. Už tento prototyp, označený EA 276, sa vyznačuje všetkými základnými prvkami budúceho sériového Golfa. Ide napríklad o kľukovú nápravu, palivovú nádrž pod zadným sedadlom, široký zadný stĺpik, sklopné zadné sedadlá a veľké zadné dvere. Na pohon tohto prototypu však ešte slúžil motor z populárneho chrobáka. Bol to 1,5-litrový plochý štvorvalec (boxer) s maximálnym výkonom 32 kW pri 4 000 ot/min. Prototyp Golfa dosahoval maximálnu rýchlosť 130 km/h.
Rok 1974 bude teda v dejinách motorizmu navždy zapísaný ako rok zrodu Golfa. Pre zaujímavosť možno uviesť, že v uvedenom roku sa Nemecká spolková republika stala majstrom sveta vo futbale a Nemecká demokratická republika nahradila dovtedy používanú štátnu poznávaciu značku D značkou DDR.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.