vykonaná na základe rozsiahleho prieskumu medzi zákazníkmi firmy Toyota, ktorého cieľom bolo zistiť možné oblasti zlepšenia Corolly, uvedenej na trh v roku 2001. Proces priebežného zlepšovania (v Japonsku označovaný termínom kaizen) je jedným z fundamentálnych prvkov firemnej filozofie spoločnosti Toyota.
Navonok pôsobí "faceliftovaná" Corolla modernejšie a robustnejšie. Päťdverová verzia (hatchback) má úplne prepracovanú prednú časť, ktorej najvýraznješím prvkom sú nové svetlomety "slzičkového" tvaru i nová predná maska, rovnaká, akú má Corolla Verso. Zadný nárazník je masívnejší, nové zadné svetlá sú červené, s dvomi vloženými bielymi valcami. Štvordverový sedan a verzia kombi dostali nový predný nárazník, novú prednú masku i nové svetlomety. Predné hmlové svetlá boli presunuté viac k okrajom vozidla a nový dizajn majú aj zadné svetlá. Zmeny sa dotkli aj interiéru vozidla, ktorý pôsobí kvalitnejším dojmom. Volant nového tvaru sa dá u všetkých verzií prestavovať axiálne i výškovo. Už základná verzia Terra je sériovo vystrojená elektricky ovládaným prednými oknami, diaľkovo ovládaným centrálnym zamykacím systémom, osvetlenou a zamykateľnou skrinkou v prístrojovom paneli a audiosystémom s prehrávačom CD.
Novinkou v sortimente motorov je 1,4-litrový vznetový motor D-4D, ktorý nahrádza doterajší dvojlitrový motor. Nový motor je odvodený od populárnej pohonnej jednotky, používanej v modeli Yaris. Motor má 51 nových častí a jeho výkon bol zvýšený z 55 kW na 66 kW, pričom krútiaci moment vzrástol z 170 Nm na 190 Nm. Navyše motor teraz už splňuje emisnú normu Euro 4. Uvedený motor môže byť na želanie kombinovaný s päťstupňovou prevodovkou M-MT (Multi-mode Manual Transmission). Ide o elektricky ovládanú manuálnu prevodovku s automatickým ovládaním spojky (bez spojkového pedálu). Táto prevodovka má automatický režim i manuálny sekvenčný režim. Novým motorom vystrojená Corolla zrýchli z 0 na 100 km/h za 13,3 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 180 km/h. Priemerná sporeba podľa európskeho kombinovaného cyklu je len 4,8 l/100 km. Ďalším vznetovým motorom, ktorý môže byť inštalovaný do Corolly, je osvedčený dvojlitrový motor výkonu 85 kW. Aj do novej Corolly sa bude montovať trojica zážihových motorov, známych už z doterajšieho modelu. Ide o 1,4-litrový motor VVT-i výkonu 71 kW, 1,6-litrový motor VVT-i výkonu 81 kW a 1,8-litrový motor VVTL-i výkonu 141 kW. Zlepšený bol aj bezpečnostný výstroj vozidla. Všetky verzie môžu byť vystrojené stabilizačným systémom VSC. Čelné nafukovacie vankúše majú teraz dvojstupňový nafukovací systém, pričom airbag spolujazdca možno vypnúť. Na želanie možno do všetkých verzií montovať okenné airbagy. Nová Corolla sa bude dodávať v štyroch výstrojných verziách, označených Terra, Sport (len v niektorých krajinách), Sol a T Sport. Športová verzia T Sport sa od ostatných verzií odlišuje predným nárazníkom s veľkými otvormi na vstup vzduchu, predným a zadným spojlerom a koženými prvkami interiéru. Podvozok tejto verzie je znížený o 20 mm v porovnaní s ostatnými verziami.
Firma oyota plánuje v tomto roku predať v Európe 175 000 vozidiel Corolla, z čoho viac než 66 000 by malo pripadnúť už na inovovaný model.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.