superšportový motocykel má označenie K 1200 S a je po type R 1200 GS druhým motocyklom, na ktorom sa uplatnila nová konštrukčná filozofia, ktorej základnou zásadou je vyšší výkon pri nižšej hmotnosti. Motocykel je poháňaný naprieč uloženým radovým štvorvalcovým motorom, ktorého zdvihový objem je 1 157 cm3. Motor je naklonený dopredu o extrémny uhol 55o, čím sa dosiahla nízka poloha ťažiska. Táto poloha motora viedla, spolu s vhodnou geometriou rámu, k ideálnemu rozloženiu (50:50) hmotnosti na obe kolesá. Motor má najvyšší výkon vyše 117 kW a je teda najvýkonnejším motorom, aký kedy poháňal motocykle BMW. Činnosť motora riadi digitálny elektronický systém najnovšej generácie. Motor je vystrojený trojcestným katalyzátorom a snímačmi klopkania. Hnací moment motora sa na zadné koleso prenáša prostredníctvom ľahkého kardanového hriadeľa. Podvozok nového motocykla sa vyznačuje niekoľkými novinkami. Revolučnou novinkou je vedenie predného kolesa dvomi paralelnými ramenami, bez použitia teleskopickej vidlice. Svetovou novinkou v oblasti sériovo vyrábaných motocyklov je systém elektronickej regulácie podvozka, dodávaný za príplatok. Brzdová sústava je vystrojená antiblokovacím systémom.
Nový motocykel BMW K 1200 S bude verejnosti predstavený na medzinárodnej výstave INTERMOT, ktorá sa koná v septembri v Mníchove. Na trh príde tento superbike ešte v tomto roku.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.