niekto iný ako Schumacher, ale ani na trati tentoraz nebola núdza o dramatické situácie. O prvé prekvapenie sa už v sobotu postaral sám 'pán Monte Carlo', ako sa donedávna zvyklo vravieť päťnásobnému víťazovi veľkej ceny Monaka, Michaelovi Schumacherovi. V kvalifikácii totiž dosiahol iba piaty najrýchlejší čas, čo znamenalo postavenie v treťom rade a na štvrtú priečku na rošte mu pomohla iba penalizácia brata Ralfa, ktorý bol potrestaný za štvrtkovú výmenu motora (posun o 10 miest na štarte). "Výsledok je pre nás sklamaním," komentoval situáciu pilot tímu Ferrari. "Hlavnou príčinou podľa mňa bol zlý čas v predkvalifikácii. Trať počas nej bola veľmi klzká a jazdili sme oveľa horšie časy ako ráno. Do druhej kvalifikácie som tak štartoval príliš skoro, čo mi tiež nepomohlo." Nemec však prakticky v priebehu celého víkendu jazdil najrýchlejšie časy a tak jeho dvojnásobne zlé účinkovanie v kvalifikácii vynáralo pochybnosti. Nie je to celé iba divadlo? Nemá červené ferrari v nádrži viacej paliva ako ostatní a pre preteky pripravenú "zázračnú" stratégiu? Pravda sa mala ukázať v nedeľu.
V opakovanom štarte (Panisovi zhasol motor) najlepšie do pretekov vyrazil Jarno Trulli, Talian žijúci v Monte Carle, ktorý takto obhájil svoje premiérové pole position. Za neho sa na druhé miesto cez Buttona posunul Alonso a štvrtý sa v St. Devote radil prchký Japonec Sato. Práve Sato sa však stal príčinou prvých špekulácii, pretože jeho štart bol neuveriteľne rýchly a doslova preskočil Barrichella, Räikkonena i Michaela Schumachera, ktorému naviac uštedril malý bodyček. Kontakt so Satom Nemca prinútil korigovať smer, čím stratil rýchlosť a klesol na šieste miesto (a mohlo to byť ešte horšie, ak by ho v prvej zákrute džentlmensky nepustil Barrichello). Krátko na to bol Japonec príčinou aj ďalšej kritickej situácie. Od prvých metrov sa za jeho vozidlom objavovali obláčiky dymu a to dávalo tušiť, že s jeho motorom nie je všetko v poriadku. "V treťom kole som náhle pocítil pokles výkonu a pochopil, že sa pre mňa podujatie skončilo," opisuje Takuma Sato, ktorému vybuchol motor v zákrute pri trafike a zahalil celú trať hustým dymom. Sato aj napriek tomu pokračoval ešte niekoľko zákrut až k bazénu, neuvedomujúc si, akú zložitú situáciu za sebou vytvára. V neprehľadnej clone sa jeho autu ešte stihli vyhnúť Räikkonen, Schumacher, Barrichello i Montoya, no Coulthard už nie. "Nič som nevidel," priznal David, ktorý výrazne spomalil a priechod iba dedukoval. V tej chvíli však do neho zozadu vrazil nič netušiaci Fisichella. "Zrazu sa predo mnou objavil jeden mclaren. Prišla veľká rana a odrazu som bol dolu hlavou," opisoval veľmi nepekne vyzerajúcu haváriu Fisichella. "Čakal som potom v kokpite kým sa situácia neupokojí. Bál som sa, že do mňa ešte niekto narazí."
Pretože celé sa to odohralo v nízkych rýchlostiach, nikomu sa našťastie nič nestalo. Otázkou však zostáva, prečo inžinieri tímu BAR neodvolali Japonca z trate, keď jeho motor mal problémy už od prvého kola.
O faux pas sa tesne po kolízii postarali zmätení usporiadatelia, ktorí na chvíľu vyvesili červenú vlajku znamenajúcu prerušenie pretekov, hoci takýto pokyn od riaditeľa súťaže nedostali!? Našťastie sa situácia rýchlo vysvetlila a na trati zostali monoposty krúžiť za bezpečnostným vozidlom (SC). V depe sa medzitým objavili iba Ralf Schumacher a Nick Heidfeld, ktorí ako jediní reagovali zmenou stratégie. Reštart bol odmávnutý do ôsmeho kola a využil ho Montoya, ktorý v prvej zákrute predbehol Barrichella. Poradie bolo: Trulli, Alonso, Button, Räikkonen, M. Schumacher, Montoya, Barrichello a Webber. Prvý z tejto zostavy sa odporúčal Webber, ktorému v dvanástom kole zlyhal motor. Znova nedokončil ani Räikkonen, ktorého v 28. kole zasa vyradila hydraulika. V tej dobe však piloti mali už po prvej plánovanej zastávke. Z vedúcej skupiny ju začal Trulli, ktorý disponoval asi osem sekundovým náskokom na M. Schumachera. Nasledoval ho Alonso i Barrichello a najdlhšie na trati zostal práve M. Schumacher. Nemcovi táto taktika pomohla podskočiť o dve miesta a zaradiť sa hneď sa vedúce renaulty. Ferrari s číslom jedna potom začalo náskok skracovať a očakával sa útok. Ešte než sa tak mohlo stať však v 42. kole havaroval na konci tunela Alonso v dobe, keď predbiehal o kolo pomalšieho R. Schumachera. "Ralf už sedem zákrut ignoroval modré vlajky (znamenajú pokyn nechať predbehnúť). Spomalil až v nájazde do tunela, aby ma pustil, no potom pridal plyn a vytlačil ma na okraj, kde nie je žiadna priľnavosť," vykresľoval okolnosti namrzený Fernando Alonso, ktorý havaroval a stratil takmer isté druhé miesto. "Dúfam, že sa to prešetrí a vezmú mu licenciu aspoň na 3-4 preteky, pretože podobný incident zapríčinil v Bahraine Satovi a aj mne na Imole." Na trať teda muselo opäť safety car za ktorým svorku monopostov viedol Michael Schumacher (Trulli predtým absolvoval už druhú zastávku v depe). A práve Schumacher sa stal obeťou ďalšej kolízie, ktorá sa udiala netradične počas jazdy za bezpečnostným vozidlom. Práve v čase, keď bolo oznámené, že SC po skončení kola odíde a preteky budú reštartované sa piloti dostávali do situácie, keď sa snažili opäť zahriať pneumatiky aj brzdy na optimálnu teplotu. To znamená, jazdenie zo strany na stranu a prudké brzdenie a akcelerovanie vozidla. Rytmus tohoto rituálu určuje vedúci pilot, ktorým bol v tomto prípade práve Nemec. "Zrýchľoval som a brzdil rovnako ako vždy za bezpečnostným vozidlom," vysvetľoval M. Schumacher. "Tunel nebol prvým miestom, kde som to urobil," lenže na tento moment nebol pripravený Juan Pablo Montoya, ktorý jazdil (so stratou jedného kola) hneď za Nemcom (a v nedostatočnej vzdialenosti). "Michael začal tvrdo brzdiť, aby zahrial brzdy, takže som sa mu snažil vyhnúť po pravej strane. Nebolo tam však dosť miesta a došli ku kolízii," vysvetľoval okolnosti Kolumbijčan. Kontakt kolies medzi williamsom a ferrari však červený monopost vymrštil rovno na zvodidlá a z maranellského bolidu sa stala nepojazdná trojkola. Prvé odstúpenie Schumachera, ktorý v tejto sezóne ešte nenašiel premožiteľa pochopiteľne vyvolalo odozvy. Čia to bola vina? Skutočne iba Montoyova? "Michael jazdil asi päť dĺžok za SC a zahrieval brzdy, čo je v poriadku. Ako vedúci pilot má právo určovať tempo. Bola to Montoyova chyba," zareagoval v Nemcov prospech David Coulthard, ktorý situáciu videl už na TV obrazovke. Podobný názor mal aj Tomáš Enge. "Montoya bol príliš blízko za Schumacherom a nestihol zareagovať." Asi najlepšie však videl situáciu Jarno Trulli, ktorý jazdil za oboma pretekármi. "Podľa mňa Michael práve spomalil, keď Juan pridal. Montoya začal síce okamžite brzdiť a chcel sa dostať do vnútornej strany, no práve tam mieril aj Schumacher." Celé to teda vyzerá ako nešťastná zhoda okolností, ktorá sa zapíše do histórie ako prerušenie Schumacherovej víťaznej šnúry.
Po tejto udalosti sa už poradie na čele definitívne ustálilo a z víťazstva sa po prvýkrát v kariére radoval Jarno Trulli, ktorý sa tak stal 94-tým víťazom GP a zároveň druhým najdlhšie čakajúcim, keď svoje víťazstvo dosiahol pri 119 štarte. V závere pretekov sa Talianovi nebezpečne približoval ďalší ašpirant na prvý triumf, Angličan Jenson Button, "Chcel som vyvinúť na Jarna tlak a prinútiť ho urobiť chybu," priznal po skončení Button. Trulli však situáciu bezpečne kontroloval a víťazstvo už nepustil. Button teda musel svoje chúťky odložiť minimálne o týždeň.
Výsledky GP Monaka: 1. Trulli (renault) 1:45:46,601 (145,880 km/h), 2. Button (bar-honda) + 0,497, 3. Barrichello (ferrari) + 1:15,766, 4. Montoya (williams-bmw), 5. Massa (sauber-petronas), 6. da Matta (toyota) všetci + 1 kolo, 7. Heidfeld (jordan-ford) + 2 kolá, 8. Panis (toyota) + 3 kolá. (PP: Trulli 1:13,985 (162,519 km/h), NK: M. Schumacher 1:14,439(161,528 km/h) v 23. kole, Viedli: 1. - 23. kolo Trulli, 24. k Button, 25. k. M. Schumacher, 26. - 42. k. - Trulli, 43. - 45. k. M. Schumacher, 46. - 77. k. - Trulli.). Priebežné poradie jazdcov MS: 1. M. Schumacher 50 bodov, 2. Barrichello 38, 3. Button 32, 4. Trulli 31, 5. Montoya 23, 6. Alonso 21, 7. R. Schumacher 12, 8. Sato 8, 9. Massa 5, 10. Coulthard 4, 11. da Matta 3, 12. Fisichella a Heidfeld po 2, 14. Webber, Raikkonen a Panis po 1 b. Pohár Konštruktérov: 1. Ferrari 88 bodov, 2. Renault 52, 3. BAR-Honda 40, 4. BMW Williams 35, 5. Sauber Petronas 7, 6. McLaren Mercedes 5, 7. Toyota 4, 8. Jordan Ford 2, 9. Jaguar Racing 1.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.