Korzár logo Korzár

Najrýchlejším sériovo vyrábaným automobilom na svete je Ferrari Enzo

Ten, kto študuje technické údaje výkonných automobilov, čoskoro zistí, že väčšina týchto vozidiel má rovnakú maximálnu rýchlosť, a to 250 km/h. Nie

je to tak ale preto, že tieto vozidlá boli navrhnuté tak, aby mali presné takúto maximálnu rýchlosť, ale preto, že rýchlosť je na uvedenú hodnotu elektronicky obmedzená (po prekročení tejto rýchlosti začne vynechávať zapaľovanie). Výrobcovia sa akosi potichu dohodli, že maximálnu rýchlosť obmedzia na konvenčnú hodnotu 250 km/h. Takéto obmedzenia však neplatia pre superšportové vozidlá, patriace do prestížneho "trojstovkového" klubu, teda do klubu vozidiel, ktorých maximálna rýchlosť prevyšuje hodnotu 300 km/h. Redakcia nemeckého motoristického časopisu Auto motor und sport si vzala na mušku šesť takýchto superšportových vozidiel a rozhodla sa overiť, aká je skutočná maximálna rýchlosť týchto vozidiel. Išlo o sériovo vyrábané vozidlá Ferrari Enzo, Mercedes SLR McLaren, Porsche Carrera GT, Aston Martin DB9, Lamborghini Murciélago a Bentley Continetal GT. Pre všetky tieto vozidlá udáva výrobca maximálnu rýchlosť vyše 300 km/h. Táto hodnota sa určuje podľa presných a prísnych homologizačných predpisov. Redakcia spomenutého časopisu ale chcela vedieť, aká je "skutočná" maximálna rýchlosť týchto vozidiel a preto ich "pozvala" na vysokorýchlostnú skúšobnú dráhu Nardo v Taliansku. Táto dráha má dĺžku 12,6 kilometra a jej zatáčky sú klopené tak, že do rýchlosti 240 km/h nepôsobia na vozidlo žiadne bočné sily.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Výsledky testovania ukázali, že najrýchlejším sériovo vyrábaným automobilom na svete je Ferrari Enzo. Tomuto vozidlu bola nameraná maximálna rýchlosť 355 km/h! Už 1 476 metrov po štarte a po uplynutí 26,1 sekundy malo Enzo rýchlosť 300 km/h. Za Enzom sa umiestnili vozidlá Mercedes SLR McLaren a Porsche Carrera GT, ktorým namerali zhodnú maximálnu rýchlosť 334 km/h. Lamborghini Murciélago dosiahlo maximálnu rýchlosť 330 km/h a luxusné kupé Bentley Continental GT sa hnalo po dráhe Nardo rýchlosťou až 323 km/h. Najpomalším automobilom z celej šestky bol Aston Martin DB9, ktorý to dotiahol "len" na 309 km/h. Treba ale povedať, že Aston je zo všetkých testovaných vozidiel najlacnejší, pretože stojí len 144 000 eur, zatiaľ čo za Ferrari Enzo musí jeho budúci majiteľ zaplatiť 645 000 eur. Počas testovania sa merala aj brzdná dráha vozidiel rýchlosti 250 km/h do úplného zastavenia. V tejto disciplíne dopadlo najlepšie Porsche Carrera GT, ktoré dokázalo z dvestopäťdesiatky zastaviť na vzdialenosti 191 metrov (oveľa ťažší Bentley na to potreboval až 246 metrov).

SkryťVypnúť reklamu

Možno ešte spomenúť, že Ferrari Enzo Ferrari (áno, tak sa celým "menom" toto vozidlo volá) je poháňaný šesťlitrovým vidlicovým dvanásťvalcom, ktorého maximálny výkon je 485 kW pri 7 800 ot/min. Firma Ferrari vyrobí len 399 kusov týchto najrýchlejších vozidiel na svete.

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 62 551
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 146
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 712
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 796
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 164
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 982
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 153
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 86 672
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 127
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 502
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 822
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 245
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 878
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 230
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 750
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 86 672
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 127
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 502
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 822
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 245
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 878
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 230
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 750
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu