radosť bola o to väčšia, že ho toto víťazstvo vynieslo do čela priebežného hodnotenia, pretože suverén úvodných troch podujatí, Vitantonio Liuzzi, skončil až na nebodovanom jedenástom mieste. Práve Liuzzi však zajazdil najlepší čas už v kvalifikácii a rozhodne chcel pokračovať vo svojej víťaznej sérii. Štart sa mu však nevydaril a po druhom kole musel dokonca meniť pneumatiky, čo ho prakticky vyradilo z hry o body. Naopak vynikajúci štart predviedol Belgičan Jeffrey van Hooydonk, keď sa z piateho miesta na rošte posunul až do čela. Pilot tímu Coloni potom kontroloval polovicu pretekov a zdalo sa, že zaknihuje svoje prvé víťazstvo vo formule tritisíc. Nestalo sa však. Zastávka v depe počas šestnásteho kola Belgičanovi nevyšla a vrátil sa až na dvanáste miesto. Postupne sa síce prepracoval na miesto piate, no opotreboval pri tom príliš pneumatiky a v závere sa stal relatívne ľahkou korisťou Lopeza, Gianmariu i Engeho. Po van Hooydonkovi prevzal čelo pretekov skúsenejší Toccacelo, ktorý si postupne vyjazdil bezpečný odstup na svojich prenasledovateľov a mohol sa v cieli radovať zo svojho druhého (tento rok prvého) víťazstva. "Vydaril sa mi štart a potom som neustále tlačil na van Hooydonka. Jeffrey bol evidentne pomalší ako ja a blokoval ma. Rozhodol som sa však neriskovať a počkal som si na zastávku v depe. Po tom, ako som sa dostal do vedenia som už mal situáciu plne pod kontrolou a nemusel som riskovať. Bolo to perfektné víťazstvo," skonštatoval v cieli viac ako spokojný pilot tímu BCN Competition. A ako sa darilo Čechovi jazdiacemu v tíme Ma-Con Engineering? Tomáš Enge si pred týmto pretekom (na okruhu, kde v roku 2001 zvíťazil) veril. Počas kvalifikácie vytočil tretí najlepší čas, čo znamenalo sľubné postavenie do pretekov, no v sobotu sa mu už tak nedarilo. "Liuzzi zle odštartoval a dostali sa pred neho hneď dvaja piloti. Ja som sa rozhodol zaútočiť v tretej zákrute. Dostal som dopredu polovicu svojho auta, no v nasledujúcej zákrute došlo ku kontaktu môjho zadného s jeho predným kolesom a prepadol som sa o niekoľko miest dozadu. Ja tvrdím, že som mu nechal dosť miesta, no Vitantóniu vraví, že nie," opisuje dôležité prvé kolo Tomáš Enge. "Štartové pole sa našťastie držalo pohromade, pretože ho vpredu brzdil Jefrrey van Hooydonk. Perfektne nám potom vyšla zastávka v depe, kde som získal niekoľko miest naspäť. Vpredu krúžil Toccacelo a za druhým Doornbosom jazdil vláčik vozidiel. Išli sme tesne za sebou a v druhej zákrute do mňa strčil Friesacher a znova som stratil niekoľko pozícií. Iba v tomto samotnom kole som stratil dvanásť sekúnd! (pozn. Tomášova celková strata na víťaza bola v cieli necelých pätnásť sekúnd) Napriek tomu som sa znova dokázal dotiahnuť na túto skupinku a predbehnúť aj niekoľko pretekárov. Za daných okolností teda dva získané body nie sú zlé. Je však ťažké povedať, ako by pretek dopadol bez týchto nepríjemností. Tempo bolo vysoké, no monopost sa choval výborne a myslím si, že minimálne stupne víťazov boli reálne. Za svoju snahu by si ich tím určite zaslúžil." Tomáš teda ani na štvrtom podujatí po svojom návrate do štartového poľa formuly tritisíc nezaznamenal výraznejší úspech a zostáva len veriť, že svoju smolu čo najskôr prelomí. Najbližšiu príležitosť v tomto šampionáte bude mať až tretieho júla na okruhu v Magny Cours. Ešte predtým ho však uvidíme štartovať na slávnych pretekoch 24 hodín Le Mans, ktorý sa jazdí v priebehu druhého júnového víkendu.
Výsledky F3000 Nürburgring (30 kôl): 1. Enrico Toccacelo (BCN) 56:22,535 min. (164,819 km/h), 2. Robert Doornbos (Arden) + 9,957, 3. Yannick Schroeder (Durango) + 10,583, 4. Esteban Guerrieri (BCN) + 12,230, 5. Jose Maria Lopez (CMS) + 12,375, 6. Raffaele Gianmaria (AEZ) + 12,782, 7. Tomáš Enge (Ma-con) + 14,962, 8. Jeffrey Van Hooydonk (Coloni) + 30,386, 9. Jan Heylen (Astromega) + 31,362, 10. Mattias Lauda (CMS) + 39,204, 11. Vitantonio Liuzzi (Arden) + 39,548. Priebežné poradie jazdcov: 1. Toccacelo 34 bodov, 2. Liuzzi 30, 3. Gianmaria 19, 4. Doormbos 17, 5. Lopez 13, 6. Friesacher a Guerrieri po 9, 8. Schroeder 8, 9. van Hooydonk a Enge 6, 11. Lauda 2, 12. de Merwe, Ribeiro a Heylen po 1. Tímy: 1. Arden 47 bodov, 2. BCN Competition 43, 3. AEZ I.E. Engineering 19, 4. CMS Performance 15, 5. Super Nova 10, 6. Durango 9, 7. Coloni a Ma-Con Engineering po 6, 9. Astromega 1.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.