Nemec Michael Schumacher a tohtoročnú suverenitu koníkov z Maranella druhým miestom potvrdil aj Rubens Barrichello (mimochodom, všimli ste si, že červený double prichádza vždy na každom druhom podujatí).
Štrnásta Grand prix Európy sa pod nemeckým hradom Nürburg jazdila deviatykrát a vzhľadom na to, že je najbližšie k rodinnej centrále Schumacherovcov, aj tu sa očakávalo víťazstvo tohtoročného suveréna. Právom! Už v kvalifikácii Michael zvíťazil s viacej ako polsekundovým náskokom (pred Japoncom Satom) a zaknihoval si šesťdesiate pole position. Na prekonanie legendárneho rekordu Ayrtona Sennu mu tak chýba zajazdiť len šesť PP! "Vzhľadom na dopoludňajšie časy som prekvapený s akým rozdielom som zvíťazil," priznal spokojný Schumacher. "Očakávali sme však, že na tejto trati budeme silní. Po tom čo sa stalo v Monaku sa na pretek veľmi teším a zvláštnou motiváciou pre mňa je aj nadšenie, ktoré vnímam z tribún." Zaujímavé bolo, že za Nemcom a Japoncom stáli Trulli, Räikkonen, Button i Alonso a až na siedmom mieste bolo druhé ferrari Rubensa Barrichella. Nedeľňajšie podujatie však ukázal prečo. Michael Schumacher potvrdil svoje postavenie aj vynikajúcim štartom do pretekov, keď sa okamžite odpútal na dištanc. Za ním sa však tuho bojovalo, pričom hneď v prvej zákrute do seba narazili obidva monoposty tímu Williams. "Juan, v snahe získať na konci cieľovej rovinky výhodnejšiu pozíciu, začal brzdiť o niečo neskôr," opisoval okolnosti Ralf. "Som však presvedčený, že to neurobil schválne a nemienim ho za to viniť. Bola to bežná kolízia po štarte." Kolumbijčana to samozrejme mrzelo: "V nájazde do prvej zákruty začal predo mnou Rubens brzdiť o niečo skôr. Mne i Ralfovi sa tak zablokovali kolesá. Ralf sa pokúsil prejsť zákrutu z vonkajšej strany, zatiaľ čo ja som zostal za Rubensom. V zákrute sa však na mojej vnútornej strane zrazu objavil Panis, ktorý trafil moje predné koleso a ja už som nedokázal zabrániť nárazu do Ralfa." A tak zatiaľ, čo Montoya s poškodeným predným krídlom mieril do depa, pre Ralfa Schumachera sa domáce preteky skončili už na štarte (spolu s ním sa porúčal aj da Matta, ktorého Nemec vyblokoval a Brazílčanovi zhasol motor). Vpredu zatiaľ Michael jazdil jeden najrýchlejší čas za druhým a už po niekoľkých kolách mal náskok sedemnásť sekúnd!! Bolo zrejme, že do kvalifikácie nastúpil s menším množstvom paliva a rozhodol sa pre včasnú zastávku v depe. Tá prišla na konci ôsmeho kola a vedenie prevzal (prvýkrát v tejto sezóne) Kimi Räikkonen. Fín sa však neradoval dlho. Už o kolo neskôr roloval tankovať aj on a po ňom sa nakrátko v čele vystriedali ešte Alonso, Sato a Barrichello. Brazílčan pritom zostal na trati o sedem kôl dlhšie ako Nemec, čo vysvetľovalo jeho kvalifikačný čas (a napovedalo stratégiu dvoch zastávok). Od pätnásteho kola potom znova viedol Michael Schumacher, za ktorým sa zoradili Sato, Barrichello, Coulthard, Button a Webber. A kam sa stratil Räikkonen? Nešťastný Fín opäť (v 10. kole) doplatil na zvýšený výkon motorov Mercedes, ktoré takúto záťaž zatiaľ akosi nezvládajú. Napokon rovnako dopadol aj David Coulthard, ktorého motor vydržal iba do 26. kola. "Problémy so spoľahlivosťou súvisia so snahou zvýšiť našu konkurencieschopnosť. Kvalifikácia ukázala, že ideme správnym smerom," snažil sa ospravedlniť katastrofálne výsledky šéf tímu Mclaren, Ron Dennis. Faktom však zostane, že Räikkonen tento rok videl cieľ iba dvakrát a na konte má iba jediný bod!? Ešte horšie však je, že McLaren po siedmich pretekoch zostáva za rivalom z Maranella o neuveriteľných 101 bodov!!! Tomu sa hovorí KATASTRÓFA! Ak zalovíme v histórii, tak podobný pokles výkonnosti zaznamenal naposledy azda Jody Scheckter a tím Ferrari v roku 1980, keď rok po získaní titulu nazbieral tím iba chudobných osem bodov a sám Scheckter (ako úradujúci majster sveta) body dva.
Vráťme sa však na trať. Michael Schumacher do konca závodu absolvoval ešte dve ďalšie zastávky, pričom pred seba už nikoho nepustil. Výbornú stratégiu potvrdil aj Rubens Barrichello, ktorý tankoval (dohromady) iba dvakrát a ušetrený čas premenil na druhé miesto. Malo škvrnou na Brazílčanovom výkone môže byť azda iba kolízia s Takuma Satom pätnásť kôl pred koncom. "Cítil som príležitosť zaútočiť na Rubensa a tak som to na konci cieľovej rovinky skúsil," tvrdí Japonec, ktorý šiel na brzdy o niečo neskôr ako zvyčajne a do značnej mieri si nasledujúce problémy privodil sám. "Satov útok bol amatérsky," zhodnotil situáciu nelichotivo Barrichello, ktorý si nos Japoncovho vozidla všimol až keď začínal zatáčať do zákruty. Brazílčan okamžite korigoval jazdu, no aj tak sa obidva monoposty zrazili a poškodili. Lepšie obstál pilot tímu Ferrari, ktorého poškodený deflektor síce ovplyvnil jazdné vlastnosti, no Barrichello nemusel do depa ako Japonec, ktorý odlomil predný spoiler. Sato sa štrnásť kôl pred koncom síce vrátil na trať na piatom mieste, no o kolo neskôr mu vybuchol motor a aj on sa musel zo závodom predčasne rozlúčiť. Ako sa neskôr ukázalo, to bol posledný rozhodujúci okamih pretekov a poradie sa už do cieľa nezmenilo. Schumacher sa teda pred domácim publikom radoval už z neuveriteľného 76 víťazstva. Na pódiu sa však tentoraz neoslavovalo šampanským, pretože vo štvrtok zomrel šéf automobilky Fiat, ktorá vlastní Ferrari, Umberto Agnelli. Na znak úcty potom Schumacher venoval svoje víťazstvo práve zosnulému Agnellimu.
Výsledky GP Evropy: 1. M. Schumacher (ferrari) 1:32:35,101 (200,159 km/h), 2. Barrichello (ferrari) + 17,989, 3. Button (bar-honda) + 22,533, 4. Trulli (renault) + 53,673, 5. Alonso (renault) + 1:00,987, 6. Fisichella (sauber-petronas) + 1:13,448, 7.Webber (jaguar-cosworth) + 1:16,206, 8. Montoya (williams-bmw), 9. Massa (sauber-petronas) 10. Heidfeld (jordan-ford), 11. Panis (toyota), 12. Klien (jaguar-cosworth), všetci 1 kolo, 13. Pantano (jordan-ford) 2 kolá, 14. Bruni (minardi-cosworth), 15. Baumgartner (minardi), obaja 3 kolá. (PP: M. Schumacher 1:28,351 (211,342km/h), NK: M. Schumacher 1:29,468 (207,144 km/h) v 7. kole, Viedli: 1. - 7. koloM. Schumacher, 8. k. - Räikkonen, 9. k Alonso, 10. k.11. k.- Sato, 12. - 14. k. - Barrichello, 15. - 60. k. M. Schumacher)
Priebežné poradie MS: 1. M. Schumacher 60 bodov, 2. Barrichello 46, 3. Button 38, 4. Trulli 36, 5. Alonso 25, 6. Montoya 24, 7. R. Schumacher 12, 8. Sato 8, 9. Massa a Fisichella po 5, 11. Coulthard 4, 12. da Matta a Webber po 3, 14. Heidfeld 2, 15. Raikkonen a Panis po 1. Pohár Konštruktérov : 1. Ferrari 106 bodov, 2. Renault 61, 3. BAR-Honda 46, 4. BMW Williams 36, 5. Sauber Petronas 10, 6. McLaren Mercedes 5, 7. Toyota 4, 8. Jaguar Racing 3, 9. Jordan Ford 2.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.