Korzár logo Korzár

Vyskúšali sme si Renault Scénic

Francúzska firma Renault uviedla v lete minulého roka na trh svoj kompaktný van Scénic, technicky odvodený od radu Mégane. Stalo sa tak na základe

úspechu vanu Scénic prvej generácie, ktorý bol uvedený na trh v roku 1996 a ktorého základom bol Mégane prvej generácie.

Terajší van Scénic svojím vonkajším vzhľadom nezaprie, že patrí do rodiny Mégane, i keď slovo Mégane sa v označení vozidla už nepoužíva. V porovnanie s modelom Mégane, ktorého zadná časť svojím avantgardným tvarovaním bola spočiatku prijatá rozporuplne (dnes si už motoristický svet na tento netypický vzhľad zvykol), je zadná časť vanu tvarovaná klasickejšie. Scénic je postavený na podvozku s rázvorom 2 685 mm, pričom predné kolesá sú vedené vzperami McPherson a trojuholníkovými ramenami, vzadu je dnes už tradičná kľuková náprava s pružným priečnikom. Dĺžka vozidla je 4 259 mm, jeho šírka je 1 810 mm a výška 1 620 mm. Spomínali sme, že Scénic má menej "odvážnu" zadnú časť ako Mégane. To však neplatí pre interiér, kde je to presne naopak. Dizajnéri interiéru "vymysleli" pre Scénic netradičnú prístrojovú dosku s prístrojmi, umiestnenými v strednej časti, pod akýmsi tienidlom. Prístrojom dominuje veľký číslicový rýchlomer, na ktorý si treba trošku zvyknúť (najmä pri jazde v meste s často sa meniacou rýchlosťou na nás pôsobili neustále sa meniace číslice trochu rušivo). Vodičovi dobre do ruky padne krátka radiaca páka, ktorá je umiestnená vo výstupku strednej časti prístrojovej dosky. Vodič sedí na pohodlnom, výškovo prestaviteľnom sedadle, z ktorého má veľmi dobrý výhľad. Volant sa dá nastaviť osovo i výškovo. Ako sa na van patrí, má Scénic variabilne usporiadateľný interiér. Vzadu sú tri samostatne sedadlá, ktoré možno sklápať, alebo celkom vybrať z vozidla. Sklopením len stredného sedadla vznikne medzi krajnými sedadlami odkladací stolík. Operadlá zadných sedadiel sa dajú prestavovať v rozsahu 35o, čo umožňuje každému cestujúcemu nájsť si optimálne nastavenie a tým aj pohodlnú polohu. Verzie s výbavou Confort a Luxe majú dokonca pozdĺžne posuvné obe zadné krajné sedadlá. Vzadu sediacich cestujúcich neruší ani stredný tunel, pretože podlaha Scénicu je úplne rovná. Ak sedia vzadu deti, môžu mať hračky na sklopných stolčekoch, umiestnených na zadnej časti operadiel predných sedadiel. Batožinový priestor má základný objem 430 litrov, ale sklápaním a napokon úplným vymontovaním zadných sedadiel (je to veľmi jednoduché) ho možno postupne zväčšovať až na úctyhodných 1 840 litrov. Vo vozidle je celý rad menších či väčších odkladacích priestorov. Už verzia so základnou výbavou (Pack) má praktické zásuvky pod prednými sedadlami a odkladacie priestory pod prednými i zadnými koberčekmi. Verzie s vyššou výbavou majú zásuvky aj pod zadnými sedadlami. Najvyššia verzia Luxe je vystrojená aj posuvnou odkladacou konzolou medzi prednými sedadlami, ktorá má objem 15 litrov a ktorej súčasťou sú lakťové opierky. Firma Renault je známa tým, že mimoriadne dbá na na vysokú mieru aktívnej i pasívnej bezpečnosti. O tom svedčia aj nezávislé bariérové testy EuroNCAP, v ktorých nie len Scénic, ale aj modely Mégane, Laguna, Vel Satis a Espace získali maximálny počet 5 hviezdičiek. Na všetkých sedadlách sú trojbodové bezpečnostné pásy a nastaviteľné opierky hlavy. Novinkou, ktorou firma Renault opäť prispela k zvýšeniu bezpečnosti cestujúcich, je použitie dvoch predpínačov bezpečnostných pásov na predných sedadlách. Všetky verzie Scénica sú sériovo vystrojené dvomi adaptívnymi čelnými airbagmi (airbag pre spolujazdca je vypínateľný), dvomi bočnými airbagmi vpredu a okennými (roletovými) airbagmi, chrániacimi pri bočnom náraze.hlavy cestujúcich vpredu i vzadu. Do sériového výstroja patrí aj antiblokovací systém s elektronickým rozdeľovaním brzdnej sily a systémom podpory núdzového brzdenia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Na pohon Scénica je k dispozícii niekoľko zážihových a vznetových motorov. Základnou pohonnou jednotkou je 1,4-litrový motor výkonu 72 kW. Ďalším motorom je 1,6-litrový 16-ventilový motor, ktorého maximálny výkon je 83 kW. Najvýkonnejšou pohonnou jednotkou je zatiaľ dvojlitrový 16-ventilový motor, ktorého maximálny výkon je 99 kW. Tento motor je kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a ním vystrojený Scénic zrýchli z 0 na 100 km/h za 10,3 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 195 km/h. Neskôr bude k dispozícii aj prepĺňaná verzia spomenutého motora, ktorej výkon bude 120 kW. Najúspornejšou pohonnou jednotkou celého sortimentu je 1,5-litrový turbodieselový motor, ktorý sa dodáva v dvoch výkonových verziách (60 kW a 73 kW) a ktorého priemerná celková spotreba je len 5 l/100 km. Aj 1,9-litrový turbodieselový motor sa dodáva v dvoch výkonových verziách, z ktorých slabšia má výkon 88 kW a výkonnejšia 103 kW.

SkryťVypnúť reklamu

Počas jedného víkendu sme si mali možnosť vyskúšať Renault Scénic v dizajnérskej verzii Authentique a s úrovňou výbavy Pack. Vozidlo bolo poháňané 1,6-litrovým motorom, ktorý je podľa nás veľmi vhodnou pohonnou jednotkou pre tento van. Päťstupňová manuálna prevodovka má trochu "dlhé" prevodové stupne, čo ale umožňuje dosiahnuť maximálnu rýchlosť 185 km/h. Priestranný interiér pôsobí svojimi svetlými farbami veľmi príjemne. Vzadu môžu pohodlne cestovať aj traja cestujúci. Na netradične umiestnené prístroje i na číslicový rýchlomer si vodič musí zvyknúť, na krátku radiacu páku, ktorá je takpovediac poruke, si zvykne okamžite. Elektrický posilňovač riadenia snáď až príliš "posilňuje", čo u menej skúseného vodiča môže vyvolávať dojem straty kontaktu s vozovkou. Scénic je odpružený skôr mäkšie ako tvrdšie, čo na našich "kvalitných" cestách miestami vedie k rozkývaniu karosérie (ide skôr o pocit, pretože vodič sedí oveľa vyššie ako v bežných vozidlách). Celkovým pohodlím, dobrými jazdnými vlastnosťami a tichým chodom motora na nás Scénic urobil veľmi dobrý dojem, takže berúc do úvahy aj objem jeho batožinového priestoru a ďalších úložných priestorov by sme sa v ňom radi vybrali aj na dlhšie dovolenkové jazdy.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Nové Planeo v Košiciach
  2. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  3. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  4. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  6. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  7. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  8. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  1. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  2. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  3. Nové Planeo v Košiciach
  4. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  5. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  6. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  7. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  8. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 8 846
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 8 476
  3. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 561
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 310
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 053
  6. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke 2 981
  7. Čo bude toto leto in? 2 892
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 776
  1. Štefan Šturdzík: PPA a milióny eur , kto ako a kedy ?
  2. Rastislav Puchala: Takmer polovica cieľov zahraničnej politiky splnená
  3. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  4. Filip Tikl: Drogy a prostitúcia: Temná dvojica, o ktorej sa (ne)hovorí nahlas
  5. Soňa Kallová: Legendárny námorník a Macháček
  6. Kristína Behúňová: Bikepacking s deťmi po Slovensku: Z Nízkych Tatier cez Muránsku planinu až do Stratenej
  7. Irena Šimuneková: Čriepky z Anglicka - Pláže Lamanšskeho prielivu
  8. Tomáš Csicsó: Pellegriniho prejav pomôže len jednej osobe
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 10 963
  2. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 7 197
  3. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 7 177
  4. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 5 417
  5. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 5 195
  6. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 5 097
  7. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 4 792
  8. Eva Gallova: Dopadnú Ukrajinci tak ako za starých čias dopadli Indiáni? 4 496
  1. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  2. Tupou Ceruzou: Žiačik
  3. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy
  4. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  5. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel
  6. Marcel Rebro: Bude na ochranu premiéra Fica prijatý "LEX ALKOHOL"?
  7. INESS: Cena zamestnanca verzus OECD: ktoré je správne?
  8. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Štefan Šturdzík: PPA a milióny eur , kto ako a kedy ?
  2. Rastislav Puchala: Takmer polovica cieľov zahraničnej politiky splnená
  3. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  4. Filip Tikl: Drogy a prostitúcia: Temná dvojica, o ktorej sa (ne)hovorí nahlas
  5. Soňa Kallová: Legendárny námorník a Macháček
  6. Kristína Behúňová: Bikepacking s deťmi po Slovensku: Z Nízkych Tatier cez Muránsku planinu až do Stratenej
  7. Irena Šimuneková: Čriepky z Anglicka - Pláže Lamanšskeho prielivu
  8. Tomáš Csicsó: Pellegriniho prejav pomôže len jednej osobe
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 10 963
  2. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 7 197
  3. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 7 177
  4. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 5 417
  5. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 5 195
  6. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 5 097
  7. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 4 792
  8. Eva Gallova: Dopadnú Ukrajinci tak ako za starých čias dopadli Indiáni? 4 496
  1. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  2. Tupou Ceruzou: Žiačik
  3. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy
  4. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  5. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel
  6. Marcel Rebro: Bude na ochranu premiéra Fica prijatý "LEX ALKOHOL"?
  7. INESS: Cena zamestnanca verzus OECD: ktoré je správne?
  8. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry?

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu