Korzár logo Korzár

Vyskúšali sme si Renault Scénic

Francúzska firma Renault uviedla v lete minulého roka na trh svoj kompaktný van Scénic, technicky odvodený od radu Mégane. Stalo sa tak na základe

úspechu vanu Scénic prvej generácie, ktorý bol uvedený na trh v roku 1996 a ktorého základom bol Mégane prvej generácie.

Terajší van Scénic svojím vonkajším vzhľadom nezaprie, že patrí do rodiny Mégane, i keď slovo Mégane sa v označení vozidla už nepoužíva. V porovnanie s modelom Mégane, ktorého zadná časť svojím avantgardným tvarovaním bola spočiatku prijatá rozporuplne (dnes si už motoristický svet na tento netypický vzhľad zvykol), je zadná časť vanu tvarovaná klasickejšie. Scénic je postavený na podvozku s rázvorom 2 685 mm, pričom predné kolesá sú vedené vzperami McPherson a trojuholníkovými ramenami, vzadu je dnes už tradičná kľuková náprava s pružným priečnikom. Dĺžka vozidla je 4 259 mm, jeho šírka je 1 810 mm a výška 1 620 mm. Spomínali sme, že Scénic má menej "odvážnu" zadnú časť ako Mégane. To však neplatí pre interiér, kde je to presne naopak. Dizajnéri interiéru "vymysleli" pre Scénic netradičnú prístrojovú dosku s prístrojmi, umiestnenými v strednej časti, pod akýmsi tienidlom. Prístrojom dominuje veľký číslicový rýchlomer, na ktorý si treba trošku zvyknúť (najmä pri jazde v meste s často sa meniacou rýchlosťou na nás pôsobili neustále sa meniace číslice trochu rušivo). Vodičovi dobre do ruky padne krátka radiaca páka, ktorá je umiestnená vo výstupku strednej časti prístrojovej dosky. Vodič sedí na pohodlnom, výškovo prestaviteľnom sedadle, z ktorého má veľmi dobrý výhľad. Volant sa dá nastaviť osovo i výškovo. Ako sa na van patrí, má Scénic variabilne usporiadateľný interiér. Vzadu sú tri samostatne sedadlá, ktoré možno sklápať, alebo celkom vybrať z vozidla. Sklopením len stredného sedadla vznikne medzi krajnými sedadlami odkladací stolík. Operadlá zadných sedadiel sa dajú prestavovať v rozsahu 35o, čo umožňuje každému cestujúcemu nájsť si optimálne nastavenie a tým aj pohodlnú polohu. Verzie s výbavou Confort a Luxe majú dokonca pozdĺžne posuvné obe zadné krajné sedadlá. Vzadu sediacich cestujúcich neruší ani stredný tunel, pretože podlaha Scénicu je úplne rovná. Ak sedia vzadu deti, môžu mať hračky na sklopných stolčekoch, umiestnených na zadnej časti operadiel predných sedadiel. Batožinový priestor má základný objem 430 litrov, ale sklápaním a napokon úplným vymontovaním zadných sedadiel (je to veľmi jednoduché) ho možno postupne zväčšovať až na úctyhodných 1 840 litrov. Vo vozidle je celý rad menších či väčších odkladacích priestorov. Už verzia so základnou výbavou (Pack) má praktické zásuvky pod prednými sedadlami a odkladacie priestory pod prednými i zadnými koberčekmi. Verzie s vyššou výbavou majú zásuvky aj pod zadnými sedadlami. Najvyššia verzia Luxe je vystrojená aj posuvnou odkladacou konzolou medzi prednými sedadlami, ktorá má objem 15 litrov a ktorej súčasťou sú lakťové opierky. Firma Renault je známa tým, že mimoriadne dbá na na vysokú mieru aktívnej i pasívnej bezpečnosti. O tom svedčia aj nezávislé bariérové testy EuroNCAP, v ktorých nie len Scénic, ale aj modely Mégane, Laguna, Vel Satis a Espace získali maximálny počet 5 hviezdičiek. Na všetkých sedadlách sú trojbodové bezpečnostné pásy a nastaviteľné opierky hlavy. Novinkou, ktorou firma Renault opäť prispela k zvýšeniu bezpečnosti cestujúcich, je použitie dvoch predpínačov bezpečnostných pásov na predných sedadlách. Všetky verzie Scénica sú sériovo vystrojené dvomi adaptívnymi čelnými airbagmi (airbag pre spolujazdca je vypínateľný), dvomi bočnými airbagmi vpredu a okennými (roletovými) airbagmi, chrániacimi pri bočnom náraze.hlavy cestujúcich vpredu i vzadu. Do sériového výstroja patrí aj antiblokovací systém s elektronickým rozdeľovaním brzdnej sily a systémom podpory núdzového brzdenia.

Na pohon Scénica je k dispozícii niekoľko zážihových a vznetových motorov. Základnou pohonnou jednotkou je 1,4-litrový motor výkonu 72 kW. Ďalším motorom je 1,6-litrový 16-ventilový motor, ktorého maximálny výkon je 83 kW. Najvýkonnejšou pohonnou jednotkou je zatiaľ dvojlitrový 16-ventilový motor, ktorého maximálny výkon je 99 kW. Tento motor je kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a ním vystrojený Scénic zrýchli z 0 na 100 km/h za 10,3 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 195 km/h. Neskôr bude k dispozícii aj prepĺňaná verzia spomenutého motora, ktorej výkon bude 120 kW. Najúspornejšou pohonnou jednotkou celého sortimentu je 1,5-litrový turbodieselový motor, ktorý sa dodáva v dvoch výkonových verziách (60 kW a 73 kW) a ktorého priemerná celková spotreba je len 5 l/100 km. Aj 1,9-litrový turbodieselový motor sa dodáva v dvoch výkonových verziách, z ktorých slabšia má výkon 88 kW a výkonnejšia 103 kW.

Počas jedného víkendu sme si mali možnosť vyskúšať Renault Scénic v dizajnérskej verzii Authentique a s úrovňou výbavy Pack. Vozidlo bolo poháňané 1,6-litrovým motorom, ktorý je podľa nás veľmi vhodnou pohonnou jednotkou pre tento van. Päťstupňová manuálna prevodovka má trochu "dlhé" prevodové stupne, čo ale umožňuje dosiahnuť maximálnu rýchlosť 185 km/h. Priestranný interiér pôsobí svojimi svetlými farbami veľmi príjemne. Vzadu môžu pohodlne cestovať aj traja cestujúci. Na netradične umiestnené prístroje i na číslicový rýchlomer si vodič musí zvyknúť, na krátku radiacu páku, ktorá je takpovediac poruke, si zvykne okamžite. Elektrický posilňovač riadenia snáď až príliš "posilňuje", čo u menej skúseného vodiča môže vyvolávať dojem straty kontaktu s vozovkou. Scénic je odpružený skôr mäkšie ako tvrdšie, čo na našich "kvalitných" cestách miestami vedie k rozkývaniu karosérie (ide skôr o pocit, pretože vodič sedí oveľa vyššie ako v bežných vozidlách). Celkovým pohodlím, dobrými jazdnými vlastnosťami a tichým chodom motora na nás Scénic urobil veľmi dobrý dojem, takže berúc do úvahy aj objem jeho batožinového priestoru a ďalších úložných priestorov by sme sa v ňom radi vybrali aj na dlhšie dovolenkové jazdy.

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 25 104
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 680
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 544
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 934
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 326
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 241
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 881
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 668
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  2. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  3. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  4. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  5. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  6. Martin Borecky: Rakovina
  7. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  8. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 170
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 651
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 444
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 487
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 372
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 303
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  2. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  3. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  4. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  5. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  6. Martin Borecky: Rakovina
  7. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  8. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 170
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 651
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 444
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 487
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 372
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 303
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu