Korzár logo Korzár

Nintendo pripravuje konzolu novej generácie

Nasledovníčka konzoly Gamecube sa vyvíja pod kódovým označením Revolution. Prístup aj ambície Nintenda v prípade konzoly Revolution sú obsiahnuté už

v jej názve. Nintendo chce jej uvedením spôsobiť revolúciu v súčasnom hraní. Nie však zlepšením technických parametrov akým je rýchlosť či kvalita obrazu, ale revolúciu v zážitku z hrania.

Jedinou informáciou technického charakteru ktorú pri zverejnení informácii o konzole Revolution prezident spoločnosti Nintendo Satoru Iwata zverejnil bolo že bude pripojiteľná k PC monitoru rovnako ako aj k TV príjmaču. Prototyp konzoly Revolution Nintendo plánuje predviesť na budúcoročnej výstave E3 a jej finálnu verziu na E3 v roku 2006.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Už dávnejšie sa odhaduje že procesor novej konzoly bude z dielne IBM s Power5 architektúrou. Grafiku si vezme na starosť, rovnako ako v pripade X-Box-u 2 spoločnosť ATI. Bližšie podrobnosti nie sú známe.

Ako už bolo naznačené v úvode Nintendo sa pri vývoji konzoly Revolution sústreďje viac na inovácie ako na technológiu. To čo si máme pod takým to vyjadrením predstavovať bolo ilustrované na príklade najnovšieho herného handheldu Nintendo DS. V jeho prípade sa spoločnosť nesnažila robiť len "tie isté veci na rýchlejšom hardvéri" ale pridala doň unikátne prvky doposiaľ nevidené na herných handheldoch, ako napríklad dvojicu displejov namiesto jedného. Pridať do handheldu dvojicu diplejov nie je technicky ničím nové avšak doteraz to nikoho nenapadlo.

SkryťVypnúť reklamu

Súčasnému želiezku v ohni, konzole Gamecube sa v porovnaní s konkurencoiu, najma s Playstationom 2 príliš nedarí. Pokiaľ Playstation 2 sa blíži k 80 miliónom predaných kusov, Gamecube si doteraz pripísala 15 miliónov predaných kusov. Aj keď ide o zďaleka najlacnejšiu konzolu (na slovenskom trhu cena pod 5 tisíc korún, konkurenčná Playstaion 2 v súčasnosti stojí 8 tisíc korún) súčasnej generácie herných zariadení, neposkytuje možnosť prehrávania DVD a ponuka hier napriek kvalite niektorých titulov nedosahuje tú akú ponúka Playstation. Nintendo si úspešne počína najmä na poli herných handheldov, s konzolami sa mu až tak nedarí. Preto sa občas na rôznych fórach špekulovalo že sa do vývoja novej konzoly ani nepustí. Teraz je však už jasné že sa novej hracej mašinky od Nintenda dočkáme. Čo sa týka koncepcie jej vývoja načrtnutej vyššie, znie zaiste sympaticky. Je vysoko pravdepodoné že nová konzola prinesie zaujímavé a netradičné novinky. V tomto môžeme spoločnosti Nintendo dôverovať. Iná vec je ako novú konzolu príjme trh. V súčasnosti je na hernom trhu skôr opačná situácia keď profitabilné sú osvedčené riešenia a investovať do koncepčných noviniek sa zdá byť riskantné.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: erik

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Nové Planeo v Košiciach
  2. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  3. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  4. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  6. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  7. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  8. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  1. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  2. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  3. Nové Planeo v Košiciach
  4. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  5. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  6. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  7. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  8. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 8 846
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 8 476
  3. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 561
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 303
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 053
  6. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke 2 982
  7. Čo bude toto leto in? 2 892
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 784
  1. Štefan Šturdzík: PPA a milióny eur , kto ako a kedy ?
  2. Rastislav Puchala: Takmer polovica cieľov zahraničnej politiky splnená
  3. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  4. Filip Tikl: Drogy a prostitúcia: Temná dvojica, o ktorej sa (ne)hovorí nahlas
  5. Soňa Kallová: Legendárny námorník a Macháček
  6. Kristína Behúňová: Bikepacking s deťmi po Slovensku: Z Nízkych Tatier cez Muránsku planinu až do Stratenej
  7. Irena Šimuneková: Čriepky z Anglicka - Pláže Lamanšskeho prielivu
  8. Tomáš Csicsó: Pellegriniho prejav pomôže len jednej osobe
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 11 292
  2. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 7 201
  3. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 7 178
  4. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 5 418
  5. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 5 182
  6. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 5 099
  7. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 4 792
  8. Eva Gallova: Dopadnú Ukrajinci tak ako za starých čias dopadli Indiáni? 4 497
  1. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  2. Tupou Ceruzou: Žiačik
  3. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy
  4. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  5. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel
  6. Marcel Rebro: Bude na ochranu premiéra Fica prijatý "LEX ALKOHOL"?
  7. INESS: Cena zamestnanca verzus OECD: ktoré je správne?
  8. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Štefan Šturdzík: PPA a milióny eur , kto ako a kedy ?
  2. Rastislav Puchala: Takmer polovica cieľov zahraničnej politiky splnená
  3. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  4. Filip Tikl: Drogy a prostitúcia: Temná dvojica, o ktorej sa (ne)hovorí nahlas
  5. Soňa Kallová: Legendárny námorník a Macháček
  6. Kristína Behúňová: Bikepacking s deťmi po Slovensku: Z Nízkych Tatier cez Muránsku planinu až do Stratenej
  7. Irena Šimuneková: Čriepky z Anglicka - Pláže Lamanšskeho prielivu
  8. Tomáš Csicsó: Pellegriniho prejav pomôže len jednej osobe
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 11 292
  2. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 7 201
  3. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 7 178
  4. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 5 418
  5. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 5 182
  6. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 5 099
  7. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 4 792
  8. Eva Gallova: Dopadnú Ukrajinci tak ako za starých čias dopadli Indiáni? 4 497
  1. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  2. Tupou Ceruzou: Žiačik
  3. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy
  4. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  5. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel
  6. Marcel Rebro: Bude na ochranu premiéra Fica prijatý "LEX ALKOHOL"?
  7. INESS: Cena zamestnanca verzus OECD: ktoré je správne?
  8. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry?

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu