Korzár logo Korzár
Nedeľa, 17. október, 2021 | Meniny má HedvigaKrížovkyKrížovky

Vyskúšali sme si Toyotu RAV4

Japonskej firme Toyota sa v ostatných rokoch na európskom trhu darí veľmi dobre. Vlani predala firma Toyota v Európe 834 661 vozidiel, čo predstavuje

nárast o 10 % v porovnaní s rokom 2002. Svoj podiel na tomto úspechu má aj model RAV4, ktorý bol vlani i predvlani najpredávanejším športovo-úžitkovým vozidlom (SUV) v Európe. Vlani sa na európskom trhu predalo celkovo 105 076 vozidiel RAV4. Prvú generáciu typu RAV4 predstavila firma Toyota na ženevskom autosalóne v roku 1994 a odvtedy sa na celom svete predalo vyše 1,4 milióna týchto vozidiel. O tom, že európski motoristi si RAV4 veľmi obľúbili, svedčí to, že Európa predstavuje najvýznamnejší trh pre tento model.

Druhá generácia modelu RAV4, ktorá prišla na trh v roku 2000, bola nedávno modernizovaná. Nová predná časť vyzerá širšie a agresívnejšie, má väčšiu masku chladiča veľké hmlové reflektory, vložené do nárazníka. Modernizovaný interiér pôsobí luxusnejšie a športovejšie. Rozšírený bol aj výstroj vozidla. Model RAV4 môže byť teraz vystrojený aj automatickým klimatizačným systémom, tempomatom či elektrochromatickým samostmievacím vnútorným spätným zrkadlom. Bezpečnostný systém zahrnuje aj bočné a okenné nafukovacie vankúše. Predné airbagy sú dvojstupňové.

RAV4 sa dodáva v trojdverovej a päťdverovej verzii. Trojdverová má rázvor 2 280 mm a je dlhá 3 825 mm, široká 1 735 mm a vysoká 1 685 mm. Päťdverová verzia má podvozok rázvoru 2 490 mm a je dlhá 4 220 mm, široká 1 735 mm a vysoká 1 705 mm. S nástavcami blatníkov, ktoré dávajú vozidlu športovejší vzhľad, je vozidlo o 50 mm širšie než základná verzia. Predné kolesá sú vedené závesmi McPherson, vzadu je kombinácia pozdĺžnych a priečnych závesov. Model RAV4 sa dodáva v štyroch úrovniach výbavy, označených Base, Terra, Sol a Sol2. Všetky verzie sú sériovo vystrojené antiblokovacím systémom s elektronickým rozdeľovaním brzdovej sily, dvomi airbagmi, elektrickým ovládaním okien, centrálnym zamykacím systémom s diaľkovým ovládaním v kľúči, výškovo nastaviteľným volantom a sedadlom vodiča a pozdĺžnym strešným nosičom.

Na pohon vozidla sú k dispozícii tri moderné motory, všetko štvorvalce. Dvojica zážihových motorov je vystrojená variabilným časovaním ventilov (VVT-i) a štyrmi ventilmi na valec. Slabší 1,8-litrový motor má maximálny výkon 92 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 161 Nm. S týmto motorom zrýchli RAV4 z 0 na 100 km/h za 12,2 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 175 km/h. Motor poháňa predné kolesá prostredníctvom päťstupňovej manuálnej prevodovky. Najvýkonnejšou pohonnou jednotkou z celého sortimentu motorov je dvojlitrový zážihový motor, ktorý je tiež vystrojený systémom VVT-i a má 16 ventilov. Tento motor vyvíja maximálny výkon 110 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 192 Nm. Týmto motorom vystrojený RAV4 zrýchli z 0 na 100 km/h za 10,6 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 185 km/h. Motor spotrebuje v meste v priemere 11,4 l/100 km, mimo mesta je priemerná spotreba len 7,3 l/100 km/h, celková priemerná spotreba je 8,8 l/100 km. Tento motor môže byť kombinovaný buď s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo so štvorstupňovou automatickou prevodovkou. Trojicu motorov uzatvára moderný dvojlitrový vznetový motor, vystrojený vstrekovacím systémom common rail. Tento turbodieselový motor má maximálny výkon 85 kW a svoj najvyšší krútiaci moment (250 Nm) si udržuje v rozsahu od 1 800 ot/min do 3 000 ot/min. Vysoký krútiaci moment poskytuje vozidlu lepšie dynamické vlastnosti než 1,8-litrový zážihový motor s vyšším výkonom. "Naftový" RAV4 zrýchli z 0 na 100 km/h za 12,1 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 170 km/h. Dvojlitrový vznetový motor spotrebuje pritom pri jazde mimo mesta v priemere len 6,1 l/100 km, celková normovaná priemerná spotreba je 7,1 l/100 km. Verzie RAV4, poháňané jedným alebo druhým dvojlitrovým motorom, sú vystrojené pohonom všetkých štyroch kolies. Systém pohonu všetkých štyroch kolies je vystrojený medzinápravovým diferenciálom s viskóznou spojkou, ktorá začne prenášať hnací moment na zadné kolesá vtedy, keď predné kolesá začínajú strácať adhéziu.

Mali sme možnosť vyskúšať si päťdverovú Toyotu RAV4 vo výbave Sol, poháňanú dvojlitrovým turbodieselovým motorom. Vozidlo bolo okrem iného vystrojené aj automatickou klimatizačnou sústavou, ôsmimi airbagmi, stabilizačným systémom VSC, systémom trakčnej kontroly TRC i systémom podpory núdzového brzdenia. Vodič sedí pomerne vysoko a má výborný výhľad z vozidla. Pri pohľade do spätných zrkadiel sme si povedali konečne auto s poriadne veľkými zrkadlami, v ktorých vidno všetko, čo sa za vozidlom deje. Kožou potiahnutý volant padol dobre do ruky a dal sa nastaviť do optimálnej polohy. Veľké kruhové prístroje v chrómovaných objímkach sú veľmi dobre čitateľné. Silnou stránkou vozidla je vynikajúce vyladený podvozok, poskytujúci vozidlu výborné jazdné vlastnosti. Turbodieselový motor si počas jazdy príjemne "buble" a ochotne "ťahá" už z pomerne nízkych otáčok (čo ocenia lenivší vodiči, pretože netreba tak často radiť). Na ovládanie spojkového pedálu však treba trochu väčšiu silu, než sme zvyknutí z iných áut. Aj pedál akcelerátora kladie pri stláčaní pomerne veľký odpor, čo vlastne pôsobí ako akýsi obmedzovač spotreby (vodič cíti, že "tlačí" spotrebu nahor). K všestrannej využiteľnosti vozidla prispievajú delené zadné sedadlá, ktoré možno jednotlivo sklopiť, alebo celkom z vozidla vybrať. Veľké zadné dvere sa otvárajú nabok, čo umožnilo upevniť na nich rezervné koleso. Môžeme konštatovať, že s Toyotou RAV4 sme si príjemne zajazdili, aj keď sme nevyskúšali, čo toto auto dokáže v teréne. Prieskumy napokon tvrdia, že tí, ktorí si vozidlá kategórie SUV kupujú, sa s nimi radšej predvádzajú v meste než v teréne....

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  2. Nie je to prvýkrát, čo sa Vám bolesť chrbta vrátila?
  3. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov
  4. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  5. Ľudia v núdzi potrebujú pomoc, nakúpte potraviny aj pre nich
  6. K online predplatnému získate 30€ na nákup v sieti Intersport
  7. ŠFRB:Výstavbu a kúpu nájomných bytov podporujeme reálnymi krokmi
  8. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma
  9. Bratislavu bude sprevádzať luxus
  10. Pandémia upozornila na automatizáciu. Nahradí ľudí technika?
  1. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  2. Nie je to prvýkrát, čo sa Vám bolesť chrbta vrátila?
  3. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  4. Wüstenrot rástol v predaji životného i neživotného poistenia
  5. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  6. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  7. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov
  8. S deťmi za zdravím do Vysokých Tatier
  9. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  10. Šetrenie energie v domácnosti: Diaľkové meranie pomáha sporiť
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 17 879
  2. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 9 656
  3. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 6 488
  4. V centre Bratislavy je na predaj 5-izbový apartmán. Takto vyzerá 6 244
  5. Bratovražedná vojna navždy zmenila Ameriku 4 883
  6. Bratislavu bude sprevádzať luxus 4 554
  7. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 4 157
  8. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma 3 735
  9. Aký polystyrén je najlepší na zatepľovanie? Sivý robí divy 3 219
  10. Odišli, ale nezabúdame. Spomínajte s Korzárom 2 870

Blogy SME

  1. Ľubomír Maretta: Ošetrovňa duše
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 20. - Heroické dobývanie Antarktídy - Carsten Borchgrevink - prvý muž na antarktickom kontinente?
  3. Irena Šimuneková: Po hradoch - 50 Vinné
  4. Věra Tepličková: Poslanec Fico sa rozhodol spievať, covid-necovid
  5. Anton Kaiser: Záhrada, moja záľuba XI.
  6. Martina Meriačová: Cesta k sebe ...
  7. Irena Šimuneková: Po hradoch - 49. Brekov
  8. Irena Šimuneková: Po hradoch - 48 Jasenov
  1. Roland Vizner: Aký bude Váš dôchodok. Jednoduchý a vcelku presný návod ako ho vypočítať za 3 minúty. 18 408
  2. Tereza Krajčová: Anglický denník: 15. Ak vás anglické zdravotníctvo nezabije, tak aspoň prizabije 9 318
  3. Martin Kugla: Zachráňme Petržalku! 7 014
  4. Pavel Dvořák: Toto sú nepokojné časy 6 189
  5. Peter Chudý: Norbert Bödör je bezúhonný človek alebo čo mi povedal o svojom príbuznom Tibor Gašpar. 4 959
  6. Stanislav Martinčko: Chudoba v nedeľu na panské,do R.Soboty !!! 4 211
  7. Karol Labaš: S čím sa Richard Raši verejne nechváli 4 089
  8. Peter Chudý: Pribudnú ďalšie „biele kone“ v policajnej uniforme, prečo vyšetrovateľka Santusová neabsolvovala detektor lži, aké sú dôvody jej konca na inšpekcii? 3 836
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  2. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  3. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  5. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  6. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  7. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  8. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľubomír Maretta: Ošetrovňa duše
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 20. - Heroické dobývanie Antarktídy - Carsten Borchgrevink - prvý muž na antarktickom kontinente?
  3. Irena Šimuneková: Po hradoch - 50 Vinné
  4. Věra Tepličková: Poslanec Fico sa rozhodol spievať, covid-necovid
  5. Anton Kaiser: Záhrada, moja záľuba XI.
  6. Martina Meriačová: Cesta k sebe ...
  7. Irena Šimuneková: Po hradoch - 49. Brekov
  8. Irena Šimuneková: Po hradoch - 48 Jasenov
  1. Roland Vizner: Aký bude Váš dôchodok. Jednoduchý a vcelku presný návod ako ho vypočítať za 3 minúty. 18 408
  2. Tereza Krajčová: Anglický denník: 15. Ak vás anglické zdravotníctvo nezabije, tak aspoň prizabije 9 318
  3. Martin Kugla: Zachráňme Petržalku! 7 014
  4. Pavel Dvořák: Toto sú nepokojné časy 6 189
  5. Peter Chudý: Norbert Bödör je bezúhonný človek alebo čo mi povedal o svojom príbuznom Tibor Gašpar. 4 959
  6. Stanislav Martinčko: Chudoba v nedeľu na panské,do R.Soboty !!! 4 211
  7. Karol Labaš: S čím sa Richard Raši verejne nechváli 4 089
  8. Peter Chudý: Pribudnú ďalšie „biele kone“ v policajnej uniforme, prečo vyšetrovateľka Santusová neabsolvovala detektor lži, aké sú dôvody jej konca na inšpekcii? 3 836
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  2. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  3. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  5. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  6. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  7. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  8. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop
Skryť Zatvoriť reklamu