výkonom potvrdil aj kvality svojho manažmentu, ktorý bravúrne naordinoval stratégiu potrebnú na víťazstvo. Pre Ferrari i Schumachera to bol v tejto sezóne už siedmy triumf, no Nemec sa postaral aj o ďalší historický zápis, keď ako vôbec prvý vyhral jedinú veľkú cenu sedemkrát!
Kvalifikácia už tradične mnohé napovedá o výsledku pretekov a sú okruhy, kde postavenie na štarte má absolútne rozhodujúci význam. Nie celkom tak je tomu na montrealskej trati, kde sa dá relatívne dobre predbiehať a upravený nájazd do depa dokonca predstavuje minimálnu stratu pri zastávkach na výmenu pneumatík a dotankovanie (asi 25 sekúnd). To sú fakty, ktoré tímy pri príprave stratégie nesmú opomenúť a to, ako ich dokážu zohľadniť často rozhodne o konečnom umiestnení. Vedenie tímu Ferrari je príliš skúsené na to, aby tieto faktory podcenilo a pretože už po piatkových jazdách mu bolo jasné, že v kvalifikácii na konzistentnejšie pneumatiky Michelin Bridgestone nestačí, rozhodlo sa obetovať výhodné postavenie na štartovom rošte v prospech perspektívneho umiestnenia v pretekoch. "Naše pneumatiky sú veľmi dobré, no napriek tomu máme problém vyťažiť z nich maximum pri jazde na jedno kolo." potvrdil realitu Ross Brawn. "Sme však optimisti, pretože s týmito pneumatikami sa môžeme spoľahnúť, že optimálne vlastnosti v závode udržia veľa kôl." Slová technického riaditeľa síce nevraveli priamo nič o nedeľňajšej stratégiu, no v kontexte odborníkom naznačili, že tak Schumacher, ako aj Barrichello jazdili v kvalifikácii s väčším množstvom paliva a ich stratégia sa od konkurencie bude určite líšiť. Bola to síce iba nepotvrdená dedukcia, no nedeľa ukázala, že správna. Nečakane rýchle monoposty williams (podobne ako bar Jensona Buttona) jazdili totiž s menším množstvom paliva a Ralf Schumacher sa vytiahol novým traťovým rekordom, keď pole position zajazdil časom na hranici sedemdesiatdva sekúnd (čo je oproti vlaňajšku zlepšenie viac ako o tri sekundy)!!!
V samotných pretekoch dva monoposty štartovali z depa, keď Bruni menil motor (podobne ako Baumgartner) a Sato sa po nevydarenej kvalifikácii rozhodol radšej pre úpravu nastavenia a stratégie a štart zozadu. Prvým kto sa s pretekmi rozlúčil bol však víťaz z Monte Carla, Jarno Trulli, keď jeho renault hneď po štarte stratil výkon a Talian svoj monopost radšej zaparkoval hneď vedľa trate. "Štart prebehol normálne, no vzápätí som pocítil problém na zadnej náprave, akoby došlo k poškodeniu hnacieho hriadeľa," vysvetľoval pilot Renault. Diváci si však jeho odstúpenie ani nestačili uvedomiť, pretože takmer súbežne s ním sa v druhej zákrute zrazili Klien s Coulthardom na čo doplatil aj druhý jaguar pilotovaný Markom Webberom. "Videl som ako David dostal hodiny a Christian ani ja sme sa mu už nestačili uhnúť. Potom sa Christian zrazil s Davidom a jeho monopost pristál na mojom prednom krídle," opisoval dôvody poškodenia svojho vozidla Webber, ktorý kvôli bezpečnosti v siedmom kole radšej zamieril do depa. Vpredu zatiaľ úradovalo kvarteto Ralf Schumacher, Button, Alonso a Montoya, ktorých si na kontakt držal Michael Schumacher. Tento "vláčik" (doplňovali Barrichello a Räikkonen) krúžil po trati prakticky až do prvej zastávky v depe, ktorú piloti tímov Williams, BAR i McLaren absolvovali krátko po desiatom kole. Na chvíľu pritom prevzal vedenie Alonso, ktorého v 17. kole vystriedal M. Schumacher. Nemec sa totiž podľa očakávania vybral dotankovať až v 19. kole a nepriamo tým potvrdil stratégiu na dve zastávky (svedčila o tom aj dĺžka tankovania, takmer štrnásť sekúnd). Michael sa vrátil na tretie miesto (Alonso mal problémy s tankovaním a Montoya Nemcovi nestačil), čo pre ďalší priebeh znamenalo dobrý základ. Ferrari s číslom jedna bolo evidentne ťažšie ako autá súperov, no ani napriek tomu sa Ralfovi Schumacherovi ani Buttonovi pred druhom PIT STOP majstrovi sveta nepodarilo dostatočne utiecť (Michale pritom musel odolávať tlaku dotieravého Montoyu a neskôr aj Barrichella túžiaceho po víťazstve). "Z Montoyu som obavu nemal, pretože som vedel, že zakrátko pôjde do depa. S Rubensom to bolo zložitejšie," bilancoval po pretekoch Michael. "Pred druhou PIT bol obzvlášť silný. Veľmi na mňa tlačil. Ktovie, ako by to dopadlo, keby sa mu bolo podarilo predbehnúť ma. Mal som o niečo viacej paliva ako on, aby som mohol zostať na trati o niečo dlhšie. Bol to tvrdý súboj." Rubens roloval k depu druhýkrát v štyridsiatom štvrtom a Michael v 47. kole. Po návrate na trať mal tak starší Schumacher na brata stratu asi trinásť sekúnd, no dobre vedel, že Ralf musí ešte rad dotankovať a nemusel sa preto zbytočne naháňať. O kolo neskôr sa williams skutočne vybral na tretiu zastávku a Michael definitívne prevzal vedenie. Ako prvý pilot v histórii si tak doviezol siedme víťazstvo na rovnakej Grand prix a zaknihol pre seba ďalší rekord. "Nemám žiadne vysvetlenie prečo som práve tu toľkokrát zvíťazil," odpovedal na nekonečné otázky Michael Schumacher. "Asi som mal vždy dobrý komplet a samozrejme aj trochu šťastia." Nemec sa však musel vrátiť aj samotnému priebehu závodu. "Od začiatku sme vedeli, že pre samotný závod máme silné auto. Vedeli sme aj to, že tentoraz je šanca na pole position malá a tak sme sa radšej sústredili na pretek. Náš plán nám nakoniec vyšiel perfektne." Pre "červených" to je už siedme tohtoročné víťazstvo a sezóna sa stáva nudnou. Ak sa nič mimoriadne nestane, tak sa o titul môže s Michaelom popasovať maximálne tak Rubens, ktorý zaostáva "iba" šestnásť bodov, no faktom je, že aj keby dostal zelenú, tak na Nemca doteraz rozhodne nestačil.
Druhý za Michaelom teda prešiel cieľom Ralf Schumacher, pre ktorého to je najlepší výsledok v tomto nevydarenom roku. "Po získaní pole je druhé miesto ľahkým sklamaním," tvrdil neskromne mladý "Schumák". "Výsledok je však jasným znakom toho, že máme potenciál bojovať na špici." Radosť pilota tímu Williams však netrvala dlho. Po pretekoch sa technickým komisárom nepozdávalo chladenie bŕzd na monopostoch tímov Williams i Toyota a po prešetrení vyhlásili úpravy vozidiel za nelegálne a všetky štyri vozidlá z výsledkov diskvalifikovali. "Modrobieli" tak prišli od dvanásť bodov za druhé a piate miesto a Toyota stratila bod za ôsme miesto da Mattu. Tím Williams následne uznal, že úpravy neprešli schválením a rozhodnutie FIA prijal s tým, že nemal v pláne získať žiadnu nepovolenú výhodu. Nároku na protest sa vzdal. V tíme Toyota to bolo komplikovanejšie, pretože vedenie sa po konzultácii rozhodlo podať protest. Nestihli však urobiť tak do stanoveného limitu a nedobrovoľne museli nakoniec diskvalifikáciu akceptovať tiež. "Musím zdôrazniť, že údajné porušenie technických predpisov z našej strany neviedlo k zvýšeniu našej výkonnosti. Prívod vzduch k brzdám na našich autách je podľa nás vo všeobecnej uznanej tolerancii. Penalizáciu akceptujeme neradi," prehlásil šéf Toyoty, John Howett. Po diskvalifikácii štyroch vozidiel sa teda upravovali výsledky a na bodované miesta sa dostali prvýkrát v tejto sezóne mclareny i jordany, pričom Nemec Timo Glock získal "šťastné" body pri svojom debute.
Výsledky GP Kanady: 1. M. Schumacher (ferrari) 1:28:24,803 (207,165 km/h), 2. Barrichello (ferrari) + 5,108, 3. Button (bar-honda) + 20,409, 4. Fisichella (sauber-petronas), 5. Räikkonen (mclaren-mercedes), 6. Coulthard (mclaren-mercedes), všetci 1 kolo, 7. Glock (jordan-ford), 8. Heidfeld (jordan-ford), obaja 2 kolá, 9. Klien (jaguar-cosworth) 3 kolá, 10. Baumgartner (minardi) 4 kolá. (PP: R. Schumacher 1:12,441 (217,220 km/h), NK: Barrichello 1:13,622(207,144 km/h) v 68. kole, Viedli: 1. - 14. kolo R. Schumacher, 15 - 16. k.-Alonso, 17. 18. k. M. Schumacher, 19. - 32. k. - R. Schumacher, 33. - 46. k . M. Schumacher, 47. k. - R. Schumacher, 48. - 70. k. M. Schumacher)
Priebežné poradie jazdcov v MS: 1. M. Schumacher 70 bodov, 2. Barrichello 54, 3. Button 44, 4. Trulli 36, 5. Alonso 25, 6. Montoya 24, 7. R. Schumacher 12, 8. Fisichella 10, 9. Sato 8, 10. Coulthard 7, 11. Massa a Räikkonen 5, 13. da Matta, Webber a Heidfeld po 3, 16. Glock 2, 17. Panis 1. Pohár Konštruktérov: 1. Ferrari 124 bodov, 2. Renault 61, 3. BAR-Honda 52, 4. BMW Williams 36, 5. Sauber Petronas 15, 6. McLaren Mercedes 12, 7. Jordan Ford 5, 8. Toyota 4, 9. Jaguar Racing 3.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.