len zovňajšku, ale zasiahli aj interiér a niektoré konštrukčné skupiny spomenutých modelov. Predná časť modelov V70 a S60 má teraz oblejší tvar. Maska chladiča limuzíny S60 bola zväčšená a posadená nižšie. Samotná mriežka masky je čierna, čím sa odlišuje od mriežky modelu V70. Obidva modely dostali reflektory s hladkým krycím sklom, ktoré možno umývať vysokotlakovým ostrekovačom (doteraz sa používali stierače). Nové lišty stieračov predného okna by mali byť menej hlučnejšie. Obidva modely majú pozmenené aj zadné svetlá, limuzína S60 dostala nový zadný nárazník. V interiéri oboch modelov nájdeme pozmenenú strednú konzolu a pozmený stredný tunel. Aktualizovaný audiosystém obsahuje integrovaný CD menič pre šesť kompaktných diskov. Upravené boli aj sedadlá, ktoré majú užšie opierky hlavy, podpera driekovej časti chrbta sa dá lepšie nastavovať a výškové prestavovanie predných sedadiel má teraz rozsah 12 cm. Model S60 môže byť objednaný so športovými doplnkami, do ktorých patrí športový volant, zadný spojler a 18-palcové hliníkové kolesá. Športovo-úžitkový model XC70 má nové bočné zrkadlá, prevzaté z modelu XC90. Tieto zrkadlá možno elektricky priklopiť ku karosérii. Dizajn masky chladiča bol prevzatý z modelu S60. Vozidlo má nové 16-palcové hliníkové ráfiky, na ktorých sú namontované pneumatiky rozmeru 215/65. Ostatné zmeny exteriéru a interiéru modelu XC70 sú rovnaké ako u modelu V70.
Hlavnou novinkou pod kapotou je podstatne zmodernizovaný päťvalcový motor T5, montovaný do modelov S60 a V70. Zdvihový objem tohto motora bol zväčšený z 2,3 litra na 2,4 litra a motor bol vystrojený systémom variabilného časovania nasávacích i výfukových ventilov. Na prepĺňanie motora sa použilo turbodúchadlo s väčším výkonom. Tieto úpravy viedli k zvýšeniu výkona motora z 185 kW na 192 kW. Maximálny krútiaci moment motora vzrástol z 350 Nm na 330 Nm. Dôležitejšie je to, že krútiaci moment má plnší priebeh, keď už pri 1 800 ot/min dosahuje hodnotu 280 Nm, čo je o 65 Nm viac ako u doterajšieho motora. S novým motorom zrýchli limuzína S60 z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy. Modely S60 a V70 dostali aj novú šesťstupňovú manuálnu prevodovku a väčšie predné brzdové kotúče.
Na želanie môžu byť všetky tri inovované modely vystrojené inovovaným aktívnym podvozkovým systémom Four-C (Computer Controlled Chassis Concept). Tento systém kontinuálne prispôsobuje tuhosť tlmičov jazdným podmienkam a vodič ho môže nastaviť do dvoch režimov, Comfort a Sport. Svetovou novinkou je použitie nového bezpečnostného systému BLIS, ktorý firma Volvo po prvý raz predstavila na svojom koncepčnom bezpečnom aute (SCC) v roku 2001. Systém BLIS (Blind Spot Information Systém, čiže systém informovania o slepej zóne) využíva digitálnu kameru na to, aby monitorovala vozidlá idúce v tzv. slepej zóne, teda v zóne, do ktorej vodič prostredníctvom spätných zrkadiel nevidí. Ide teda o vozidlá, s ktorými môže dôjsť ku kolízi pri predbiehaní resp. pri zmene jazdného pruhu. Kamery sú umiestnené vo vonkajších zrkadlách a snímajú priestor do 3 metrov na každú stranu od vozidla a do 9,5 metra za vozidlom. Ak systém BLIS zistí, že v tejto zóne sa nachádza vozidlo, rozvsieti sa varovný trojuholník na prednom stĺpiku. Systém pracuje pri rýchlostiach nad 10 km/h, pričom nereaguje na statické prekážky (napríklad zaparkované autá). Varovný systém informuje vodiča, keď systém BLIS nemôže kvôli hmle alebo sneženiu spoľahlivo pracovať. Predné bočné okná a vonkajšie zrkadlá modelov S60, V70 a XC70 môžu byť na želanie vyrobené zo skla, odpudzujúceho vodu (tzv. hydrofóbna úprava). Voda, dopadajúca na takéto sklo, je prúdom vzduchu unášaná v tvare malých guličiek preč a neuľpieva na ňom, čím sa zlepší výhľad z vozidla. Všetky spomenuté modely sú odteraz vystrojené aj vypínateľným nafukovacím vankúšom spolujazdca, čím sa zabráni zbytočnému nafúknutiu airbagu, keď vedľa vodiča nikto nesedí.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.