vedomosti zúročiť v práve sa rodiacom leteckom priemysle. Počas prvej svetovej vojny navrhol známy jednoplošník Taube (Holubica). Keďže Nemecko nemohlo po vojne vyrábať lietadlá, začal sa Rumpler venovať aerodynamickým karosériám a vlastným vozidlám.
Prvý automobil Rumpler OA 104 vzhľadovo pripomínal lietadlo a na berlínskom autosalóne v roku 1921 priťahoval veľkú pozornosť. Rám v tvare rybieho brucha s prúdnicovým tvarom karosérie a nezvyčajný motor s troma radmi valcov v tvare W však odradil potencionálnych zákazníkov. Rumplerov motor vyrobený Siemensom v Berlíne dosahoval výkon 25,7 kW (35 k) pri 2 000 ot/min. a dokázal zabezpečiť maximálnu rýchlosť 105 km/h. K zvláštnostiam patril ventilový rozvod charakteristický visutými ventilmi a listovými ventilovými pružinami namiesto vinutých a karburátor Pallas pre všetkých šesť valcov. Bol umiestnený pred zadnou nápravou a prostredníctvom lamelovej spojky, trojstupňovej prevodovky diferenciálu poháňal zadné kolesá. Karoséria sa ponúkala v type faeton a limuzína. Sedadlo vodiča sa nachádzalo uprostred. Kvôli zvýšeniu odbytu sa v roku 1924 predstavil prepracovaný model s konvenčnejším riešením motora, výkonom 36,8 kW (50 k) a objemom 2 610 cm3. Rám sa predĺžil, takže dovoľoval montáž dlhšej karosérie pre 6 - 7 namiesto 4 - 5 cestujúcich. Hoci sa v roku 1925 zmenil aj tvar karosérie, lepšej predajnosti to nepomohlo. V roku 1926 sa objavilo osobné vozidlo s pohonom predných kolies. Okrem nezávislého zavesenia všetkých kolies, sa neobišlo ani ich vybavenie brzdami. Motor a výkon ostali nezmenené, ale málo dokonalá aerodynamika negatívne vplývala na maximálnu rýchlosť. Úpadok firmy tento zaujímavo technicky riešený prototyp nezastavil.
Rumplerove patenty prevzala po roku 1926 spoločnosť Benz. Časť nápadov využívala len pri športových a pretekárskych vozidlách s 2-litrovým motorom umiestneným vzadu a aerodynamickou karosériou.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.