vysvedčení všetkými možnými aj nemožnými spôsobmi vylepšil. V našej ankete sme zisťovali, ako košickí študenti balamutia profesorov, aby mali na vysvedčení o čosi lepšie výsledky...
Kamila (15): "Ja som v prvom ročníku, takže ešte poriadne neviem, ako to na strednej v tomto smere beží. Avšak dúfam, že to bude podobné ako na základke. Tam sa dalo vyhovoriť na to, že mi vychádza sólovka a to zvyklo zabrať. Vtedy prilepšia. Overene..."
Martin (17): "No ja sa raz vykecám aj z vlastného pohrebu, takže ja s tým problémy ozaj nemám. Držím sa zásady, že všetko sa dá, keď to chce, ale len keď to je reálne. Najlepšie je zjednávať známky bez celej triedy, inak sa to vždy zvrtne proti Vám. Treba prísť pokorne a vystihnúť dobrú náladu učiteľky. A väčšinou zaberú frázy, že 'či im to robí dobre, keď vám prihoršia'... Je toho veľa, záleží od povahy a situácie. Vo všeobecnosti sa to však podľa mňa dá."
Maja (17): "Ja sa poväčšine pri takejto aktivite zveziem s triedou, keď ideme vyjednávať hromadne. A myslím si učitelia by mali známky prilepšovať automaticky. Keď zhoršia, na plate ani autorite im to nepridá. A keď zlepšia, u študákov budú jednoznačne obľúbenejší. No to je už vec názoru, ale hlavne učiteľa. Nechápem však takých profesorov - tyranov, ktorí si svoje komplexy liečia prihoršovaním známok. A takých je nenanešťastie v našej spoločnosti až až."
Janka (18): "Mne už zo zaokrúhľovania známok šibe, takže už sa ani veľmi nesnažím doťahovať. Mám pocit, že sa potvrdzuje stará známa pravda, že sa treba učiť pravidelne. Keď to robím na konci roka ako teraz, som len zbytočne nervózna. A bohužiaľ máme takých učiteľov, že len čo si otvorím ústa, hneď na mňa vyskočia, že či som normálna... To mi za to nestojí. Čert ber taký systém."
Zuza (16): "Ach, to by som vedela rozprávať doslova legendy... Nemám špeciálny recept ako na to, je to len o tom, ako vychádza učiteľ s dotyčným profesorom. Ten určite nezlepší známku, ak vie, že študent sa mu nijak nerevanšuje. Myslím vedomosťami v druhom polroku alebo ďalšom roku. Profáci po väčšine vedia, čo a komu si môžu dovoliť zlepšiť a prípadne ktoré zhoršenie bude 'výchovného' charakteru tým spôsobom, že prinúti študenta učiť sa."
Erik (18): "Tak, ako u každého existuje pud sebazáchovy, tak existuje aj u študenta niečo, čo ho núti všetkými prostriedkami vylepšiť vysvedčko. No ešte sa mi však nestalo, že by som mal nejak extra prilepšené na konci roka. Skôr sa to dá na polročné vysvedčenie, kde je do konca roka priestor ukázať, či to prilepšenie stálo za to. Moji učitelia poväčšine prilepšia a to hádam urobí na polroka každý učiteľ. Často sa však zamýšľam nad otázkou, prečo profesori na konci roka neprilepšia známku, ak ju na polroka prihoršili. Veď takmer každý z nich operuje tým, že 'teraz vám na polrok tú lepšiu známku dám, ale ak budete na konci roka stáť nerozhodne, prikloním sa k horšej.' Nebolo by krajšie počuť: 'Tak, Sičák, teraz na polroka je to medzi. Prihorším vám, no na konci roka vám prilepším.' No nie je to viac logické?!"
Autor: hud
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.