Korzár logo Korzár

Bude to prvé auto značky Pininfarina

Talianska dizajnérska firma Pinifarina sa na budúci rok stane "skutočnou" automobilkou. Pinifarina síce už aj doteraz vyrábal automobily, ale vždy

len pre iné automobilky. V roku 2005 sa ale na svetovom trhu po prvý raz objavia automobily aj pod značkou Pininfarina. Pravda, nebudú to tisíce automobilov, ba ani stovky, pretože Pinifarina vyrobí na budúci rok exkluzívnu sériu len 75 vozidiel s označením Enjoy. Tieto vozidlá budú vyrobené na počesť 75. výročia založenia firmy. Základom modelu Enjoy je koncepčné vozidlo rovnakého mena, ktoré Pininfarina predstavil na ženevskom autosalóne v roku 2003. "Sériový" Enjoy mal premiéru na súťaži elegancie klasických automobilov Louis Vuitton Classic, ktorá sa začiatkom júna konala v Anglicku. Dôvod na premiéru práve pri takejto príležitosti bol ten, že Pininfarina požiadal firmu Louis Vuitton, ktorá je najznámejším výrobcom luxusných doplnkov na svete, aby navrhla interiér modelu Enjoy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Enjoy je otvorené športové vozidlo, ktoré má poskytovať pôžitok z jazdy v jeho najčistejšej forme. Preto nemá Enjoy ani predné okno ani strechu. Na ochranu vodiča a spolujazdca navrhla firma Louis Vuitton špeciálnu prilbu, ktorá sa vyznačuje zdvojenou štruktúrou, pričom ochranný predný štítok sa zasúva medzi oba diely. Na prilbu možno upevniť aj špeciálne tvarované slnečné okuliare. V prilbe je inštalovaný aj systém na dorozumievanie sa vodiča so spolujazdcom, ktorý vyvinula firma Bang&Olufsen. Výrobkom tejto firmy je aj kvalitný audiosystém, inštalovaný vo vozidle. Louis Vuitton vyvinul aj pánske a dámske kombinézy, zhotovené z kože a neoprénu. Interiér vozidla je potiahnutý kožou a neoprénovými textíliami, odolávajúcimi vplyvom počasia. Dizajn prístrojov bol inšpirovaný dizajnom hodiniek Tambour, ktoré tiež navrhla firma Louis Vuitton. Za sedadlami sú ochranné oblúky, chrániace posádku pri prevrhnutí sa vozidla.

SkryťVypnúť reklamu

Na vývoji podvozku a pruženia spolupracovali pracovníci inžinierskej a testovacej divízie francúzskej firmy Matra (táto divízia prešla nedávno do vlastníctva firmy Pininfarina). Enjoy má podvozok z hliníka a karosériu z uhlíkových kompozitov. Predné kolesá sú zavesené na dvojitých priečnych závesoch. Podvozok z pretláčaných hliníkových profilov a ďalšie komponenty dodáva firma Lotus. Na pohon vozidla slúži štvorvalcový 16-ventilový motor Toyota VVTL-i, ktorý je tiež upravený firmou Lotus. Motor má najvyšší výkon 141 kW a ním poháňaný ľahký Enjoy zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť okolo 250 km/h. technickou zaujímavosťou je to, že všetky štyri blatníky možno jednoducho odmontovať, čím vozidlo získa pretekársky vzhľad. Pretože vnútri vozidla nie je žiaden batožinový priestor, možno na zadnú kapotu umiestniť kufrík Bellaix, zhotovený z kompozitného materiálu. Exkluzívne vozidlo Pinifarina Enjoy sa bude vyrábať v prototypových dielňach firmy Matra. Zatiaľ však nie je známe, koľko bude prvý automobil značky Pininfarina stáť a kedy sadostane na trh.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 379
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 575
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 237
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 863
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 393
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 3 315
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 838
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 361
  1. Jozef Černek: Virtuálna batéria od ZSE: Skvelý nápad alebo len dobre zabalený blud?
  2. Anton Kovalčík: Pápež Pius XII. v druhej svetovej vojne. Rok 1944.
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka
  4. Jozef Drahovský: Balíky pre rôznych adresátov v jednom boxe som zatiaľ zažil len u Packety v Z-Boxe.
  5. Vladimír Krátky: Mára Š e f k o n v o č ( Maroš Šefčovič )
  6. Ján Gálik: Protestné zhromaždenie v Ružomberku 4.4.2025
  7. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola.
  8. Ján Karas: Keď sa moc odtrhne: Arogancia, ktorá prekonala infláciu
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 650
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 58 914
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 48 925
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 479
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 913
  6. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 20 729
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 521
  8. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 13 901
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jozef Černek: Virtuálna batéria od ZSE: Skvelý nápad alebo len dobre zabalený blud?
  2. Anton Kovalčík: Pápež Pius XII. v druhej svetovej vojne. Rok 1944.
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka
  4. Jozef Drahovský: Balíky pre rôznych adresátov v jednom boxe som zatiaľ zažil len u Packety v Z-Boxe.
  5. Vladimír Krátky: Mára Š e f k o n v o č ( Maroš Šefčovič )
  6. Ján Gálik: Protestné zhromaždenie v Ružomberku 4.4.2025
  7. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola.
  8. Ján Karas: Keď sa moc odtrhne: Arogancia, ktorá prekonala infláciu
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 650
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 58 914
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 48 925
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 479
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 913
  6. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 20 729
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 521
  8. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 13 901
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu