Korzár logo Korzár

Vyskúšali sme si Volkswagen Golf

Bolo by možno zaujímavé vedieť, či pri vyslovení slova golf sa väčšine ľudí vybaví v mysli golf ako hra alebo golf ako Golf, teda ako svetoznámy

automobil firmy Volkswagen. Tak či onak, v motoristickom svete je termín Golf už 30 rokov synonymom technického pokroku, skvelých jazdných vlastností, pohodlia a úspornosti. Prvý Volkswagen Golf uzrel svetlo sveta v roku 1974 a odvtedy sa na celom svete predalo vyše dvadsaťdva miliónov vozidiel, ktorých názov sa dobre vyslovuje zrejme vo všetkých jazykoch sveta. Odborníci dokonca tvrdia, že Golf si vytvoril svoju vlastnú kategóriu, kategóriu pohodlného, spoľahlivého, výkonného, kvalitného a všestranne využiteľného rodinného auta. Ale aj ľudia, ktorí "majú" na drahšie a luxusnejšie autá, sa často "uspokoja" (v tom dobrom slova zmysle) s Golfom, pretože Golf je jednoducho "in" a kúpou Golfa aj majetnejší zákazníci presvedčia svoje okolie o tom, že vedia, čo je to dobré auto.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V súčasnosti je už aj na našom trhu Golf piatej generácie, ktorý bol verejnosti predstavený na jeseň minulého roka. Najnovší Golf pokračuje v tradícii, ktorú bolo badať pri každej doterajšej generačnej výmene tohto modelu. Novšia generácia Golfa bola vždy väčšia, pohodlnejšia a snáď aj luxusnejšia ako tá predchádzajúca. V súlade s týmto trendom ide aj Golf piatej generácie, ktorý v porovnaní s Golfom opäť narástol. Dĺžka vozidla sa zväčšila o 55 mm (na 4 204 mm), šírka o 24 mm (na 1 759 mm) a výška o 39 mm (na 1 485 mm). Všetky tieto zmeny prispeli, spolu s nárastom rázvoru na 2 578 mm, k zväčšeniu vnútorného priestoru, a to najmä pre cestujúcich na zadných sedadlách. Vzadu sediaci cestujúci majú o 55 mm viac miesta pre svoje kolená, nad ich hlavami je o 24 mm vyšší priestor. Batožinový priestor sa zväčšil o 20 litrov, takže teraz má objem 350 litrov. Batožinový priestor možno zväčšiť sklopením zadných sedadiel, delených v pomere 40:60. Veľa zmien nastalo aj v interiéri vozidla. Nové sedadlá poskytujú vyššie pohodlie, pričom predné sedadlá majú väčší rozsah pozdĺžneho a výškového nastavenia. V interiéri je celý rad menších a väčších odkladacích priestorov. Vtipnou a pravdepodobne svetovou novinkou je deliaca priečka odkladacej schránky medzi prednými sedadlami, ktorú tvorí vyberateľný otvárač na fľaše s korunkovým uzáverom.

SkryťVypnúť reklamu

Nový Golf sa prezentuje aj mnohými inovatívnymi konštrukčnými a technickými riešeniami. Zadná náprava má novú konštrukciu. Ide o štvorprvkové závesy kolies, ktoré prispievajú k lepšej ovládateľnosti vozidla a tým aj k bezpečnejšej a pohodlnejšej jazde. Vpredu sa použili klasické závesy McPherson. Pri výrobe karosérie sa použilo laserové zváranie. Karoséria nového Golfa má o 15 % vyššiu torznú tuhosť ako karoséria predošlého modelu. Konštruktéri dbali aj na zníženie nákladov na prípadne opravy vozidla. Svetovou novinkou v tomto smere sú tzv. modulové dvere. Doteraz sa totiž pri neopraviteľnom poškodení museli vymeniť celé dvere. Dvere nového Golfa sú však konštruované tak, že vonkajší plášť (obvykle je poškodený len ten) možno vymeniť samostatne. Do sériového výstroja Golfa patrí elektrický posilňovač riadenia, antiblokovací systém s elektronickým rozdeľovaním brzdovej sily i systém podpory núdzového brzdenia. Do sériového bezpečnostného výstroja patrí aj šesť nafukovacích vankúšov a opierky hlavy na všetkých sedadlách. Na našom trhu sa Golf predáva v štyroch úrovniach výbavy, ktoré sú označené Trendline, Highline, Sportline a Slovakia.

SkryťVypnúť reklamu

Pre Golf je k dispozícii celý rad moderných zážihových a vznetových motorov. Po prvý raz sú v ponuke aj najmodernejšie zážihové motory FSI, vystrojené systémom priameho vstrekovania benzínu do valcov. Základnou pohonnou jednotkou je 1,4-litrový zážihový motor výkonu 55 kW. Motor FSI rovnakého zdvihového objemu má najvyšší výkon 66 kW, pričom jeho kombinovaná priemerná spotreba je len 6,2 l/100 km, čo je o 0,6 l/100 km menej ako u základného motora. Motor zdvihového objemu 1,6 litra má výkon 75 kW. Ďalším motorom typu FSI je 1,6-litrový motor výkonu 85 kW. Najvýkonnejším motorom celého sortimentu je dvojlitrový motor FSI, ktorého maximálny výkon je 110 kW. Golf, poháňaný týmto motorom, zrýchli z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 206 km/h. Najslabší z trojice vznetových motorov je dvojlitrový motor výkonu 55 kW. Turbodieselový 1,9-litrový motor má najvyšší výkon 77 kW a jeho celková priemerná spotreba je len 5 litrov na 100 km, pričom pri jazde mimo mesta je to len 4,3 l/100 km. Dvojlitrový turbodieselový motor má najvyšší výkon 103 kW a jeho maximálny krútiaci moment je 320 Nm. S týmto motorom, ktorého priemerná spotreba je len 5,4 l/100 km, zrýchli Golf na stovku za 9,3 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť až 203 km/h. Sortiment prevodoviek tvorí päťstupňová a šesťstupňová manuálna prevodovka, šesťstupňová automatická prevodovka a revolučná šesťstupňová prevodovka DSG. Táto prevodovka má dve spojky, čo umožňuje bleskurýchle radenie prakticky bez prerušenia toku krútiaceho momentu na poháňané kolesá.

Mali sme možnosť vyskúšať si Golf, vystrojený 1,6-litrovým motorom FSI v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Boli sme zvedaví, ako sa v praxi správa benzínový motor s priamym vstrekovaním paliva do valcov. Takýto motor je totiž vystrojený zložitým riadiacim systémom, ktorý musí zabezpečiť dokonalé zapálenie aj chudobnej zmesi. Motor sa správal veľmi kultivovane a veľmi razantne reagoval na stláčanie pedálu akcelerátora. Len pri štarte studeného motora riadiaci systém sekundičku-dve "rozmýšľal", kým nastavil správne voľnobežné otáčky. Šesť prevodových stupňov je pre bežného vodiča ešte nezvyk, takže občas sme na šestku "zabudli". Prevody sú však odstupňované tak, že umožňujú mimoriadne dynamickú jazdu. Preraďovanie je vďaka krátkej páke s krátkym chodom veľmi príjemné. Sedadlá poskytujú telu dobrú oporu, ovládacie prvky sú tam, kde ich vodič intuitívne čaká. Ten kto tvrdí, že silnou stránkou golfov je podvozok, má pravdu. Aj Golf najnovšej generácie sedí na ceste ako pribitý a jeho posilňovač riadenia "dávkuje" posilňovací účinok tak, aby vodič vždy cítil kontakt s vozovkou. Pocit trochu tvrdšieho pruženia bol vyvolaný asi tým, že konštruktéri vozidla už zrejme počítajú s inou kvalitou ciest, než akú majú tie naše. Pochváliť treba aj brzdovú sústavu, ktorá umožňuje dobré dávkovanie brzdového účinku. Čo povedať na záver? No, Golf bol, je a zrejme aj bude Golfom, teda vozidlo, ktoré predstavuje svoju vlastnú triedu. Triedu kvality, spoľahlivosti, pohodlia, výborných jazdných vlastností a vysokej bezpečnosti.

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 101
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 11 390
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 245
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 314
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 180
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 906
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 136
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 045
  1. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  2. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  3. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  4. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  5. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 513
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 161
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 676
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 233
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 568
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 692
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 339
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 843
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  2. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  3. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  4. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  5. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 513
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 161
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 676
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 233
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 568
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 692
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 339
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 843
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu