Len prednedávnom však zverejnil výrobca technické údaje o tomto vozidle, ktoré vraj podľa tlačovej správy firmy Lancia nepatrí do žiadnej kategórie. Nebudeme však ďaleko od pravdy, keď budeme model Musa považovať za luxusnejší kompaktný van. Musa je vozidlo, ktoré už navonok vyžaruje typickú taliansku zmes elegancie a uvoľnenosti, luxusu a samozrejmosti, pozornosti a spontánnosti. Vozidlo má moderné, hladké a ľúbivé línie s typickou "lanciovskou" prednou maskou.
Van Musa je postavený na podvozku s rázvorom 2 510 mm a jeho celková dĺžka je 3 987 mm, šírka je 1 698 mm a výška 1 688 mm. Predné kolesá sú vedené vzperami McPherson, vzadu je dnes už klasická kľuková náprava s deformovateľným priečnikom. Na pohon vozidla sú k dispozícii tri moderné motory. Zážihový 1,4-litrový motor typu Fire so štyrmi ventilmi na valec vyvíja maximálny výkon 70 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 128 Nm. Ďalšie dva motory sú najmodernejšie vznetové jednotky Multijet, vystrojené vstrekovacím systémom commona rail a prepĺňané turbodúchadlom. Motor zdvihového objemu 1,3 litra má celkovo 16 ventilov a jeho najvyšší výkon je 51 kW. Hmotnosť tohto motora je len 130 kg. Výkonnejší je 1,9-litrový motor, ktorý vyvíja 74 kW. Týmto motorom vystrojená Musa zrýchli z 0 na 100 km/h za 11,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 179 km/h. Motor je pritom veľmi úsporný, pretože pri jazde mimo mesta spotrebuje (podľa normy) len 4,7 l/100 km. Priemerná spotreba v meste je 7 l/100 km, celková normovaná priemerná spotreba je len 5,5 l/100 km. Štandardne je vozidlo vystrojené päťstupňovou manuálnou prevodovkou, ale na želanie možno verzie, poháňané zážihovým a 1,3-litrovým vznetovým motorom vystrojiť inovatívnou prevodovkou DFN s automatizovaným radením. Vozidlo, vystrojené touto prevodovkou, nemá spojkový pedál, pretože proces radenia zabezpečuje elektrohydraulický systém. Táto prevodovka môže pracovať buď v manuálnom režime (vodič volí prevodový stupeň posunutím radiacej páčky dopredu čím zaradí najbližší vyšší stupeň alebo dozadu), alebo v plne automatickom režime. V automatickom režime si vodič môže zvoliť dva módy, označené normal a economy. O tom, že táto prevodovka je schopná radiť optimálnejšie ako bežný vodič, svedčia hodnoty spotreby. Tie sú totiž u vozidla, poháňaného 1,3-litrovým vznetovým motorom a vystrojeného prevodovkou DFN, o nejakú tú desatinku litra na 100 km nižšie než u vozidla, vystrojeného bežnou manuálnou prevodovkou. Pri jazde mimo mesta má vozidlo, vystrojené prevodovkou DFN, priemernú spotrebu len 4,4 l/100 km, s bežnou prevodovkou je to 4,5 l/100 km. Celková priemerná spotreba verzie DFN je 5 l/100 km. Mimochodom, pôvodne bola spomenutá prevodovka označovaná ako D.FN System, ale akýsi vtipkár ju "preznačil" na DFN, čo je skratka známeho talianskeho výrazu "dolce far niente", čiže sladké ničnerobenie (pretože vo vozidle s takouto prevodovkou sa netreba namáhať radením). Šéfom firmy Lancia sa toto označenie zapáčilo a tak sa stalo oficiálnym.
Interiér Lancie Musa je, v porovnaní s inými vanmi tejto kategórie, vystrojený luxusnejšie. Poťahy môžu byť kožené a vozidlo môže byť vystrojené aj dvojzónovou klimatizačnou sústavou, snímačom dažďa, tempomatom a ďalšími prvkami, zvyšujúcimi pohodlie. Do príplatkovej výbavy patrí aj systém CONNECT Nav Plus, ktorý v sebe zahrnuje satelitný navigačný systém, rádio s CD prehrávačom, telefón GSM a systém hlasového ovládania. Modulárne prestaviteľné sedadlá sa dajú prestaviť do celkovo 32 rôznych kombinácií polôh. Za príplatok dodávané posuvné sklenené strešné okno prispieva k "svetlej" atmosfére vo vozidle.
Lancia Musa je luxusnejší kompaktný, vyznačujúci sa kombináciou praktickosti, luxusu, elegancie a úspornosti.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.