Korzár logo Korzár

Novinkou firmy Lancia je Musa

Talianska firma Lancia, ktorá v rámci koncernu Fiat vyrába "noblesnejšie" modely, predstavila na jarnom ženevskom autosalóne svoj nový model Musa.

Len prednedávnom však zverejnil výrobca technické údaje o tomto vozidle, ktoré vraj podľa tlačovej správy firmy Lancia nepatrí do žiadnej kategórie. Nebudeme však ďaleko od pravdy, keď budeme model Musa považovať za luxusnejší kompaktný van. Musa je vozidlo, ktoré už navonok vyžaruje typickú taliansku zmes elegancie a uvoľnenosti, luxusu a samozrejmosti, pozornosti a spontánnosti. Vozidlo má moderné, hladké a ľúbivé línie s typickou "lanciovskou" prednou maskou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Van Musa je postavený na podvozku s rázvorom 2 510 mm a jeho celková dĺžka je 3 987 mm, šírka je 1 698 mm a výška 1 688 mm. Predné kolesá sú vedené vzperami McPherson, vzadu je dnes už klasická kľuková náprava s deformovateľným priečnikom. Na pohon vozidla sú k dispozícii tri moderné motory. Zážihový 1,4-litrový motor typu Fire so štyrmi ventilmi na valec vyvíja maximálny výkon 70 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 128 Nm. Ďalšie dva motory sú najmodernejšie vznetové jednotky Multijet, vystrojené vstrekovacím systémom commona rail a prepĺňané turbodúchadlom. Motor zdvihového objemu 1,3 litra má celkovo 16 ventilov a jeho najvyšší výkon je 51 kW. Hmotnosť tohto motora je len 130 kg. Výkonnejší je 1,9-litrový motor, ktorý vyvíja 74 kW. Týmto motorom vystrojená Musa zrýchli z 0 na 100 km/h za 11,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 179 km/h. Motor je pritom veľmi úsporný, pretože pri jazde mimo mesta spotrebuje (podľa normy) len 4,7 l/100 km. Priemerná spotreba v meste je 7 l/100 km, celková normovaná priemerná spotreba je len 5,5 l/100 km. Štandardne je vozidlo vystrojené päťstupňovou manuálnou prevodovkou, ale na želanie možno verzie, poháňané zážihovým a 1,3-litrovým vznetovým motorom vystrojiť inovatívnou prevodovkou DFN s automatizovaným radením. Vozidlo, vystrojené touto prevodovkou, nemá spojkový pedál, pretože proces radenia zabezpečuje elektrohydraulický systém. Táto prevodovka môže pracovať buď v manuálnom režime (vodič volí prevodový stupeň posunutím radiacej páčky dopredu čím zaradí najbližší vyšší stupeň alebo dozadu), alebo v plne automatickom režime. V automatickom režime si vodič môže zvoliť dva módy, označené normal a economy. O tom, že táto prevodovka je schopná radiť optimálnejšie ako bežný vodič, svedčia hodnoty spotreby. Tie sú totiž u vozidla, poháňaného 1,3-litrovým vznetovým motorom a vystrojeného prevodovkou DFN, o nejakú tú desatinku litra na 100 km nižšie než u vozidla, vystrojeného bežnou manuálnou prevodovkou. Pri jazde mimo mesta má vozidlo, vystrojené prevodovkou DFN, priemernú spotrebu len 4,4 l/100 km, s bežnou prevodovkou je to 4,5 l/100 km. Celková priemerná spotreba verzie DFN je 5 l/100 km. Mimochodom, pôvodne bola spomenutá prevodovka označovaná ako D.FN System, ale akýsi vtipkár ju "preznačil" na DFN, čo je skratka známeho talianskeho výrazu "dolce far niente", čiže sladké ničnerobenie (pretože vo vozidle s takouto prevodovkou sa netreba namáhať radením). Šéfom firmy Lancia sa toto označenie zapáčilo a tak sa stalo oficiálnym.

SkryťVypnúť reklamu

Interiér Lancie Musa je, v porovnaní s inými vanmi tejto kategórie, vystrojený luxusnejšie. Poťahy môžu byť kožené a vozidlo môže byť vystrojené aj dvojzónovou klimatizačnou sústavou, snímačom dažďa, tempomatom a ďalšími prvkami, zvyšujúcimi pohodlie. Do príplatkovej výbavy patrí aj systém CONNECT Nav Plus, ktorý v sebe zahrnuje satelitný navigačný systém, rádio s CD prehrávačom, telefón GSM a systém hlasového ovládania. Modulárne prestaviteľné sedadlá sa dajú prestaviť do celkovo 32 rôznych kombinácií polôh. Za príplatok dodávané posuvné sklenené strešné okno prispieva k "svetlej" atmosfére vo vozidle.

Lancia Musa je luxusnejší kompaktný, vyznačujúci sa kombináciou praktickosti, luxusu, elegancie a úspornosti.

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 14 526
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 195
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 284
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 7 727
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 849
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 014
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 204
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 069
  1. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  4. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  5. Vlado Jakubkovič: Andrej, poď k nám.
  6. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  7. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  8. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 433
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 978
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 64 700
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 194
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 516
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 680
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 117
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 718
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  3. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  4. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  5. Vlado Jakubkovič: Andrej, poď k nám.
  6. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  7. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  8. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 433
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 978
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 64 700
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 194
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 516
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 680
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 117
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 718
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  3. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu