Korzár logo Korzár

Prichádza áčko druhej generácie

Firma DaimlerChrysler zverejnila pred niekoľkými dňami prvé informácie a snímky vozidiel triedy A druhej generácie, ktorá bude na trh uvedená v

jeseni tohto roka. Nové áčko nahradí doterajší model, ktorého sa za sedem uplynulých rokov predalo okolo 1,1 milióna kusov. Možno spomenúť, že pri uvádzaní na trh mal model A určité problémy (odhalil ich tzv. losí test, pri ktorom sa vozidlo prudko vyhýba prekážke na ceste), ale výrobca ich odstránil a vozidlá triedy A si napokon získali svoju klientelu...

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hlavnou novinkou nového modelového radu triedy A je to, že áčko sa bude dodávať nie len s päťdverovou, ale aj s trojdverovou karosériou. V porovnaní s doterajším modelom je nové áčko o 232 mm dlhšie a o 45 mm širšie, čo sa prejavilo na citeľnom zväčšení vnútorného priestoru. Navonok si nová trieda A zachováva základné tvary a línie doterajšieho modelu. Nový model má reflektory nového tvaru a markantnejšiu prednú masku. Podľa výrobcu vyžarujú tvary karosérie dynamiku, inteligenciu a sympatiu. Inovácie, uplatnené na novom modeli, prispeli k ďalšiemu zvýšeniu bezpečnosti a pohodlia jazdy. Pri týchto inováciách sa použilo viac než 200 patentovaných nových konštrukčných riešení. K zvýšenej bezpečnosti cestujúcich prispievajú novovyvinuté bezpečnostné pásy a nová sústava airbagov. Bezpečnostné pásy na predných sedadlách a na vonkajších zadných sedadlách sú vystrojené adaptívnymi obmedzovačmi sily napnutia pásu. Predné nafukovacie vankúše sú vystrojené dvojstupňovým nafukovacím systémom. Namiesto doterajších bočných airbagov je vozidlo vystrojené kombinovanými hrudnými a hlavovými airbagmi. Aj druhá generácia áčka má však osvedčenú sendvičovú (dvojitú) podlahu, v ktorej sú uložené rôzne agregáty a ktorá má vysokú tuhosť a tým aj vysokú odolnosť pri čelnom a bočnom náraze. K bezpečnosti a stabilite jazdy prispieva nová zadná náprava. Ide o inovatívnu nápravu parabolického typu, o ktorej však zatiaľ výrobca nezverejnil žiadne podrobnosti. Ďalším inovatívnym prvkom sú tlmiče so selektívnou tlmiacou charakteristikou ani o nich neboli zatiaľ zverejnené podrobnejšie informácie

SkryťVypnúť reklamu

Na pohon nového modelu A slúži sedem štvorvalcových motorov, z nich tri vznetové. Ide buď o úplne nové motory, alebo o modernizované existujúce pohonné jednotky. Cieľom pri vývoji motorov bolo zvýšenie výkonu i krútiaceho momentu pri súčasnom znížení spotreby. Novinkou medzi zážihovými motormi je prepĺňaný motor výkonu 142 kW. Ostatné tri zážihové motory majú výkon od 70 kW do 100 kW. Všetky zážihové motory splňujú emisnú normu Euro4. Úplne nové sú všetky tri vznetové motory CDI. Tieto motory sú vystrojené systémom common rail druhej generácie, ktorý sa vyznačuje dvojitým pilotným vstrekom (ten prispieva k mäkkému chodu motora) a vysokým vstrekovacím tlakom. Vznetové motory pokrývajú výkonový rozsah od 60 kW do 103 kW, pričom ich celková priemerná spotreba sa pohybuje od 4,9 l/100 km do 5,4 l/100 km. To znamená, že napríklad model A 160 CDI (60 kW) môže s plnou nádržou (54 litrov) prejsť až 1 100 kilometrov. Vznetové motory môžu byť na želanie vystrojené časticovým filtrom. Všetky modely triedy A možno na želanie vystrojiť novou automatickou prevodovkou AUTOTRONIC s plynulou zmenou prevodového pomeru...

SkryťVypnúť reklamu

Interiér nového modelu je priestrannejší ako bol interiér doterajšieho modelu. Šírka v oblasti ramien sa zväčšila o 97 mm, v oblasti lakťov o 95 mm, cestujúci vzadu majú o 30 mm viac priestoru pre svoje nohy. Vzdialenosť medzi prednými a zadnými sedadlami je 805 mm, čo je na úrovni limuzíny strednej triedy. Zadné sedadlá sú delené v pomere 1/3 k 2/3. Batožinový priestor má objem 1 350 litrov a možno ho zväčšiť sklopením zadných sedadiel. Päťdverový model môže byť vystrojený systémom EASY-VARIO-PLUS, ktorý umožňuje vybrať sedáky i operadlá zadných sedadiel. Operadlo sedadla spolujazdca možno sklopiť dopredu alebo celé sedadlo vymontovať, takže vo vozidle možno prepravovať predmety dlhé až 2,75 m. Do sériového výstroja modelu A druhej generácie patrí aj klimatizačný systém, multifunkčný volant, posilňovač riadenia s variabilným účinkom a stabilizačný systém ESP. Na želanie môže byť vozidlo vystrojené automatickým klimatizačným systémom THERMOTRONIC, rádioprijímačom s navigačným systémom, ovládacím a indikačným systémom COMAND APS a bixenónovými svetlometmi. Mercedes-Benz triedy A možno považovať za svojský van, ktorý sa vyznačuje všestrannou využiteľnosťou a ponúka komfort vozidiel strednej triedy.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  3. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  4. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  5. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  6. Čo bude toto leto in?
  7. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  8. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  1. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  2. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  3. LESY SR hostili prestížne udeľovanie cien CIC
  4. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  5. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo?
  6. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  7. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 8 402
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 7 182
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 143
  4. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 501
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 3 299
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 199
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 029
  8. Čo bude toto leto in? 2 715
  1. Tadeáš Ďurica: Eurofondy ako nástroj vydierania alebo boja za hodnoty EÚ?
  2. Martin Fronk: Modrý kameň: miesto, kde si oddýchnete, zaspomínate a nadýchnete sa histórie
  3. František Kukura: Keď sa moc mení na inštinkt prežitia
  4. Viktor Pamula: 83 rokov od Operácie Anthropoid
  5. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 4
  6. Júlia Piraňa Mikolášiková: Otázky pre Jána Čurillu
  7. Tomáš Čajda: Čo sa s tebou stalo Nové Mesto?
  8. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  1. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 899
  2. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 013
  3. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 6 890
  4. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 6 764
  5. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 4 985
  6. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 4 829
  7. Soňa Kallová: Národný dopravca zvýšil cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%. 4 585
  8. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 4 514
  1. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  2. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel
  3. Marcel Rebro: Bude na ochranu premiéra Fica prijatý "LEX ALKOHOL"?
  4. INESS: Cena zamestnanca verzus OECD: ktoré je správne?
  5. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry?
  6. Roman Kebísek: Pilárik: Harpha Davidica, 1651, slovenský literárny barok
  7. Marcel Rebro: Na Slovensku s jeho pomocou lovia medvede, v Ukrajine Rusov
  8. Marian Nanias: Jadrové zbrane – versus - Umelá Inteligencia.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Nemecký kancelár Friedrich Merz.

Bratislava padá do jednej triedy s Budapešťou.


a 1 ďalší 34
Viktor Vincze

List na podporu moderátora podpísalo najmenej 80 zamestnancov televízie.


1
Peter Tkačenko.

Keď sa Nemci rozhodnú niekam neposielať peniaze, nikto im v tom nezabráni.


21
Finančník Patrik Tkáč z J&T stojí za iniciatívou využívať autonónme vozidlá aj na doručovanie pošty.

Ministra dopravy Ráža zaujalo zanietenie Tkáča pre umelú inteligenciu.


1
  1. Tadeáš Ďurica: Eurofondy ako nástroj vydierania alebo boja za hodnoty EÚ?
  2. Martin Fronk: Modrý kameň: miesto, kde si oddýchnete, zaspomínate a nadýchnete sa histórie
  3. František Kukura: Keď sa moc mení na inštinkt prežitia
  4. Viktor Pamula: 83 rokov od Operácie Anthropoid
  5. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 4
  6. Júlia Piraňa Mikolášiková: Otázky pre Jána Čurillu
  7. Tomáš Čajda: Čo sa s tebou stalo Nové Mesto?
  8. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  1. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 899
  2. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 013
  3. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 6 890
  4. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 6 764
  5. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 4 985
  6. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 4 829
  7. Soňa Kallová: Národný dopravca zvýšil cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%. 4 585
  8. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 4 514
  1. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  2. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel
  3. Marcel Rebro: Bude na ochranu premiéra Fica prijatý "LEX ALKOHOL"?
  4. INESS: Cena zamestnanca verzus OECD: ktoré je správne?
  5. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry?
  6. Roman Kebísek: Pilárik: Harpha Davidica, 1651, slovenský literárny barok
  7. Marcel Rebro: Na Slovensku s jeho pomocou lovia medvede, v Ukrajine Rusov
  8. Marian Nanias: Jadrové zbrane – versus - Umelá Inteligencia.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu