nejestvujúcej britskej spoločnosti Jensen.
Spoločný podnik založili bratia Alan a Richard Jensenovci v roku 1936. K tomuto kroku ich priviedol konštrukčný úspech s prestavbou ojazdeného automobilu Austin Seven. Akcia zaujala riaditeľa firmy Standard, ktorý ich poveril prestavať model Standard Nine na športové auto vhodné pre sériovú výrobu. Posilnení úspechom sa rozhodli osamostatniť a vyrábať športové automobily sprvu na podvozkoch Morris a Ford. Skoro sa stali autormi športovej cestovnej limuzíny Mistral. Prvý model, už s názvom Jensen, pracoval s osemvalcovým 3,6-litrovým motorom Ford. Neskôr ho ponúkali pod označením S aj s inými motormi, konkrétne s vidlicovým 12-valcovým moorom Lincoln - Zephyr alebo 2,2-litrovým motorom V8 Ford. Počas vojny sa firma zachránila výrobou nákladných automobilov a koncom vojny postavila nový model PW vybavený 3,8-litrovým radovým osemvalcovým motorom Meadows. Model inšpiroval firmu Austin, ktorá ho i napriek riziku súdneho sporu kopírovala. Po vzájomnej dohode odkúpila firma Jensen určitý počet štvorlitrových motorov Austin. Po prvý raz bol takýto motor namontovaný do modelu Interceptor v roku 1950 a neskôr sa uplatnil vo veľkej limuzíne 541. Koncom roku 1956 sa Jensen stal prvým anglickým výrobcom, ktorý vybavil všetky štyri kolesá kotúčovými brzdami. Neskôr sa spoločnosť Jensen stala súčasťou koncernu Norcros, ale tam vydržala len niekoľko rokov. Roku 1963 predstavila Model CV8, športovú limuzínu s pozoruhodným technickým vybavením a 5,9-llitrovým motorom Chrysler V8 zabezpečujúcim maximálnu rýchlosť 212 km/h. Model CV8 zatlačilo do úzadia špičkové vozidlo Interceptor vyvinuté Kevinom Beattym. Model mal 6.3-litrový motor Chrysler (220,6 kW/300 k), pohon všetkých štyroch kolies a systém ABS. Interceptor dosahoval maximálnu rýchlosť 225 km/h. V roku 1972 sa objavil nový model Healey s motorom Vouxhall, ktorému sa ani vo vyhotovení GT nepodarilo splniť očakávania, čo priviedlo firmu v roku 1976 k ukončeniu činnosti. V osemdesiatych rokoch sa jej však ešte podarilo postaviť niekoľko vozidiel Interceptor.
Prípadným záujemcom o niektoré vozidlo takejto značky sa dá poradiť iba jediná vec. Pokúsiť sa zohnať miniatúrne modely, ktoré sú ale podobne zriedkavé, ako ich predlohy.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.