úrazu.
Podľa klinického overenia muži majú za volantom lepšie priestorové videnie a v kritických chvíľach rýchlejšie reagujú. Na druhej strane majú aj sklon k agresivite a nezdravo rýchlej jazde. Ženy podľa odborných štúdií jazdia pomalšie a pozornejšie, najmä ak majú v aute deti. V oveľa menšej miere sa podieľajú na štatistikách o nehodovosti. Ako spolujazdkyne sú však väčšinou hysterické, posudzujú jazdu zo svojho pohľadu a pripadá im, že muži nezodpovedne riskujú. Pritom máloktorý otec rodiny si neuvedomuje zodpovednosť, iba si za volantom viac verí a riadi ináč. Preto by ho nemala partnerka stále upozorňovať a nechať sústrediť sa na šoférovanie, ak viditeľne neporušuje dopravné predpisy. Nemali by súčasne "riadiť" auto s partnerom a neustále monitorovať situáciu na ceste v presvedčení, že v opačnom prípade sa stane niečo strašné. To isté robia ako spolujazdci muži.
V jednom starom časopise pre ženy sme našli desatoro vzorného spolujazdca:
- Podávanú žuvačku rozbalíš.
- Bitku ratolestí na zadnom sedadle zlikviduješ.
- Podľa mapy sa ihneď zorientuješ (a poradíš).
- Odbočku neprehliadneš.
- Na dlhej ceste vodiča príjemne rozptyľovať budeš.
- Nutkanie na cikanie v rovine nepocítiš.
- Dopravnú polícu prosebným pohľadom obmäkčíš.
- Volantu sa ani nedotkneš.
- Kritizovania sa zdržíš a zahryzneš si radšej do jazyka.
- Na pokutu požičiaš.
Nakoniec rada odborníka:
Auto je dopravný prostriedok, z ktorého sa počas jazdy nedá odísť ako doma z izby. Preto nie je vhodné na pretriasanie domácich restov, ktoré zostali od minulého leta, ani na riešenie finančných a výchovných problémov, nehovoriac o hádkach, ktoré môžu hneď vzbĺknuť. Už to veľa ľudí stálo život.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.