suverénne dominoval Nemec Michale Schumacher. A práve s ohľadom na jeho dominanciu je zaujímavé, že domácu veľkú cenu vo svojej dvanásťročnej kariére dokázal vyhrať iba dvakrát. Presnejšie v roku 1995, ešte v tíme Benetton, a predvlani (2002) už za Ferrari. Ešte horšiu bilanciu má však Schumacher pokiaľ ide o pole position na Hockenheime. Znie to takmer až neuveriteľne, ale pred domácim publikom stál Michael na najvýhodnejšej pozícii iba jedinýkrát v sezóne 2002! Zdá sa teda, že domáce prostredie nemusí byť vždy výhodou a dokonca ani pre superpilota akým bezosporu Nemec je. V tejto sezóne si však počína absolútne jednoznačne a bude preto zaujímavé sledovať, či jeho výkonnosť ovplyvní "domáci faktor". Zaujímavé tiež je, že hoci sa veľká cena Nemecka jazdí už od roku 1951 (tento rok 52. ročník), tak v jej doterajšej novodobej histórii sa domácemu pilotovi podarilo zvíťaziť iba trikrát! Po prvýkrát to bol práve zmieňovaný Michael Schumacher v roku 1995 a druhým nemeckým pilotom, ktorý si vychutnal nemecké víťazstvo je jeho mladší brat Ralf Schumacher, ktorému sa to podarilo v roku 2001. Okrem bratov Schumacherov teda žiadny iný Nemec (a nebolo ich málo)!!! Pokiaľ ide o samotný okruh na Hockenheime, tak ten bol postavený v roku 1932 ako motocyklová trať. V období Hitlerovej podpory automobilového športu v tridsiatych rokoch bol doplnený o automobilový oval a definitívnu prestavbu na autodróm absolvoval v roku 1957. Prvá Grand prix F1 sa tu jazdila v roku 1970 a vyhral ju Jochen Rindt, ktorý sa o mesiac neskôr zabil na Monze a ako jediný získal titul šampióna F1 in memoriam. Pravidelne sa formula jeden na Hockenheime jazdí od roku 1977, keď sa sem presunula po Laudovej havárii na zastaralom Nurburgringu. A práve legendárny dvadsaťdvakilometrový Nurburgring bol dejiskom konania dovtedajšej Veľkej ceny Nemecka, keď ho iba v roku 1959 nahradil raz Avus a v roku 1970 zasa Hockenheim. Mimochodom Hockenheim bol až donedávna nielen najdlhším okruhom v šampionáte (6823 metrov), ale zároveň aj najrýchlejšou traťou celého šampionátu, keď rýchlosti pred vjazdom do takzvaného štadióna, ktorý sa stal základom dnešnej upravenej trate, dosahovali hodnotu až 365 km/h! Okruh žiaľ v roku 2002 prestavbou stratil svoj pôvodný charakter, pretože dve dlhé rovinky, ktoré pôvodne lomila iba "východná zákruta" boli v polovici prepojené a skrátili tak dĺžku trate do dnešných 4574 metrov. Táto trať sa jazdí teraz na 67 kôl a nové časy sa pohybujú okolo jednej minúty a pätnástich sekúnd. Pred nemeckou grand prix, po ktorej budú nasledovať krátke prázdniny, sa ešte intenzívne testovalo, keď sa sedem tímom (Ferrari, Williams, McLaren, BAR, Renault, Toyota a Jaguar) stretlo na okruhu v Jereze. V dňoch 14.-16.júla sa tak v horúcich španielskych podmienkach testovali hlavne pneumatiky a aerodynamika. Najrýchlejší časy dosiahol Michael Schumacher (1:17,358 min.) pred Antoniom Pizzoniom (1:17,388) a Rubensom Barrichellom (1:17,575). No a zatiaľ čo Schumacher s Barrichellom krúžili v Španielsku, tak doma na Monze pripravoval tím Ferrari monopost s Luca Badoerom. Niet teda pochýb komu testy prospeli najviac a nič dramatické to neveští ani do zvyšného priebehu šampionátu. Ale nepredbiehajme. Veď niekedy aj motyka vystrelí, no nie?
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.