Obľúbený Španiel totiž pri svojom 187 štarte v šampionáte (čo je mimochodom tiež rekord) vyhral už dvadsiaty šiestykrát a posunul sa do čela rebríčka v počte víťazstiev pred Colina McRae (25), Tommi Makinena (24) a Juha Kankkunena (23 víť.). Pre značku Citroën bola však súťaž v Argentíne dvojnásobne úspešná, pretože druhý skončil nádejný Francúz Sebastien Loeb, ktorý si tak v polovici šampionátu výrazne upevnil vedenie v priebežnom hodnotení. Mimochodom pre Citroën to bol prvý tohtoročný double a iba druhý od vstupu značky do majstrovstiev sveta. "Toto víťazstvo má pre mňa špeciálnu príchuť," nechal sa v cieli uniesť šťastný "El Matador" Sainz. "Je bez pochýb najdôležitejším víťazstvom v mojej kariére. Som hrdý na to, že sa mi to podarilo už ako štyridsaťdvaročnému a tiež na to, že o toto víťazstvo bolo treba nemilosrdne bojovať. Je to víťazstvo pravdy a som zaň vďačný celému tímu Citroën." No zatiaľ, čo v tomto tíme právom oslavovali, tím Peugeot odchádzal sklamaný. Napriek výborne rozbehnutej súťaži totiž ani tentoraz nedokázal zvíťaziť a v konečnom výsledku to pre nedávneho suveréna šampionátu znamená iba nelichotivú štvrtú priečku v hodnotení značiek. "Táto rely bola pre nás veľkým sklamaním," netajil šéf tímu Corrado Provera. "Samozrejme, že sa musím poďakovať Harrimu (Rovanperovi) a Ristovi (Pietilainenovi), ktorí ako vždy odviedli profesionálny výkon. Nemôžem si však pomôcť, ale po odstúpení Marcusa (Gronholma) a Tima (Rautiainena) vidím rely Argentíny ako ďalšiu premárnenú príležitosť zvíťaziť. Týmto sme stratili reálne šance uspieť v tohtoročnom šampionáte značiek a naším cieľom bude teraz získať konečne víťazstvo pre novú 307-ku."
Argentína vítala majstrovstvá sveta značiek už po dvadsiaty štvrtýkrát. Jediná majstrovská súťaž jazdiaca sa na Juhoamerickom kontinente je známa ťažkým šotolinovým povrchom na ktorom sa tvrdá šotolina strieda s prachom, štrkom, či dokonca balvanmi. Takáto trať nič neodpustí ani pneumatikám ani podvozkom, no aj napriek tejto náročnosti patrí medzi najrýchlejšie a posádky sem cestujú rady. Jazdí sa totiž v nádhernom horskom prostredí na úpätí And (mimochodom tiež v najvyššej nadmorskej výške zo všetkých súťaží MS). Na posádky tentokrát číhalo hneď dvadsaťšesť rýchlostných skúšok (382,63 km) z ktorých šesť tvoril trojkilometrový super-špeciál zaradený na program dvakrát vo štvrtok, piatok i sobotu! Zaujímavé je, že v úvode ho vyhral Solberg (Subaru) a Martin (Ford), v piatok dvakrát Grönholm (Peugeot) a v sobotu tiež dvakrát Rovanperä (Peugeot), pričom víťazný Citroën si na tejto ereske ani "neškrtol". Ale pozrime sa na samotný vývoj súťaže. Po platonickom rozjazde sa ujal vedenia úradujúci šampión z Nórska, Petter Solberg, ktorý zajazdil najrýchlejšie časy aj na prvých dvoch rýchlostkách v piatok. Potom však na piatom úseku urobil rovnakú chybu ako v Turecku, keď pri prejazde brodu narazil spodkom do dna a poškodil vozidlo. Týmto najprv stratil vedenie a neskôr (po deviatej rýchlostnej skúške) z pretekov definitívne odstúpil, keď mu následne začal horieť motor. Do čela sa tak od päťky dostal Marcus Grönholm, ktorý až do sedmičky neokúsil najrýchlejší čas, no jeho vyrovnaná jazda mu aj tak zaručila tesné vedenie pred Sainzom. A práve Carlos Sainz zajazdil najrýchlejšie osmičku a preskočil na čele šampióna z rokov 2000 a 2002. Fín mu to však vrátil už v nasledujúcej ereske a hoci pozíciu už do záveru prvej etapy nepustil, rozdiel medzi oboma sa pohyboval len v rozpätí 1-8 sekúnd! Po prvom dni bolo teda poradie Grönholm, Sainz (8s), Loeb (34s), Duval (170s) a Sohlberg (284s).
Hoci do sobotňajšej etapy nastupoval Grönholm rozhodnutý svoju pozíciu iba kontrolovať, aj tak sa jeho náskok na Sainza hneď od začiatku postupne zvyšoval. Po šestnástej rýchlostnej skúške to bolo už šestnásť sekúnd a zdalo sa, že Marcus má situáciu pevne v rukách. Nemal! Potom totiž prišla chvíľa pre Carlosa Sainza, ktorý zajazdil najlepší čas hneď v troch nasledujúcich ereskách a tým asi tak znervóznil Grönholma, že Fín na RS 19 havaroval a musel zo súťaže odstúpiť! Vývojom zaskočený Španiel sa tak mohol už pokojne sústrediť na dojazd, pretože jeho najbližší súper (Loeb) strácal asi jeden a pol minúty. Zo zvyšných siedmich vložiek druhej a tretej etapy potom päť vyhral druhý peugeot pilotovaný Harri Rovanperom, čo však už zďaleka na neohrozeného Sainza nemohlo stačiť. "El Matador" sa tak vyšvihol do čela historických tabuliek a pretože z aktívnych pilotov má Grönholm pätnásť, Loeb osem a Panizzi so Solbergom iba po sedem víťazstiev, zdá sa, že si toto postavenie Španiel bude ešte hodnú chvíľu vychutnávať (a dodajme, že zaslúžene).
Výsledky Rally Argentiny: 1. Sainz/Marti (E) Citroën Xsara WRC2004 4:23:11,0 h, 2. Loeb/Elena (MC/F) Citroën Xsara WRC2004 + 1:32,5, 3. Duval/Prevot (B) Ford Focus WRC04 + 4:23,5, 4. Hirvonen/Lehtinen (FIN) Subaru Impreza WRC 2004 + 8:27,7, 5. Rovanpera/Pietilainen (FIN) Peugeot 307 WRC + 9:59,9, 6. Perez Companc/Volta (RA) Peugeot 206 WRC + 16:24,7, 7. Panizzi/Panizzi (FRA) Mitsubishi Lancer WRC 04 + 17:39,0, 8. Pozzo/Stillo (RA) Subaru Impreza STi + 20:38,6. (Víťazi RS: Loeb RS 5, 6 a 22, Grönholm RS 7, 9, 10, 11, 12, 14, 15, Solberg RS 1, 3 a 4, Rovanperä RS 20, 21, 23, 25 a 26, Martin RS 2, Sainz RS 8, 17, 18 a 19, Hirvonen RS 24. Viedli : RS 1 - 4 Solberg, RS 5 - 7 Grönholm, RS 8 Sainz, RS 9-18 Grönholm, RS 19 - 26 Sainz, štartovalo 69 posádok, klasifikovaných 32).
Priebežné poradie jazdcov: 1. Loeb 61 bodov, 2. P. Solberg 44, 3. Märtin a Sainz po 34, 5. Grönholm 32, 6. Duval 29, 7. Hirvonen 18, 8. Rovanperä 14, 9. Tuohino 12, 10. Carlsson a Panizzi po 6, 12. Loix 4, 13. H. Solberg, Stohl a Perez Companc po 3, 16. Valimaki a Ginley po 2, 18. Burri, Campos, Vovos, Warmbold a Pozzo po 1. Priebežné poradie značiek: 1. Citroën 98, 2. Ford 71, 3. Subaru 64, 4. Peugeot 51, 5. Mitsubishi 14.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.