1100 ton. Prevádzkový zbor vojenskej železničnej správy americkej armády potreboval veľa takýchto strojov okrem iného, aj pre vojensko-železničné účely pripravovanej invázie do Francúzska.
V roku 1942 bol hotový návrh parnej lokomotívy typu 1 ´D p 2 Consolidation. V jej konštrukcii sa vynechalo všetko nadbytočné. V USA ju preto prezývali Gypsi Rose Lee (podľa populárnej striptérky), v západnej Európe GI (General Issue). Výrobnú objednávku získali továrne American Locomotive Comp., Baldwin Locomotive Works a Lima Locomotive Works. V rokoch 1942 až 1945 zmontovali americký výrobcovia asi 4250 strojov radu 280-S-160. Označovanie prebiehalo podľa systému firmy Alco, ktorý vychádzal zo systému Whyte z roku 1907: počet kolies lokomotívneho typu - 1 ´D = 2-8-0, druh použitej pary - prehriata - superheated - S a hmotnosť - 160 000 libier - 160. Po skončení vojny boli nadbytočné lokomotívy odpredané v rámci akcie UNRRA do rôznych krajín Európy: Československa (rad 456.l), Fancúzska, Talianska, Maďarska, Juhoslávie, Rakúska a Poľska. Ešte v priebehu vojny jazdili v ZSSR a Veľkej Británii. Pre ČSD sa dopravovali z Belgicka v konvojoch a skoro sa mohli pochváliť sériou prezývok: bugina, bugatka, malá unra a bukibuki. Kotol mal široké oceľové kúrenisko s troma varnými trubicami, natriasacím roštom oceľové kúrenisko s troma varnými trubicami, natriasacím roštom Hulson a popolníkom s odklopnými dnami. Uhlie sa prikladalo ručne - lopatou. Parný stroj bol dvojitý, s kulkilsovým rozvodom Walschaert a s piestovými šupátkami. Pri parných valcoch neexistovali vyrovnávače tlakov ani pretlakové záklopky, preto mala lokomotíva pomerne ťažký chod, čo si vyžadovalo jazdiť s otvoreným regulátorom i na miernom svahu. Na základe skúšok a prevádzkových skúseností previedli dielne ČSD sériu úprav: výmenu dymničných dvierok, jednostupňový kompresor nahradil dvojstupňový typu D, úpravu výfukového zariadenia a lapača iskier, dosadenia vyrovnávacieho šupátka Trofimov, úpravu rozvodu, búdky, tendra a armatúry kotla.
Lokomotívy radu 456.1 dokázali vyvinúť maximálnu rýchlosť 80 km/h a jazdili prevažne v nákladnej doprave. Poslednú z nich vyradili v roku 1973. Veľká rozšírenosť a aj železniční modelári ju zviditeľnili na celom svete.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.