no ak sa prizrieme pozornejšie, tak si uvedomíme, že svitá na lepšie časy. Schumacher síce vyhral jedenáste preteky v sezóne a vyrovnal svoj rekord z roku 2002, no konkurencia v ostatnom čase urobila míľový pokrok a nebyť Räikkonenovho odstúpenia v úvode pretekov a Buttonovho posunu na štartovom rošte, mohlo to už na Hockenheime vyzerať inak. Naviac pred nami je Hungaroring, ktorý v posledných dvoch rokoch "červeným" akosi nesedel a tak už o necelé tri týždne by sme sa mohli konečne dočkať iného víťaza ako Schumachera. Nepredbiehajme však a vráťme sa ešte nakrátko k dianiu uplynulej veľkej ceny Nemecka.
Na rozdiel od väčšiny tohtoročných podujatí kráľovskej disciplíny sa tentoraz na trati bolo na čo pozerať. Na štarte si síce postavenie najrýchlejšieho muža kvalifikácie obhájil nemecký superman, no za ním vynikajúco odštartoval Fernando Alonso, ktorý sa pretlačil hneď za Schumachera. Za ním už však číhal Räikkonen, ktorý využil Montoyovo zaváhanie (Kolumbijčan sa prepadol až na siedme miesto) a v druhom kole predbehol aj Španiela. "Alonso ma na štarte pripravil o jednu pozíciu, no zakrátko som sa vrátil na druhé miesto a držal krok s Michaelom," opisoval fínsky pilot a sebavedomo dodával: "Po zastávke v depe som bol dokonca rýchlejší ako on a k tomu, aby som si vypracoval možnosť na získanie vedenia mi chýbalo iba niekoľko málo kôl." Nuž ktovie, ako by to bolo dopadlo, keby Kimi preteky dokončil. Tentoraz však výborne rozbehnutého Fína, ktorý dokonca v desiatom kole zajazdil najrýchlejšie kolo pretekov, vyradila havária. V úvode štrnásteho kola mu totiž na konci cieľovej rovinky nečakane odletela časť zadného prítlačného krídla a pilot McLarenu skončil v bariére! "Náš pokrok je nezadržateľný a mali sme veľkú príležitosť zvíťaziť," nechal sa po pretekoch počuť šéf tímu, Ron Dennis. "Presnú príčinu zlyhania Kimiho krídla však musíme ešte prešetriť. Isté však je, že nešlo o zlé nastavenie, ale o výrobnú chybu."
Zlepšujúcu výkonnosť "strieborných" tak aspoň štvrtým miestom potvrdil Coulthard. Po odstúpení Räikkonena sa zdalo, že Schumacherovi už nehrozí bezprostredné nebezpečenstvo. Zozadu sa však medzičasom nádherným výkonom prepracoval Jenson Button, ktorý musel po penalizácii za výmenu motora štartovať až z trinásteho miesta. "Po prvom kole som bol asi na dvanástom mieste. Potom som uviazol za Satom a po PIT STOP som sa vrátil na trať asi na piate miesto." bilancoval vývoj Angličan. Pred druhou zastávkou zostal však na trati nečakane dlho a nielenže sa ocitol na prvom mieste, ale ani v tíme Ferrari zrazu nevedeli, či Jenson ide na dve alebo tri zastávky a zneisteli. Situácia sa vyjasnila až keď Angličan v 35. kole zamieril druhýkrát do depa. Pre Schumachera to znamenalo, že vyrovnanou jazdou udrží vedenie asi o desať sekúnd aj po tretej PIT STOP a tak sa Nemec sústredil na bezchybnú udržiavaciu jazdu. Vrchol pretekov sa však odohral tesne za jeho chrbtom. Najprv po druhej PIT STOP v 36. kole a potom po tretej zastávke v 50. kole sa totiž Button vždy tesne vrátil za druhého Alonsa a v nasledujúcich kolách začali zvádzať nádherný súboj koleso na kolese, ktorý pripomínal legendárne preteky v Dijone v roku 1979, keď sa takto o druhé miesto preťahovali René Arnoux (Renault) a Gilles Villeneuve (Ferrari). "Bol to nádherný súboj," radoval sa v cieli nakoniec druhý Button. "Fernando sa nedá ľahko predbehnúť, no jazdí férovo a tak ma to bavilo. Vo výjazde z tretej zákruty mal dobrú trakciu, takže som tam vždy trochu stratil, no na rovinke som sa stále dotiahol. V nasledujúcej vracačke je potom ťažké nájsť správne miesto na predbehnutie. Skúšal som to teda viacerými spôsobmi, ale na prvýkrát (pozn.: myslené po druhej PIT) to nevyšlo. Po ďalšej zastávke som sa znova vrátil tesne za Fernanda, vošiel som vnútornou stranou a dokázal som to udržať aj v nasledujúcej pravotočivej zákrute. V tejto pasáži sa zdá, že už ste vpredu, no nie je to tak a súboj pokračuje ešte v nasledujúcich zákrutách, čo je úžasné a vzrušujúce." Nakoniec sa teda Button v 52. kole pred Alonsa dostal a zakrátko si vybudoval aj patričný odstup. "Keby som štartoval zo svojej tretej pozície, tak by som mohol vytvoriť väčší tlak aj na Michaela," zastrájal sa potom Angličan. Mimochodom určite ste si všimli, že počas pretekov si držal prilbu. Prečo? "Mal som trochu voľnejšie remienok pod krkom a problémom bolo, že prilba bola voľná a pri vyššej rýchlosti sa nadvihovala, čo mi zvieralo hrdlo a ťažšie sa mi dýchalo. Na rovinke som si ju preto musel držať." Prozaické, no nie? Ale vráťme sa ešte k súboju s Alonsom. Ten rovnako ako Button predviedol výborný výkon, no v jednej fáze zrazu výrazne poľavil a nielenže stratil kontakt na Angličana, ale dotiahol sa na neho aj Coulthard. "Nevedeli sme čo sa s autom deje," vysvetľoval Španiel. "Najprv som si myslel, že je problém s predným kolesom, potom zasa, že sa niečo zlomilo v zavesení. Auto ťažko zatáčalo a predok vôbec nesedel. Zrazu som bol o niekoľko sekúnd pomalší a rozmýšľal som, že zájdem do depa na kontrolu. Odpovedali mi však, aby som zostal na trati, že najhoršie môžem skončiť na šiestom siedmom mieste a doviezť body. Tak som zostal. Potom som v šiestej zákrute náhodou nabehol na obrubník a auto sa zasa v posledných kolách začalo správať normálne." Alonso si tak udržal na dištanc nepríjemného Coultharda a radoval sa zo svojho siedmeho pódiového umiestnenia v kariére. Celom na záver sa ešte vráťme k tímu Ferrari. Taliansky tím už v týchto pretekoch mohol potvrdiť svoj titul v Pohári konštruktérov, no potreboval na to získať o trinásť bodov viacej ako tím Renaul. Michael Schumacher síce aj napriek doznievajúcej chrípke zvíťazil a splnil svoj podiel na úspechu, no Rubens Barrichello mal kolíziu už v prvom kole a musel do depe na výmenu predného krídla, čo ho odsunulo na posledné miesto. A aby to nebolo všetko, tak mu z ľavej zadnej pneumatiky v závere pretekov začal unikať vzduch a z deviateho miesta (na ktorom v tej dobe jazdil) bolo nakoniec úbohé miesto dvanáste. V Maďarsku teda na Ferrari čaká druhý "match point", kt
Výsledky 52. GP Nemecka: 1. M. Schumacher (ferrari) 1:23:54,848 (215,552 km/h), 2. Button (bar-honda) + 8,388, 3. Alonso (renault) + 16,351, 4. Coulthard (mclaren-mercedes) + 19,231, 5. Montoya (williams-bmw) + 23,055, 6. Webber (jaguar-cosworth) + 41,108, 7. Pizzonia (williams-bmw) + 41,956", 8. Sato (bar-honda) + 46,842, 9. Fisichella (sauber-petronas) + 1:07,102", 10. Klien (jaguar-cosworth) + 1:08,578, 11. Trulli (renault) + 1:10,258, 12. Barrichello (ferrari) + 1:13,252, 13. Massa (sauber-petronas), 14. Panis (toyota) obaja 1 kolo, 15. Pantano (jordan-ford) 3 kolá, 16. Baumgartner (minardi-cosworth), 17. Bruni (minardi-cosworth) obaja 4 kolá. (PP: M. Schumacher 1:13,306 (224,625 km/h), NK: Räikkonen 1:13,780 (223,182 km/h) v 10. kole, Viedli: 1. - 10. kolo M. Schumacher, 11. k. - Räikkonen, 12. k. - Webber, 13. - 14. k. - Button, 15. - 28. k. M. Schumacher, 29. k. - Alonso, 30. - 34. k. - Button, 35. - 47. k. M. Schumacher, 48. - 49. k. - Button, 50. - 66. k . M. Schumacher)
Priebežné poradie jazdcov MS 1. M. Schumacher 110 bodov, 2. Barrichello 74, 3. Button 61, 4. Trulli 46, 5. Alonso 39, 6. Montoya 33, 7. Coulthard 19, 8. Räikkonen 18, 9. Sato 15, 10. Fisichella 13, 11. R. Schumacher 12, 12. Webber 7, 13. Massa a Panis po 5, 15. da Matta a Heidfeld po 3, 17. Glock a Pizzonia po 2, 19. Baumgartner 1. Pohár Konštruktérov: 1. Ferrari 184 bodov, 2. Renault 85, 3. BAR-Honda 76, 4. BMW Williams 47, 5. McLaren Mercedes 37, 6. Sauber Petronas 18, 7. Toyota 8, 8. Jaguar Racing 7, 9. Jordan Ford 5, 10. Minardi Cosworth 1.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.