objavovať na užitkových vozidlách i autobusoch. Tie opúšťali bránu bývalého závodu na výrobu poľnohospodárskych strojov založeného roku 1952.
Prvý pozoruhodný model sa vyrábal v rokoch 1967-1973 pod typovým označením TV 41. Vpredu uložený radový štvorvalec s rozvodom OHV, zdvihovým objemom 2512 cm3, vŕtaním 97 mm, zdvihom 85 mm, kompresiou 6,7 a výkonom 57 kW (77 k) pri 4000 ot/min. poháňal zadné kolesá. Krútiaci moment predstavoval 160 Nm, rázvor 2450 mm, rozchod 1445 mm, rozmery pri mikrobuse 4680 x 1962 x 2005 mm pričom hmotnosť neprekračovala 1950 kg. Vozidlo malo obidve nápravy tuhé na listových pružinách, štvorstupňovú prevodovku a dosahovalo najvyššiu rýchlosť 100 km/h. Do Československa sa doviezlo asi len 1400 kusov TV 41 s rôznymi karosériami (mikrobus, dodávka, valník atď.). Od roku 1968 do roku 1973 sa montoval model TV 51 C - dvojdverový, dvojmiestny valník. Od svojho vzoru TV 41 sa odlišoval zapínateľným pohonom všetkých štyroch kolies. Vonkajšie rozmery 4880 x 2000 x 2073 mm a vlastná hmotnosť 1700 kg dovoľovali nosnosť 1150 kg. TV 51 jestvoval aj v rôznych ďalších prevedeniach. Značne rozšírený typ na rumunských cestách zastupoval model TV 12 produkovaný v rokoch 1973 - 1985. Vpredu uložený motor, radový štvorvalec s rozvodom OHV, zdvihovým objemom 2495 cm3, vŕtaním 97 mm, zdvihom 84,4 mm, kompresiou 8,0, výkonom 59 kW (80 k) pri 4200 ot/min. mal dvojitý karburátor Weber a pri krútiacom momente 167 Nm poháňal zadné kolesá. Pri furgone tvorili vonkajšie rozmery 4700 x 1930 x 2085 mm, rázvor 2450 mm, rozchod 1445 mm, hmotnosť 1800 kg a nosnosť 1390 kg. Prevodovka ani systém pruženia neprešli žiadnymi zmenami. Každých sto kilometrov cesty vozidlo spotrebovalo 14 litrov paliva. Model TV 12 sa dodával ako mikrobus, sanitka, valník, montážne či hasiace vozidlo. Odvodený typ TV d12 mal zapínateľný pohon 4 x 4. V roku 1979 závod predstavil progresívnejší dvojdverový, dvojmiestny malý nákladný automobil TV 14 C (camion) s karosériou zhodnou s TV 12 a pohonom zadných kolies. Vozidlo s vpredu uloženým motorom so zdvihovým objemom 2660 cm3, vŕtaním 97 mm, zdvihom 90 mm, kompresiou 20,8 malo výkon 50 kW (67 k) pri 3500 ot/min. a krútiaci moment 147 Nm. Pracovalo s agregátmi typu UTB D 127 (3.1/70 HP) prípadne IMM L27D (2.7/67 HP). V praxi tým ponuku celého radu verzií vylepšil dieselový motor.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.