nad okruhom spustil prudký letný lejak, ktorý na chvíľu zaplavil trať. Ako rýchlo však búrka prišla, tak aj odišla. Najhoršie pritom obstáli azda iba hostesky, ktoré desať minút poctivo bojovali s počasím a zo štartového roštu nakoniec odchádzali ako premoknuté kurence (čo samozrejme neuniklo ani objektívom kameramanov a fotografov). Zmena podmienok pochopiteľne úplne prevrátila celovíkendovú prácu na nastavení vozidiel a tímy hekticky prezúvali a hľadali nové optimálne riešenia. Múdro posúdilo vzniknutú situáciu aj vedenie pretekov, ktoré rozhodlo o štarte za bezpečnostným vozidlom. Safety car tak opustilo trať až po prvom kole a až potom sa mohlo začať pretekať naostro. Na zradnej trati sa však opatrne jazdiaci piloti naukladali podľa výsledkov kvalifikácie a chvíľu ešte trvalo, kým nadobudli patričnú istotu. V čele sa usadil poleman a vedúci muž priebežného poradia, Vitantónio Liuzzi, za ktorým nasledovali Toccacelo, Friesacher a Enge. Už po niekoľkých kolách sa však úvodná trojica odpútala a Tomáš Enge, ktorý musel najprv odrážať útok dotierajúceho Doornbosa, absolvoval zvyšok pretekov osamotený na nevďačnom štvrtom mieste. Trať zatiaľ pomaly schla a na Liuzziho sa čoraz častejšie začali tlačiť Toccacelo i Friesacher. "Žiaľ, nepodarilo sa nám správne nastaviť auto na mokrú trať a ja som nechcel príliš riskovať," vysvetľoval doterajší suverén sezóny Liuzzi, ktorého v trinástom kole predbehol najprv Toccacelovo a o kolo neskôr aj Friesacher. Rakúšan potom zostal na trati pred povinnou zastávkou v depe oveľa dlhšie ako jeho talianskí súperi a práve to mu nakoniec umožnilo zopakovať úspech z vlaňajška a na Hungaroringu znova zvíťaziť. Zastávka v depe sa vydarila aj Liuzzimu, ktorý sa na dráhu vrátil pred Toccacela a to v cieli znamenalo nakoniec druhé miesto. "Myslím si, že aj druhé miesto je úspechom," usmieval sa Talian, ktorý v tomto roku prvýkrát našiel premožiteľa (v F3000 doteraz vládol rovnako ako Michael Schumacher v F1). "Zvlášť, ak sa na veci dívam z významu pre šampionát. Veď dve podujatia pred koncom mám dvanásťbodový náskok, čo je už ozaj sľubné." Pred blížiacim sa záverom sezóny formuly tritisíc sa nám teda situácia v hre o titul začína kryštalizovať a zdá sa už nepravdepodobné, aby Toccacelo ešte ohrozil Liuzziho. (Hoci jeden nikdy nevie, no nie?) Oveľa vyrovnanejší je však súboj o tretie miesto. Na to sa vďaka svojmu druhému víťazstvu v kariére (prvému tento rok) posunul Friesacher, no len bod za ním zaostáva nenápadne jazdiaci Liuzziho tímový kolega Doornbos a štyri body stráca Tomáš Enge, ktorému žiaľ chýbajú bodíky z predchádzajúcich pretekov kde bol zostrelený z trate Schroederom. Nuž ale ani to nie je kompletný výpočet kandidátov na bronz, pretože len tri body od českého pilota oddeľujú trojicu Lopez, Gianmaria a Guerrieri. To všetko nám teda sľubuje relatívne napínavý záver šampionátu a rozhodovať sa určite bude až v záverečných pretekoch v Monze. Ešte predtým sa však pretekári pokúsia svoje pozície vylepšiť na navrátivšom sa belgickom okruhu v Spa-Francorchamps 28. augusta. Nuž a celkom na záver si dnes ešte pripomeňme informáciu, na ktorú sme vás upozorňovali už minule. Čech Tomáš Enge sa po pretekoch na Hungaroringu vyhupol do čela historických tabuliek F3000 v počte odjazdených pretekov, keď na svojom konte má už 53 štartov. Ako bonbón na vylepšenie nálady si potom Tomáš daroval najrýchlejšie kolo pretekov, ktoré zajazdil už tretíkrát v tejto sezóne a celkovo ich na svojom konte má rovných desať (sedem víťazstiev a osem pole position).
Výsledky F3000 Hungaroring (35 kôl): 1. Patrick Friesacher (Coloni) 1:08:38,544 (134,023 km/h), 2. Vitantonio Liuzzi (Arden) + 2,513, 3. Enrico Toccacelo (BCN) + 20,188, 4. Tomáš Enge (Ma-Con) + 21,543, 5. Esteban Guerrieri (BCN) + 42,359, 6. Ernesto Viso (Durango) + 48,551, 7. Robert Doornbos (Arden) + 1:01,456, 8. Jose Lopez (CMS) + 1:17,992, 9. Jeffrey van Hooydonck (SuperNova) + 1:33,366, 10. Raffaele Gianmaria (AEZ) + 1:35,593. (PP: Liuzzi 1:35,003 (166,011 km/h); NK: Enge 1:37,927 (161,054 km/h) v 34. kole; Viedli: 1. - 12. k. Liuzzi, 13. 16. - Toccacelo, 17. - 22. k. Friesacher, 23. k. Guerrieri, 24. - 35. k. - Friesacher).
Priebežné poradie: 1. Liuzzi 68 bodov, 2. Toccacelo 56, 3. Friesacher 29, 4. Doormbos 28, 5. Enge 25, 6. Gianmaria, Lopez a Guerrieri po 22, 9. Schroeder 13, 10. Schmidt 8, 11. van Hooydonk a Viso 6, 13. Lauda a Merwe po 2, 15. Ribeiro, Verdonck a Heylen po 1. Tímy: 1. Arden 96, 2. BCN Competition 78, 3. Ma-Con Engineering 33, 4. Coloni 26, 5. CMS Performance 24, 6. AEZ I.E. Engineering 22, 7. Durango 20, 8. SuperNova 11, 9. Astromega 2.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.