Schumacher vtedy zároveň vyrovnal historický rekord Francúza Alaina Prosta v počte víťazstiev. Tentoraz sa rekordné čísla posúvali oveľa vyššie a v poradí štrnásty titul (Pohár konštruktérov) pre tím Ferrari je zároveň šiesty za sebou, čo je nový rekord. Rekordné víťazstvo Schumachera s poradovým číslom 82 už azda ani pripomínať netreba. Za zvýraznenie však rozhodne stojí, že toto víťazstvo je dvanástym pilota v jednej sezóne a vytvára nový super rekord (ktorý sa ešte do konca roka môže zvýšiť)!!! Nemec pritom zvíťazil siedmykrát za sebou v jednej sezóne, čo sa tiež doteraz ešte nikomu nepodarilo a už iba dve víťazstvá ho delia od fúzatého rekordu Alberta Ascariho z prelomu sezón 1952-53. Oficiálne štatistiky v Ascariho prípade totiž uvádzajú deväť víťazstiev po sebe, no neberú do úvahy preteky 500 Indianapolis, ktoré sa v tej dobe tiež rátali do MS F1. Neoficiálne teda Talian vyhral sedemkrát za sebou (šesťkrát v roku 1952), potom v Indy neštartoval (za oceán vtedy európske tímy nejazdili) a následne vyhral dva nadchádzajúce podujatia v Holandsku a Belgicku. No ani to nie je vo výpočte "maďarských" čísel všetko! Predstavte si, že Michaelovi Schumacherovi sa iba druhýkrát v novom desaťročí (či ak chcete tisícročí) podarilo vyjazdiť Grand slam F1, keď nielenže preteky vyhral, získal pole position a zajazdil najrýchlejšie kolo, ale naviac zvíťazil systémom štart cieľ! Nuž a to sa v doterajšej histórii formuly jeden, ktorá sa jazdí od roku 1950, podarilo iba 45-krát! Ak si potom uvedomíme, že sa za tú dobu odjazdili 726 veľkých cien (Grand slam sa síce sleduje až od sezóny 1957, teda chýbajú údaje za prvých 56 GP), tak je to veľmi slušné číslo, no nie? Zvlášť pri súčasnom štýle pretekania, keď sa v priebehu pretekov piloti niekoľkokrát zastavia v depe na dotankovanie a výmenu pneumatík a poradie sa pritom nereálne mení. Aby sme však boli úplne presní, tak si povedzme, že poslednýkrát sa Grand slam vo formule jeden podaril v roku 2002 práve Michaelovi Schumacherovi na GP Španielska a pred ním to ako posledný v minulom storočí dokázal Mika Häkkinen v roku 1998 na GP Monaka. Nuž a všetky tieto čísla sú iba zlomkom toho, čo sa zásluhou famózneho výkonu tímu Ferrari a Nemca Michaela Schumachera v súčasnosti prepisuje. Rozšantení autori štatistík sa pritom na skutočné orgie čísel, ktoré nastanú po skončení tento mimoriadnej sezóny, ešte iba môžu tešiť! Nechajme ich teda v radostnom očakávaní a vráťme sa aspoň v skratke k ostatnej veľkej cene Maďarska.
Samotné podujatie nám tentoraz veľa vzrušenia žiaľ nepriniesol a po nemeckom navnadení sme zásluhou zlyhania (hlavne) mclarenov upadli opäť do "červenej letargie". Nabudený superpilot Schumacher na výnimočnom monoposte F2004 jednoznačne znova dominoval celý víkend a v rozhodujúcich okamihoch vyjazdil všetky potrebné tromfy. Čo už potom napísať o takýchto pretekoch? Schumacher dokonale zúžitkoval postavenie na štarte a okamžite sa chopil vedenia. V nasadenom tempe mu nestačil ani tímový kolega Barrichello, ktorý chvíľami strácal takmer dvadsať sekúnd! Po poslednej zastávke v depe potom nemecký pilot "spomalil" a dojazdil bezpečne do cieľa. O vývoji za ním sa tentokrát rozhodovalo prakticky hneď na štarte, keď sa cez obidva monoposty bar pretlačil tak vlaňajší víťaz Fernando Alonso, ako aj Juan Pablo Montoya. Obaja svoje postavenie potom bezpečne obhájili a až za nimi došli zle štartujúce vozidlá tímu BAR pilotované Jensonom Buttonom a Takuma Satom. Azda najväčším sklamaním však bolo predčasné odstúpenie Kimiho Räikkonena, ktorému znova zlyhal motor už v úvode pretekov (v 14. kole). Jarna Trulliho zasa zradil vytekajúci olej z motora v 42. kole, tesne po tretej zastávke v boxoch (mimochodom, jazdilo sa na stratégiu troch zastávok). Za mienku stojí ešte návrat šampióna F3000 z roku 1997 a majstra sveta FIA GT z roku 1998, Ricarda Zontu, do súťažného kokpitu Toyoty, kde nahradil krajana Cristiana da Mattu. Tento ex-šampión série CART z roku 2002 žiaľ nasledoval neslávny prípad Alexa Zanardiho, ktorý tiež za oceánom exceloval, no vo formule jeden sa nepresadil. Dúfajme len, že po návrate do Ameriky jeho kariéra neskončí podobne ako kariéra nešťastného Taliana. Okrem Zontu si druhýkrát v sezóne zajazdil aj testman tímu Williams, Antonio Pizzonia, ktorý rovnako ako v Hockenheime aj tu zaskakoval za Ralfa Schumachera, ktorému lekári ešte nedovolili usadnúť do kokpitu, pretože jeho krčné stavce stále dostatočne nespevneli. Brazílsky chránenec Nikiho Laudu využil aj túto šancu a vyjazdil i tentoraz body, čo môže byť pre jeho ďalšiu kariéru veľmi dôležité. Nuž a ak sa Ralf nevráti ani v Belgicku a Pizzonia zaboduje do tretice, tak by ho už v novej sezóne nemal minúť návrat do "ostrého" kokpitu. Ale nepredbiehajme.
Pokiaľ však ide o prestupy, tak v tíme BAR sa už tvárili (aspoň naoko), že je všetko vysvetlené a nedávne nevhodné správanie Jensona Buttona, ktorý nečakane ohlásil prestup do konkurenčného Williamsu akoby bolo zabudnuté. BAR si nechal zmluvu s Angličanom na sezónu 2005 potvrdiť od Contract Recognition Board (čo je akási rada pre registráciu zmlúv vytvorená FIA, FOM a tímami F1). Williams však váhu takéhoto orgánu spochybnil a označil prehlásenie tímu BAR za zavádzajúce. Vzhľadom na to, že BAR pri nároku na uplatnenie ďalšej opcie na Buttona urobilo procesné chyby, je teraz nová zmluva s Angličanom platná a Jensona na 99% od nového roku uvidíme znova v tíme BMW WilliamsF1, kde debutoval v roku 2000. Aj v tomto prípade teda rozhodli peniaze a šikovnosť "šikovnejších" právnikov a vo svete kde ide o veľké peniaze sa slušnosť musí vtesnať do rigidnej šnurovačky paragrafov. Takže v novej sezóne 2005 budú za Williams štartovať Mark Webber a Jenson Button, čo otvára zasa nové alternatívy pre uvoľnený kokpit tímu BAR Honda. V tejto hre sa okamžite objavili mená Davida Coultharda a Jacquesa Villeneuva! Neoficiálne vraj už obaja kontaktovali Davida Richardsa, ktorý ako skúsený manažér samozrejme všetky možnosti ani nepotvrdil, ani nevyvrátil. V prípade rošád o tímové zostavy do novej sezóny sa teda môžeme tešiť už teraz na zaujímavé divadlo a ktovie, možno sa dočkáme aj viacerých prekvapení?
Výsledky 19. GP Maďarska: 1. M. Schumacher (ferrari) 1:35:26,131 (192,798 km/h), 2. Barrichello (ferrari) + 4,696, 3. Alonso (renault) + 44,599, 4. Montoya (williams-bmw) + 1:02,613, 5. Button (bar-honda) + 1:07,439, 6. Sato (bar-honda), 7. Pizzonia (williams-bmw), 8. Fisichella (sauber-petronas), 9. Coulthard (mclaren-mercedes), 10. Webber (jaguar-cosworth), 11. Panis (toyota), všetci 1 kolo, 12. Heidfeld (jordan-ford), 13. Klien (jaguar-cosworth), obaja 2 kolá, 14. Bruni (minardi-cosworth) 4 kolá, 15. Baumgartner (minardi-cosworth) 5 kôl. (PP: .M. Schumacher 1:19,146 (199,272 km/h), NK: M. Schumacher 1:19,071 (199,461 km/h) v 29. kole, Viedli: 1. - 70. kolo M. Schumacher.)
Priebežné poradie jazdcov MS: 1. M. Schumacher 120 bodov, 2. Barrichello 82, 3. Button 65, 4. Trulli 46, 5. Alonso 45, 6. Montoya 38, 7. Coulthard 19, 8. Raikkonen a Sato 18, 10. Fisichella 14, 11. R. Schumacher 12, 12. Webber 7, 13. Massa a Panis po 5, 15. Pizzonia 4, 16. da Matta a Heidfeld po 3, 18. Glock 2, 19. Baumgartner 1. Pohár Konštruktérov: 1. Ferrari 202, 2. Renault 91, 3. BAR-Honda 83, 4. BMW Williams 54, 5. McLaren Mercedes 37, 6. Sauber Petronas 19, 7. Toyota 8, 8. Jaguar Racing 7 b., 9. Jordan Ford 5, 10. Minardi Cosworth 1.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.