vyznačuje pozmeneným dizajnom, ktorého predná časť sa podobá prednej časti modelu C4. Zadnej časti dominujú veľké zadné svetlá. Predĺžením zadnej časti sa objem batožinového priestoru zväčšil o 15 litrov. Nový model C5 sa vyznačuje aj niekoľkými technickými novinkami. Patria medzi ne napríklad xenónové reflektory, ktoré sa natáčajú do zákruty a tempomat s obmedzovačom rýchlosti. Ten nedovolí prekročiť predvolenú maximálnu rýchlosť, ale možno ho (napríklad pri predbiehaní) vyradiť prudkým zošliapnutím pedálu akcelerátora. K bezpečnej jazde prispieva stabilizačný systém ESP novej generácie. Vozidlo je vystrojené siedmimi nafukovacími vankúšmi, pričom jeden z nich je namontovaný na stĺpiku riadenia a chráni pri náraze nohy vodiča. Konštruktéri urobili niekoľko opatrení na to, aby sa ďalej znížila hlučnosť v interiéri. Na želanie môže byť vozidlo vystrojené laminovanými bočnými sklami, ktoré tiež prispievajú k zvýšeniu akustického komfortu. Vozidlo je vystrojené adaptívnym pružiacim systémom Hydractive 3, ktoré má dva režimy činnosti (normálny a športový).
Na pohon inovovaného modelu C5 je k dispozícii šesť motorov, z toho tri vznetové. Zo zážihových pohonných jednotiek je najslabší 1,8-litrový 16- ventilový štvorvalec, ktorého maximálny výkon je 86 kW. Dvojlitrový štvorvalec, ktorý má tiež štyri ventily na valec, vyvíja výkon 105 kW. Najvýkonnejšou pohonnou jednotkou celého sortimentu je trojlitrový vidlicový šesťvalec, vystrojený systémom variabilného časovania ventilov. Tento motor, dodávaný len v spojení s novou šesťstupňovou automatickou prevodovkou, má maximálny výkon 155 kW. Trojica vznetových motorov, vystrojených vstrekovacím systémom common rail a časticovým filtrom, pokrýva výkonový rozsah od 81 kW do 101 kW.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.