parížskom autosalóne novú berlinettu F430. Tento model je predzvesťou úplne novej generácie "osemvalcových" športových vozidiel Ferrari. Model F430, ktorý je náhradou za doterajší model F360, je postavený na podvozku s rázvorom 2 600 mm a jeho dĺžka je 4 512 mm, šírka 1 923 mm a výška len 1 214 mm. Predné kolesá majú rozchod 1 669 mm, zadné 1 616 mm. Vozidlo pripravené k jazde má hmotnosť 1 372 kg. Pohonnú jednotku vozidla tvorí ľahký a kompaktný vidlicový osemvalec, ktorého zdvihový objem je 4 308 cm3. Motor dosahuje najvyšší výkon 360,4 kW pri 8 500 ot/min. Merný výkon motora je teda 83,7 kW na liter zdvihového objemu. Maximálnu hodnotu krútiaceho momentu (465 Nm) dosahuje motor pri 5 250 ot/min. Sekvenčná poloautomatická prevodovka "efjednotkového" typu dokáže preradiť z jedného prevodového stupňa na druhý za 150 tisícin sekundy. Pri konštrukcii nového športového Ferrari sa využili skúsenosti z pretekárskych monopostov F1, a to najmä pokiaľ ide o aerodynamiku. Plochá spodná časť vozidla a veľký zadný difuzor zvyšujú prítlak vozidla na vozovku. Vozidlo jazdí na 19-palcových kolesách. Brzdové kotúče sú zhotovené z kompozitného materiálu, ktorý je tvorený uhlíkovými vláknami v keramickej matrici. Model F430 sa vyznačuje dvomi svetovými inováciami v kategórii sériovo vyrábaných vozidiel. Prvou je použitie elektronicky riadeného diferenciálu (E-diff), druhou je spínač na volante (jazdci tímu Ferrari F1 ho nazývajú manettino), pomocou ktorého vodič ovláda integrované systémy, ovplyvňujúce dynamiku vozidla. Pomocou tohto spínača môže vodič zvoliť jeden z piatich programov (zľadovatelý povrch, normálny, pretekársky, šmykľavý povrch a vypnutý protipreklzový systém).
Ferrari F430 zrýchli z 0 na 100 km/h za rovné štyri sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 315 km/h.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.