víťazstvo v majstrovstvách sveta. "Tento asfalt mám v krvi. Je skoro ako u nás doma a tak iba využívam svoje skúsenosti," tvrdil vtedy skromne pilot tímu Citroën. Od tej doby si však rodák z neďalekého Alsaska svoju zbierku triumfov rozšíril už o ďalších osem (vrátane tejto súťaže) a po piatom tohtoročnom víťazstve je jednoznačným favoritom na majstrovský titul. Nuž a keď sme pri vyratávaní, tak si dopovedzme, že Loebovi sa v Nemecku podaril čistí hattrick (vyhral všetky tri doterajšie nemecké podniky MS) a pridal sa tak k menám ako Tommi Makinen (ktorému sa to podarilo v Monte Carle), Marcus Grönholm (Fínsko a Austrália) či Gilles Panizzi (San Remo), ktorí za tento úspech získali takzvanú "Michelin Hattrick Trophy". "V roku 2002 to bolo moje prvé víťazstvo a na to sa nezabúda. Vlani sa rozhodovalo až v samotnom závere, no a tento rok mohol byť rozdiel v cieli väčší, ale podmienky na trati sa menili každú chvíľu. Žiadne víťazstvo tu teda pre mňa nebolo ľahké," usmieval sa v cieli spokojný Sebastien Loeb. "Na tomto podujatí totiž musíte oboje. Aj tlačiť, aj byť zároveň trpezlivý. Svojim spôsobom to vlastne boli preteky pravdy v tejto sezóne." Francúz si zásluhou piateho víťazstva vypracoval už takmer tridsaťbodový náskok na druhého Estónca Markko Martina a ak v nasadenom tempe bude pokračovať, tak svoj premiérový titul svetového šampióna by mohol oslavovať už po talianskej, respektíve francúzskej rely! "Nuž je to zaujímavé," zareagoval aj na túto možnosť vysmiaty Loeb. "Ale do záveru sezóny je stále ešte ďaleko a my sa aj naďalej budeme koncentrovať ako najviac to bude možné."
Tohtoročné podujatie sa rovnako ako v predošlých rokoch jazdilo v okolí najstaršieho nemeckého mesta Trier, ktoré leží neďaleko hraníc s Luxemburskom a tiež Francúzskom. Ak by sme nerátali Monte Carlo, tak to bola prvá súťaž v tejto sezóne jazdiaca sa na asfalte. Priebeh podujatia však rovnako ako vlani poznamenalo premenlivé počasie, keď výkyvy teplôt sa pohybovali dokonca v rozmedzí od 28°C (v piatok) až po 5°C (v nedeľu). Pod dramatické situácie sa podpísali aj dažďové prehánky a striedanie sa mokrých a suchých úsekov. Napokon o tom by svoje vedel určite rozprávať taký Marcus Grönholm, ktorý preteky skončil prakticky ešte skôr ako ich začal. "Azda na prvej zákrute súťaže som dostal šmyk a havaroval! Celom normálne som brzdil do ľavej zákruty, no bola tam veľká mláka a dostal som aquaplaning. Poškodil som auto a musel odstúpiť. Škoda. Keby sme mali na trati povolených "špiónov", tak sa to nemuselo stať," plakal nad rozliatym mliekom (či poškodeným kolesom?) víťaz nedávnej fínskej rely. A nebol jediným tohtoročným víťazom (a majstrom sveta), ktorý doplatil na zradné podmienky. Na prvom dlhom prejazde (40 km) cez tankodrom (RS 12) vážne havaroval aj Petter Solberg, ktorého spolu so spolujazdcom Phillom Millsom previezli na pozorovanie do nemocnice. Našťastie ani jeden z nich neutrpel vážnejšie zranenie. Oveľa vážnejšie to však vyzeralo na deviatom meranom úseku, ktorým sa začínala druhá etapa, keď po aquaplaningu havarovali bratia Panizzi a Gillesa, s podozrením na zlomeninu ruky, previezli do nemocnice. I v tomto prípade (aspoň podľa nateraz dostupných informácii) sa našťastie zlomenina nepotvrdila. Poučení týmito nebezpečne vyzerajúcimi haváriami si potom azda ostatní dávali väčší pozor, pretože zvyšok favoritov už dojazdil až do cieľa.
Podľa očakávania sa o víťazstvo preťahovali značky Peugeot a Citroën, ktorým sa však do hry stále viac tlačili vozidlá Ford Focus. Vyhlasovaný asfaltový špecialista Sebastien Loeb sa však nedal zaskočiť a od druhej rýchlostnej skúšky prevzal vedenie po tímovom kolegovi Carlosovi Sainzovi a suverénnym spôsobom ho kontroloval až do cieľa. Dlhý čas sa dokonca zdalo, že Citroën si na nemeckej pôde zapíše druhý tohtoročný double. Nakoniec sa však pred Sainza natlačil nekompromisne jazdiaci Francois Duval na Focuse a využijúc Loebovej jazdy "na istotu" stiahol takmer minútovú stratu v závere na polovicu. "Boli to moje najlepšie preteky," neskrýval potešenie Belgičan. "Mám skutočne radosť, pretože podmienky sa podobali tým aké máme doma v Belgicku. Boli veľmi náročné, ale veľa som sa naučil a ukázal veľký pokrok." Duvala tento výsledok vrátil do boja o titul vicemajstra a Ford si vďaka jeho i Märtinovim bodom tiež upevnil druhú priečku v šampionáte značiek.
Pozornosť sme sústredili aj na výsledky Romana Krestu a značku Škoda, ktorú zastupovali tiež Fín Toni Gardemeister a skúsený Nemec Armin Schwarz. Mimochodom Schwarz na domácej pôde oslavoval jubilejný stý štart v súťažiach majstrovstiev sveta a tak sa mu dostalo zvýšenej pozornosti nielen domácich fanúšikov, ale aj vedenia tímu. "Nikdy som to nepočítal a trochu ma to prekvapilo," priznal oslávenec. No a ako sa patrí, pokúsil sa toto jubileum patrične osláviť aj na trati, keď pre stále sa zlepšujúcu Fabiu WRC zajazdil prvýkrát v meranej vložke majstrovstiev sveta (na RS 13) najrýchlejší čas. Tešil sa teda nielen Nemec, ale aj šéf tímu, Martin Muhlmeier. "Armin dnes ukázal, že Fábia vie byť skutočne veľmi rýchla." Nuž a zatiaľ, čo Schwarz ukázal rýchlosť, tak Gerdemeister s Krestom preukazovali konštantnosť a po prvom dni figurovali na siedmom (Kresta) a desiatom mieste (Gardemeister). Výborne rozbehnutá súťaž pre českého pretekára sa žiaľ skončila už v úvodnej ereske druhého dňa, keď Roman hneď na siedmom kilometri vyšiel z trate, poškodil vozidlo a pretože do servisu zostávalo prejsť ešte ďalšie tri vložky, musel odstúpiť. "Ráno bolo neuveriteľne zlé počasie! Miestami bola hmla a trať bola mokrá a zablatená. Havaroval som v pravotočivej zákrute, kde som sa dostal mimo trať. Poškodil som zavesenie kolesa a nebol som schopný dôjsť až do servisu, ktorý bol až o tri rýchlostné skúšky neskôr," vysvetľoval právom sklamaný v súčasnosti najlepší český rely pilot. Obhajoba farieb značky z Mladej Boleslavi tak zostala na Fínovi a Nemcovi, ktorí sa však v silnej konkurencii rozhodne nestratili. Obaja jazdili konkurenčné časy s absolútnou špičkou a v konečnom hodnotení Gardemeister obsadil siedme a Schwarz jedenáste miesto. Spokojnosť tímu bola teda pochopiteľná a všetko nasvedčuje tomu, že po návrate do šampionátu v sezóne 2005 by sa Škoda mohla znova zaradiť medzi pravidelne bodujúce tímy.
Výsledky 23. ADAC Rallye Deutschland: 1. Loeb/Elena (MC/F) Citroën Xsara WRC2004 4:01:57,4, 2. Duval/Prevot (B) Ford Focus WRC04 + 29,1, 3. Sainz/Marti (E) Citroën Xsara WRC2004 + 1:09,5, 4. Märtin/Park (EE/GB) Ford Focus WRC04 + 2:40,4, 5. Robert/Bedon (F/FIN) Peugeot 307 WRC + 3:30,1, 6. Loix/Smeets (B) Peugeot 307 WRC + 4:06,0, 7. Gardemeister/Lukander (FIN) Škoda Fabia WRC + 5:44,2, 8. Hirvonen/Lehtinen (FIN) Subaru Impreza WRC2004 + 6:41,1. (Víťazi RS: Sainz RS 1, Duval RS 2, 3, 10, 19, 21, 22 a 23, Loeb RS 4, 5, 6, 7, 8, 14, 16 a 24, Martin RS 11, Loix RS 9, 15 a 18, Robert RS 17 a 20, Schwarz RS 13. Viedli: RS 1-Sainz, RS 2 - 24 Loeb, štartovalo 66 posádok, klasifikovaných 41).
Priebežné poradie 10. pretekoch: 1. Loeb 76 bodov, 2. Märtin 47, 3. Sainz 46, 4. P. Solberg 44, 5. Gronholm 42, 6. Duval 39, 7. Hirvonen 19, 8. Tuohino 16, 9. Rovanpera 14, 10. Loix 7, 11. Carlsson a Panizzi po 6, 13. Robert 4, 14. H. Solberg, Stohl, Paasonen, Gardemeister a Perez Companc po 3, 19. Valimaki a Ginley po 2, 21. Burri, Campos, Vovos, Warmbold a Pozzo po 1. MS značiek: 1. Citroën 125 bodov, 2. Ford 96, 3. Subaru 67, 4. Peugeot 65, 5. Mitsubishi 17.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.