miesto získania neuveriteľného siedmeho majstrovského titulu pre nemeckého superpilota Michaela Schumachera (ak získa o dva body viacej ako Barrichello). A pre pretekára tímu Ferrari to nemusí byť iba jedna šťastná sedmička. Ak sa totiž Michaelovi podarí v pretekoch zvíťaziť, tak nielenže si v predstihu zabezpečí siedmy titul, ale zapíše si aj rekordné siedme víťazstvo na svojej obľúbenej trati, kde v roku 1991 debutoval a o rok neskôr dosiahol prvý triumf. Trať na úpätí Arden bola postavená v roku 1920 a prvé automobilové preteky sa na nej jazdili v roku 1922. V roku 1924 sa tu konala prvá 24-hodinovka a o rok neskôr sem zavítala aj vtedajšia najvyššia automobilová disciplína (dnes by sme povedali formula jeden). Vtedajšiu Grand Prix Európy, ako sa podujatie oficiálne volalo, vyhral otec neskoršieho dvojnásobného majstra sveta F1 Alberta Ascariho, Antonio, na Alfe Romeo. Pôvodný okruh meral asi štrnásť kilometrov a patril medzi najnáročnejšie v histórii. Po prestavbe v sedemdesiatych rokoch minulého storočia sa trať skrátila približne na polovicu, no aj tak zostala najdlhšou v kalendári majstrovstiev sveta. Veľká cena Belgicka sa stala súčasťou šampionátu novodobej histórie F1 už od jej prvého ročníka v roku 1950. Odvtedy sa jazdila 49-krát a práve tento rok oslávi jubilejné päťdesiate preteky. Mimochodom dvakrát sa jazdila v dnes už pomaly zabudnutom Nivelles a desaťkrát na okruhu v Zolderi. Zvyšné všetky podujatia sa konali v kúpeľnej oblasti mestečka Spa. Po problémoch so zákazom tabakovej reklamy, ktorý belgický parlament schválil v roku 2002 sa vlani preteky v Belgicku nejazdil a namále mal aj tento rok. Nakoniec však slávila úspech diplomacia a fanúšikovia, no i pretekári si napokon prídu na svoje. Na rozdiel od mnohých okruhov sem totiž piloti jazdia skutočne radi, pretože Spa je vždy veľkou výzvou. Hlavne preslávená zákruta Eau Rouge, ktorá vraj doslova chytá za srdce, keď pilot nájde odvahu a prechádza ju na plný plyn. Pripomeňme si, že ide o tretiu zákrutu, respektíve prvú za starými boxami. Má tvar písmena V, pričom sa lomí v jeho najnižšom bode, kde pretekári dosahujú rýchlosť asi 310 km/h. A práve v tomto momente sa zatáča do protiklopenej zákruty a začína opäť šplhať na horizont, ktorý monoposty vystreľuje do miernej zákruty v rýchlosti asi 280 km/h. Tí, ktorí prejazd touto diabolskou zákrutou zažili tvrdia, že je to najvzrušujúcejšia zákruta celého šampionátu formuly jeden! Najväčšie vzrušenie v ostatnej histórii však belgický okruh zažil asi v roku 1998, keď sa hneď po štarte stala najväčšia kolízia v celej novodobej histórii majstrovstiev sveta a doplatilo na ňu trinásť nepojazdných monopostov! Ak si spomínate, tak vtedajšie daždivé preteky sa stali nakoniec korisťou tímu Eddie Jordana, pre ktorého Damon Hill nielenže vybojoval prvé víťazstvo, ale Ralf Schumacher ho potvrdil jediným Eddieho "dablom". Okruh v Spa-Francorchamps využil nútenú ročnú prestávku na menšie úpravy, ktoré zasiahli najviac šikanu pred vjazdom do depa a rovnako tak dostali nový koberec niektoré ďalšie časti okruhu (V tejto súvislosti si treba pripomenúť, že časť trate slúži v priebehu roka ako štandardná cestná komunikácia.). Nová dĺžka trate by podľa dostupných materiálom mala teda byť 6973 metrov a piloti by ju mali absolvovať štyridsaťštyrikrát (306,812 km). Pre porovnanie si tiež zopakujme, že posledný víťaz Veľkej ceny Belgicka v roku 2002, Michael Schumacher, absolvoval podujatie za hodinu a necelých dvadsaťdva minút, najrýchlejšie kolo pretekov v Nemcovom podaní malo hodnotu jednej minúty a 47,1 sekundy a zároveň aj Schumacherove pole position sa zastavilo na úrovni jednej minúty 43,7 sekundy. Bude sa v tomto roku jazdiť rýchlejšie? Štart pretekov je tradične o 14.00 stredoeurópskeho letného času.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.