malo zastúpenie aj Slovensko, keď na štart sa postavil so štartovým číslom 6 Prešovčan Tibor Cserhalmi s enkovým Mitsubihi Lancer EVO VII. Šieste podujatie českého šampionátu v automobilových súťažiach bolo zaradené do seriálu majstrovstiev Európy, v ktorých nemôžu bodovať najsilnejšie automobily triedy A8 a špecialy WRC. Aj preto sa organizátori rozhodli zaradiť divácky atraktívne autá až na koniec štartového poľa. Niektorým pretekárom sa to príliš nepáčilo a dali to aj najavo. Najviac bol s nahnevaný slovenský a český majster z uplynulého roka Václav Pech. "Dlho sme uvažovali nad zaradením týchto automobilov do súťaže a rozhodli sme sa ich zaradiť na koniec štartového poľa. Ich výsledky sa započítavali iba do hodnotenia otvorených majstrovstiev Česka, nie majstrovstiev Európy," povedal pred začiatkom súťaže jej riaditeľ Miroslav Regner. Absolútnym víťazom posledného ročníku Barum rally sa stal dvadsaťdvaročný Ján Kopecký na Škode Fabia WRC, keď vyhral štrnásť z pätnástich rýchlostných skúšok. Od začiatku nikoho nenechal na pochybách, že nadviaže na úspešný výsledok z predchádzajúceho dielu českého majstráku. Za ním sa rozpútal bol o druhú priečku medzi úradujúcim majstrom Václavom Pechom a Romanom Krestom. Ten mal počas záverečného dňa problémy so servoriadením a hoci bol priebežne druhý nakoniec skončil na treťom mieste. Ako priznal vôbec sa nehnevá, že jeho meno nebude figurovať v historických tabuľkách víťazov tohto podujatia. "Škoda, že diváci museli na nás dlho čakať. Víťazstvo ma potešilo," povedal J. Kopecký.
Na tohtoročnom podujatí sa predstavila aj trojica pretekárov z čela hodnotenia majstrovstiev Európy, Franúz Simon Jean-Joseph, Talian Luca Pedersoli i Belbičan Bruno Thiry. Najviac spokojnosti mal po absolvovali celej súťaže sympatický 35. ročný Francúz, ktorý štartoval s Renaultom Clio S1600, keď zvíťazil pred dvojicou českých posádok v hlavnej európskej časti rely, Petákom a Jandíkom. Dvojica jeho konkurentov zo súťaže odstúpila a tak si upevnil svoje postavenie v hodnotení ME. "Z víťazstva mám veľkú radosť. Pomohlo mi aj ich a som rád, že som si vybudoval náskok v majstrovstvách Európy," povedal víťaz S. Jean-Joseph. Medzi produkčnými automobilmi sme mali zastúpenie aj my a Tibor Cserhalmi s Martinom Krajňákom na Mitsubishi Lancer EVO VII držali s domácimi pretekármi krok. Aj keď prvý deň im celkom nevyšiel, v druhý sa začali zlepšovať, avšak posledná rýchlostná skúška druhého súťažného dňa im zahatala cestu k lepšiemu umiestneniu. Po desiatich rýchlostných skúškach bola prešovská dvojica na piatom mieste absolútne a tretia v hodnotení produkčných automobilov. Výlet mimo trať na ereske Troják ich stále stratu doterajšieho postavenia v prepadli sa až na štrnáste miesto absolútne a ôsme v triede. "V jednom úseku som nedobrzdil a dostali sme sa mimo cestu, tak nešťastne, že sme zostali tromi kolesami vo vzduchu. Trvalo nám dlho pokiaľ sme sa dostali na trať," opísal situáciu, ktorá sa stalo na poslednej jedenástej ereske druhého súťažného dňa. Na brzdy sa sťažoval Tibor už v prvý deň. Na časoch prvého dňa bolo vidieť, že dlho nesedel v súťažnom aute, no postupne sa jeho jazda zlepšovala. "Boli to super preteky," hodnotí vystúpenie T. Cserhalmi. "Trocha nám trvalo pokiaľ sme sa dostali s Maťom do tempa, lebo od Sniny sme nesedeli v súťažnom aute. Od začiatku sme museli držať vysoké tempo a nemohli sme si ani na chvíli oddýchnuť. Trať bola rýchla, technická a striedali sa nielen rôzne povrchy, ale aj rytmus. Bola to náročná súťaž po každej stránke a som rád, že sme ju dokončili," povedal T. Cserhalmi. O tom, že táto súťaž bola náročná svedčí aj skutočnosť, že z pôvodných 135 posádok do cieľa prišlo päťdesiatsedem. Prešovská dvojica v obsadila v absolútnom hodnotení európskej časti rely na ôsmom mieste v absolútnom poradí a piatom.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.