sa totiž nad okruhom rozpršalo a dážď bubnoval ešte aj krátku chvíľu pred štartom pretekov 'juniorskej kategórie' Najrýchlejší muž kvalifikácie (mimochodom už siedmykrát za sebou!) a vedúci pretekár priebežnej kvalifikácie zároveň, Vitantonio Liuzzi, sa však z vedenie dlho neradoval. Už v treťom kole sa totiž pred neho dostal jeho tímový kolega Robert Doornbos, ktorý následne diktoval tempo závodu až do cieľa. O tom, že Liuzzimu jazda na mokrom povrchu veľmi nesedí sa mohol presvedčiť aj český pretekár Tomáš Enge, ktorý na Taliana tvrdo dorážal a tesne pred zastávkou v depe ho aj predbehol. Pre Tomáša to znamenalo posun na druhú priečku, no jeho práca na trati onedlho vyšla nazmar. Pri dotankovaní a výmene pneumatík v šestnástom kole sa totiž v boxoch zdržal dlhšie ako Vitantonio a znova klesol na tretie miesto, ktoré mu predurčil už aj výsledok piatkovej kvalifikácie. "Dnes sa pretekalo v náročných podmienkach. Podobne ako v Maďarsku bolo v čase štartu na trati veľa vody, takže štart za bezpečnostným vozidlom bol rozumným riešením," skonštatoval Tomáš Enge. "Doornbos sa rýchlo dostal pred Liuzziho za ktorým som potom jazdil v tesnom závese a dve kolá pred zastávkou sa mi ho podarilo predbehnúť. Do depa sme zašli súčasne, no bohužiaľ my sme mali menšie problémy a Liuzzi sa znova dostal predomňa. Až do zastávky sa auto správalo veľmi dobre a evidentne sa nám vyplatila včerajšia práca na jeho nastavení. Po zastávke som sa však zrazu začal trápiť s nedotáčavosťou. Príčinu ešte musíme zistiť. Trať postupne schla a to problém ešte zhoršovalo. Na pneumatikách sa dokonca začali tvoriť pľuzgiere. Pomerne ľahko ma tak potom mohol predbehnúť Jose Lopez a v poslednom kole sa na mňa dotiahol aj Patrick Friesacher, ktorého útok som odrazil iba s vypätím všetkých síl." Český pretekár si tak z Belgicka odvážal iba päť bodov, čo ho síce teoreticky udržalo v konfrontácii o celkovo tretiu priečku v Medzinárodnom šampionáte F3000, no treba dopovedať, že v záverečných pretekoch v Monze by musel Tomáš zvíťaziť a Doornbos by smel získať iba jediný bod za ôsme miesto, aby sa bronz stal realitou. Naviac je tu ešte Rakúšan Friesacher, ktorý by zároveň nesmel skončiť lepšie ako tretí. Nuž a aj keď by sme úspech Tomášovi Engemu skutočne želali, musíme priznať, že za súčasnej situácie je takáto méta skôr nereálna. Hm, ale kto vie? Vráťme sa však ešte k Vitantoniovi Liuzzimu. Tento dvadsaťtriročný Talian vynikajúcou sériou šiestich prvenstiev a dvoch druhých miest z deviatich pretekov vybojoval majstrovský titul už v predposlednom podujatí a právom sa vytešoval. "Je to jeden z najkrajších dní v mojom živote. Som skutočne šťastný a navždy si ho zapamätám. Ani neviem nájsť tie správne slová, aby som vyjadril svoje pocity. Je to úžasné! Ďakujem všetkým, ktorý ma podporovali a ktorým som to bol dlžný." Takto teda zneli prvé slová nového šampióna, ktorý pocity majstra sveta už dobre pozná, pretože sa ním stal už v roku 2001 keď jazdil v kategórii motokár. Na margo mladého talianského pretekára však treba povedať aj to, že s takou suverenitou vo formule tritisíc ešte nikto nezvíťazil a už začínajú kolovať rečí, že jeho prechod do kráľovskej formuly jeden na seba nedá dlho čakať. Chvíľu sa dokonca niesli chýry, že o ňom ako nástupcovi Michaela Schumachera uvažuje už Ferrari, no po tom, čo tieto fámy Jean Todt na Hungaroringu rezolútne vyvrátil sa Liuzziho budúcnosť začína spájať s iným tímom. Tým tímom je švajčiarska stajňa Petra Saubera, kde by podľa posledných správ mal Vitantonio absolvovať prvé testovacie jazdy s monopostom F1 už v septembri na okruhu v Jereze. Manažment italského šampióna však intenzívne jedná aj o uvoľnenom mieste v Jensona Buttona v tíme BAR a tak kde nakoniec Liuzzi v sezóne 2005 usadne nám prinesú až nasledujúce mesiace.
Výsledky F3000 Spa (22 kôl: 1. Robert Doornbos (Arden) 58:14,019 (158,109 km/h), 2. Vitantonio Liuzzi (Arden) + 27,877, 3. Jose Lopez (CMS) + 29,319, 4. Tomáš Enge (Ma-Con) + 38,368, 5. Patrick Friesacher (Coloni) + 38,494, 6. Tony Schmidt (Ma-Con) + 56,876, 7. Esteban Guerrieri (BCN) + 58,621, 8. Matteo Grassotto (AEZ) + 1:06,870. (PP: Liuzzi 1'38,153" (180,929 km/h); NK: Doornbos 2'29,524" (167,956 km/h) v 21.kole; Viedli: 1.-2.k. Liuzzi, 3.-22.k. - Doornbos.). Priebežné poradie: 1. Liuzzi 76 bodov, 2. Toccacelo 56, 3. Doormbos 38, 4. Friesacher 33, 5. Enge 30, 6. Lopez 28, 7. Guerrieri 24, 8. Gianmaria 22, 9. Schroeder 13, 10. Schmidt 11, 11. van Hooydonk a Viso 6, 13. Lauda a Merwe po 2, 15. Ribeiro, Verdonck, Heylen a Grassotto po 1. Tímy: 1. Arden 114, 2. BCN Competition 80, 3. Ma-Con Engineering 41, 4. Coloni a CMS Performance po 30, 6. AEZ I.E. Engineering 23, 7. Durango 20, 8. SuperNova 11, 9. Astromega 2.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.