obyvateľstva je hlavným dôvodom, prečo by nebolo ekonomicky únosné sprevádzkovať nový OD Ikea v metropole východného Slovenska. Potenciál na výstavbu nového predajného komplexu určite je a v budúcnosti otvorenie predajne v Košiciach nevylučujeme," uviedol TASR generálny riaditeľ bratislavského OD Ikea Vladimír Ďurčat.
Expanzia švédskeho maloobchodu s nábytkom a bytovými doplnkami Ikea Group vo svete intenzívne pokračuje. V poslednom roku otvorila 16 OD. Nadnárodný podnik Ikea Group plánuje napríklad do výstavby svojho piateho predajného komplexu v Rusku investovať 100 miliónov USD, čo je v prepočte asi 3,3 miliardy Sk. Štvrtý OD Ikea pribudne v decembri 2004 v Prahe a v štádiu prípravy je výstavba prvého v Japonsku.
Jediná predajňa Ikea na Slovensku očakáva tržby začínajúceho sa fiškálneho roka 2004/2005, ktorý sa rozbehol 1. septembra, vo výške takmer 1,2 miliardy Sk. Medziročne to bude rast o 14 %. Interiérmi predajne by malo prejsť 1 885 000 návštevníkov, z toho 929 000 zákazníkov. Tržby reštaurácie firmy Ikea by mali presiahnuť úroveň predchádzajúceho roka približne o 11 miliónov Sk a mali by predstavovať 96,9 milióna Sk. Fiškálny rok 2003/2004 OD Ikea v Bratislave pravdepodobne ukončí so ziskom, ktorý riaditeľ nekonkretizoval. Tržby z predaja vlastných výrobkov by mali presiahnuť 1,05 miliardy Sk, čo bude medziročný rast o 8,3 % namiesto plánovaných 8 %. V predajni 130 pracovníkov obslúžilo tisícky osôb, 1 642 000 bolo návštevníkov, z nich 815 500 platiacich. Tržby reštaurácie oproti roku 2003 vzrástli o 23 % na 86,8 milióna Sk.
V súčasnosti skupina Ikea operuje na svete prostredníctvom 193 predajných komplexov. Sieť obchodov Ikea vo svete eviduje v priemere denne 1 milión návštevníkov, priemerný zákazník OD navštívi 3,5-krát ročne, priemerný vek návštevníkov je 43 rokov, z nich 64 % sú ženy.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.