chodcových nôh a do rotácie uvedené telo chodca narazí na kapotu. Tá je síce sama o sebe relatívne "mäkká", ale tesne pod ňou sa už nachádzajú "tvrdé" časti motora. Firma Honda predstavila nedávno nový bezpečnostný systém, ktorý má znížiť riziko poranenia hlavy pri jej náraze na kapotu. Myšlienka nového systému je veľmi jednoduchá. Ak vyhodnocovacia jednotka na základe údajov z troch snímačov, umiestnených v prednom nárazníku, a z rýchlosti vozidla zistí, že (pravdepodobne) vozidlo narazilo do chodca, dôjde k nadvihnutiu zadnej časti kapoty asi o 10 cm. Tým sa medzi kapotou a pod ňou ležiacimi časťami motora vytvorí voľný deformačný priestor. Hlava chodca síce i tak narazí do kapoty, ale úderom hlavy dôjde k deformácii kapoty, čím sa pohltí nárazová energia a zníži miera poranenia hlavy. Interné merania firmy Honda, pri ktorých sa použila maketa hlavy, ukázali, že "vyskakovacia" kapota môže až o 40 % znížiť stupeň poranenia hlavy, meraný medzinárodne prijatým kritériom HIC (Head Injury Criteria, čiže kritérium poranenia hlavy).
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.