sa doteraz na ostrovoch vychádzajúceho slnka jazdila pod názvom Hokkaido Rally, dostala poradové číslo jedenásť a pre väčšinu súťažných tímov bola ozajstnou neznámou. Správy z východnej Ázie však hlásali, že podujatie sa svojim charakterom veľmi podobá fínskej rely a tak neskrývaný optimizmus bolo cítiť hlavne z tímu Peugeot, ktorý nielenže fínsky podnik vyhral, ale v jeho kokpitoch sedeli hneď dvaja fínsky piloti Grönholm a Rovanperä. A práve Rovanperä, ktorého tím na asfaltovú rely v Nemecku nepovolal, pred odchodom do Japonska neskrýval svoje očakávania. "Som presvedčený, že japonská súťaž je pre nás ďalšou príležitosťou na víťazstvo. Tím v tomto roku odvádza vynikajúcu prácu a 307-ka je každou súťažou lepším autom," chválil svojich Harri. "Pravdou síce je, že je to úplne nové podujatie a my o trati nemáme žiadne informácie. Jej charakter by nám však mal vyhovovať. Naviac podmienky sú pre všetkých rovnaké a každý tu bude začínať od nuly. Bude preto veľmi zaujímavé vidieť kto sa s tým vysporiada najlepšie." V Peugeote teda predpokladali, že to budú oni, no súťažný víkend nakoniec vyzeral trochu inak ako si to pôvodne predstavovali. Nabitý itinerár 27 rýchlostných skúšok začínal už v piatok sadou deviatich eresiek a hneď od prvých kilometrov sa chopil vedenia úradujúci majster sveta Petter Solberg na Subaru Impreza. Nór vyhral úvodné dva vložky ku ktorým zakrátko pridal aj úseky číslo štyri a osem, čím dorážajúcich súperov na citroënoch a peugeotoch pasoval do úlohy lovcov. Od začiatku sa o druhé miesto teda preťahovali Sebastien Loeb a Marcus Grönholm, no v druhej etape sa na Fínovom peugeote objavili problémy s prevodovkou (ktoré už od úvodu trápili aj Rovanperu) a Marcus sa prepadol na piate miesto. Pred záverečným dňom mechanici síce poruchu odstránili, no aj tak to už nestačilo na lepšie ako štvrté miesto. Tretí sa tak cieľom prehnal Estónec Markko Märtin, ktorý sa celú súťaž sťažoval na zlý rozpis. Posádky Citroënu zasa rýchlo pochopili, že naháňať rozbehnuté subaru majstra sveta by tentoraz bolo príliš nebezpečné a tak sa Sebastien Loeb sústredil na druhú priečku, ktorá mu vyniesla cenných osem bodov a nateraz už tridsaťbodový náskok v priebežnom hodnotení majstrovstiev sveta. "Pochopiteľne, že som veľmi spokojný s výsledkom," neskrýval v cieli "Seb". "Už tretíkrát v tomto roku sme skončili na treťom mieste, čo je pred blížiacim sa záverom celkom dobré. V pretekoch som sa koncentroval na trať a môžem povedať, že súťaž sa mi páčila, hoci úseky boli veľmi úzke. Ťažký je aj prechod z rýchlych podujatí na veľmi pomalé. Súťaž bola dobrá, no stálo by za zváženie zredukovať počet rýchlostných skúšok." Poznámka Sebastiena Loeba určite stojí za zváženie, pretože náročne úzka a dlhá trať si svoju daň vybrala v počte odstúpených posádok (medzi ktorými bol napríklad aj Francois Duval na Forde). Tento problém však už budú musieť riešiť usporiadatelia. V tvrdých podmienkach obstál skúsený Carlos Sainz, jazdiaci na druhom citroëne, a po vyrovnanej jazde doviezol značke body za piate miesto. "Bolo to veľmi, veľmi náročné podujatie," kýval hlavou El Matador. "Musel som sa stopercentne koncentrovať celý víkend, pretože terén bol veľmi rýchly a neodpustil ani najmenšiu chybu. Napriek tomu však tím zaznamenal ďalší vynikajúci výsledok a ja som šťastný, že som jeho súčasťou." Aj zásluhou dvojnásobného ex-majstra sveta z rokov 1990 a 1992 si tak Team Citroën Total upevnil vedenie v súťaži značiek a pred poslednou päticou podujatí má na druhý tím Ford náskok už tridsaťpäť bodov! Nuž a to je ten najlepší predpoklad na obhajobu titulu.
Výsledky 1. Rally Japan: 1. Solberg/Mills (N/GB) Subaru Impreza WRC2004 3:43:50,6, 2. Loeb/Elena (MC/F) Citroën Xsara WRC2004 + 1:13,3, 3. Märtin/Park (EE/GB) Ford Focus WRC04 + 1:43,3, 4. Grönholm/Rautiainen (FIN) Peugeot 307 WRC + 2:17,9, 5. Sainz/Marti (E) Citroën Xsara WRC2004 + 2:31,0, 5. Rovanperä/Pietilainen (FIN) Peugeot 307 WRC + 7:26,2, 7. Hirvonen/Lehtinen (FIN) Subaru Impreza WRC2004 + 9:06,5, 8. Warmbold/Price (D/GB) Ford Focus WRC02 + 18:14,7. (Víťazi RS: Solberg RS 1, 2, 4, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 16 a 18, Sainz RS 9, 19 a 20, Duval RS 17, Loeb RS 3, 5, 6, 7, 21 a 22, Martin RS 23 a 24, Grönholm RS 25, 26 a 27. Viedli: RS 1 - 27 Solberg, štartovalo 83 posádok, klasifikovaných 53). Priebežné poradie jazdcov: 1. Loeb 84 bodov, 2. P. Solberg 54, 3. Märtin 53, 4. Sainz 50, 5. Grönholm 47, 6. Duval 39, 7. Hirvonen 21, 8. Rovanpera 17, 9. Tuohino 16, 10. Loix 7, 11. Carlsson a Panizzi po 6, 13. Robert 4, 14. H. Solberg, Stohl, Paasonen, Gardemeister a Perez Companc po 3, 19. Valimaki, Warmbold a Ginley po 2, 22. Burri, Campos, Vovos a Pozzo po 1. MS značiek: 1. Citroën 137 bodov, 2. Ford 102, 3. Subaru 79, 4. Peugeot 73, 5. Mitsubishi 17.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.