pred Martinom Tomczykom (obaja Audi A4) a švédsky pilot si tak výrazne upevnil vedenie v priebežnom poradí. Konkurenti z Mercedesu sa tentoraz museli uspokojiť zo 4 - 5 miestom v poradí Albers, Paffett a Schneider. Preteky poznačila hrôzostrašná havária Angličana Petra Dumbrecka, ktorý ťažko havaroval na konci 23. kola. Podujatie bolo potom na hodinu prerušené a dojazdilo sa iba desať kôl. Dumbreck, ktorého si môžete pamätať aj z katastrofickej havárie jeho mercedesu v pretekoch 24 hodín Le Mans v roku 1999, vyviazol aj tentoraz iba s ľahším otrasom.
Na Imole mali uplynulý víkend v šampionáte FIA GT dlho očakávanú premiéru vozidlá Maserati MC12 za volantom ktorých sedeli posádky Bertolini - Salo a Herbert Simone. V pretekoch zvíťazila konkurencia na vozidle Saleen (Alzen Bartels), ktorá za tri hodiny stihla odjazdiť 97 kôl. Hneď za ňou však cieľom prešli úspešne debutujúce vozidlá Maserati, ktoré doterajšiemu lídrovi šampionátu, posádke Gollin Cappellari na Ferrari, nadelili jedno kolo. Maserati však súťažilo mimo MS a tak aj naďalej priebežne vedie Gollin-Cappellari so 70 bodmi pred Bobbim a Gardellom (53,5 b.). Víťazná posádka Alzen-Bartels aj napriek tretiemu triumfu v sezóne so ziskom 38 bodov figuruje iba na ôsmej priečke.
Tento víkend sú v Monze na programe pätnáste preteky MS F1 v ktorých sa očakáva potvrdenie a zároveň demonštratívna oslava majstrovského titulu značky Ferrari a Michaela Schumachera. 55. ročník GP Talianska štartuje už tradične o 14.00 SEČ a 5,793 km dlhý okruh piloti absolvujú 53-krát (306,72 km). Pripomeňme si, že vlani zvíťazil M. Schumacher (získal aj PP a NK) pred Montoyom, ktorý sa z víťazstva na Monze radoval v roku 2001. Pre porovnanie si ešte doplňme, že kvalifikačný rekord nemeckého pilota je 1:20,963.
Pre tím McLaren bolo víťazstvo v minulých pretekoch na Spa-Francorchamps v poradí už 138 z 573 štartov GP F1. Zaujímavejšia informácia v tejto súvislosti je však tá, že McLaren čakal na tento triumf 27 pretekov (od GP Malajzie 2003). Najdlhší pôst britský tím zaknihoval v rokoch 1977 až 1981, keď od víťazstva Jamesa Hunta v Suzuke 1977 k víťazstvu Johna Watsona v Silverstone 1981 ubehlo až 53 veľkých cien.
Pre štatistikov je aj nasledujúca informácia, ktorá zaregistrovala, že v Spa sa v čele pretekov vystriedalo až šesť pretekárov, pričom ako 122-hý pilot histórie sa na chvíľu vo vedení objavil aj Brazílčan Antonio Pizzonia (Williams). Na rozdiel od zaoceánskych sérií tento jav vo formule jeden však nebýva zvykom a tak aj rekord v počte pilotov, ktorí sa objavili na jednom podujatí na vedúcej pozícii je iba osem pilotov. Stalo sa tak práve na Monze v roku 1971, kde sa okrem premiérového víťaza Petra Genthina vo vedení objavili aj Regazzoni, Peterson, Stewart, Amon, Siffert, Hailwood a Cevert.
Autor: lukas
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.