Korzár logo Korzár

Cenová vojna medzi obchodmi sa už začala

Bratislava - Cenová vojna sa začala aj na Slovensku. Reťazec Lidl tu včera otvoril prvých 14 predajní. Ďalšie pribudnú ešte tento mesiac. Do konca

budúceho roku by mal mať v prevádzke takmer 50 obchodov.

Hneď v prvý deň boli predajne Lidl na celom Slovensku preplnené. Za veľký nápor môžu nízke ceny, aké na Slovensku zatiaľ žiadny reťazec neponúka. Napríklad kilogram kurčaťa vyjde 33,25 Sk, kilogram banánov 10,90 Sk a 1,5-litrová minerálka 3,90 Sk.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečo majú nízke ceny

Za nízkymi cenami stojí obchodná politika spoločnosti. Keďže má po celom svete širokú sieť predajní, oplatí sa jej dovážať tovary zo zahraničia. Preto môže po celom svete kupovať výrobky od najlacnejších dodávateľom. Vďaka vysokým objednávkam môže dostať aj vysoké zľavy.

SkryťVypnúť reklamu

Väčšina ponúkaných tovarov v Lidli je vyrobená špeciálne pre tento reťazec. Veľakrát ich síce vyrábajú známi výrobcovia, predávajú sa však pod značkou Lidlu. Keďže sa meno výrobcu na tovare často neobjaví, môže ušetriť aj na surovinách pri výrobe. Napríklad namiesto smotany sa použije menejpercentné mlieko, namiesto lieskovcov arašidy. Výrobok tak síce chutí takmer rovnako ako keby sa použili originálne suroviny, ale je neporovnateľne lacnejší.

Za nízkou cenou sa podľa konkurentov skrýva nekvalita. "Nikto na svete zatiaľ nedokázal oddeliť cenu od kvality," povedal predseda predstavenstva spoločnosti Coop Jednota Adrián Ďurček.

Veria, že zákazníci sa vrátia

Ostatné obchodné reťazce síce očakávajú, že na začiatku nastane odlev zákazníkov v prospech Lidlu, napokon sa však vrátia. "V Českej republike nám v predajniach, ktoré sú blízko Lidlu, ubudlo jedno až tri percentá zákazníkov," vraví hovorca siete Delvita Petr Uchytil.

SkryťVypnúť reklamu

V Česku boli však už pred príchodom Lidlu etablované iné diskontné reťazce, ktoré predávajú tovary za veľmi nízke ceny. Na Slovensku je Lidl prvým diskontným reťazcom.

Na východ príde tiež

Na lacnejšie nakupovanie si však budú musieť počkať obyvatelia východného Slovenska. V Košickom a Prešovskom kraji nebola zatiaľ otvorená ani jedna predajňa. Nie je to však pre nízku kúpyschopnosť, pre ktorú nechce postaviť svoj obchod v Košiciach napríklad Ikea. Lidl otvára vždy naraz viac predajní v jednom regióne, aby ušetril na dopravných nákladoch. Už onedlho by mali byť otvorené predajne aj v týchto lokalitách - napríklad v Košiciach, Michalovciach či Sabinove.

Porovnanie

Obchody Lidl sú veľké ako supermarkety. Ich predajná plocha sa pohybuje od 800 po 1400 m2. Na porovnanie klasické hypermarkety predávajú na ploche 8- až 10-tisíc m2. Najmenšie hypermarkety, aké sa v súčasnosti budujú v menších mestách, majú predajnú plochu vyše 3-tisíc m2.

SkryťVypnúť reklamu

Aj počtom tovarov Lidl zaostáva za hypermarketmi ale aj supermarketmi. V Lidli ponúkajú väčšinou len jeden alebo dva druhy z každého tovaru. Zákazník tu teda nenájde 20 práškov na pranie, ale napríklad len dva. Lidl podľa reklamy ponúka vyše tisíc položiek rôznych tovarov. Hypermarkety ponúkajú aj 40-tisíc a supermarkety asi 5-tisíc rôznych tovarov.

Boj sa začal

Na nízke ceny, ktoré ponúka Lidl, ihneď zareagovali aj ostatné obchodné reťazce. Takmer všetky znížili cenu banánov. Kým na konci júla bola ich priemerná cena vyše 36 korún, dnes je to o päť korún menej. Napríklad Kaufland predával v júli banány od 28,90 po 38,90 Sk. Dnes ich ponúka za 11,90 Sk. Bratislavské Terno ich ponúkalo za 39,90 a dnes ich má za 23,90 Sk.

Spoločnosť Tesco pri desiatich najpredávanejších potravinách garantuje najnižšiu cenu v meste. Podľa hovorkyne Oľgy Hrnčiarovej ceny týchto výrobkov konkurencie stále monitorujú a aj niekoľkokrát za deň ich menia tak, aby boli u nich najlacnejšie. Ak zákazník nájde v inom obchode lacnejší výrobok ako kúpil u nich, vyplatia mu dvojnásobok cenového rozdielu. Na otázku, či zavedenie tejto garancie súvisí s nástupom Lidlu, Hrnčiarová neodpovedala.

Podľa riaditeľa jedného z hypermarketov musí viesť otvoreniu Lidlu k zníženiu cien aj v ostatných obchodoch. "Na Slovensku je veľa ľudí, ktorí majú veľmi nízky príjem. Im nezáleží na kvalite, ale len na nízkej cene."

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  2. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  4. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  5. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  6. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  7. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  8. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 434
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 608
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 382
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 438
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 6 034
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 619
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 555
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 067
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu