či viac položiek, hoci len jednu z nich chcete reklamovať. Zákon na ochranu spotrebiteľa nám dáva dvojročnú záručnú lehotu na všetok spotrebný tovar. Ak prídete do obchodu reklamovať chybný tovar a predavačka vám oznámi, že príslušný pracovník oprávnený prijímať reklamácie nie je v predajni, nedajte sa tým obalamutiť a trvajte na vybavení vašej reklamácie. V každej predajni musí byť počas predajnej doby oprávnený pracovník. Predajca musí reklamáciu vybaviť do 30 dní. Obchodníci niekedy zákazníkovi nanútia vybrať si v cene chybného výrobku nejaký iný. Na takéto praktiky by ste nemali pristúpiť. Nezabudnite, že keď príjmu vašu reklamáciu, obchod vám musí vystaviť reklamačný doklad s dátumom jeho prevzatia. Je to súčasť občianskej sebaobrany.
Autor: som
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.